Data: Wtorek, 14 listopada 2006, 06:53

Akamai: 20 proc. internautów zrobi ponownie zakupy w złym sklepie internetowym


Co piąty użytkownik Internetu (ok. 20 proc.) w USA i Europie deklaruje, że zrobi ponownie zakupy w sklepie internetowym, chociaż według jego opinii działa on źle - wynika z opublikowanych w czwartek wyników badań firmy analitycznej Akamai.

Według badania, 75 proc. internautów zrobi co prawda zakupy w takim sklepie, ale będzie to "pierwszy i ostatni raz". Pozostałe 5 proc. nie wie, czy dokonałoby powtórnie zakupów.

Dla 33 proc. użytkowników internetu do "porzucenia" sklepu internetowego wystarczy, że jego strona ładuje się zbyt wolno. Niemal 50 proc. badanych podkreśla, że najważniejszym parametrem oceny działania takiego sklepu jest szybkość otwierania się strony. Dla 46 proc. jest to natomiast szybkość przeprowadzenia transakcji.

Około 65 proc. ankietowanych jest gotowych zrobić ponownie zakupy w sklepie, którego strona internetowa ładuje się wolno, ale posiada on uproszczony proces rejestracji, a płatność online jest szybka i - jak mówią respondenci - bezpieczna. Jak wynika z sondażu, 30 proc. po złych doświadczeniach ze sklepem internetowym odradzi znajomym korzystanie z niego.

Firma Akamai przeprowadziła badanie na próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat we wrześniu br.

PAP
| Drukuj | Zamknij |