Data: Wtorek, 29 sierpnia 2006, 14:52

Analitycy z Kaspersky Lab badają klientów spamerów


Kim są spamerzy i kto korzysta z ich usług - to pytania najczęściej zadawane specjalistom zajmującym się zwalczaniem spamu. Podczas gdy firmy zabezpieczające przed niechcianą pocztą działają zwykle stosunkowo jawnie, równoległy światek spamerów, z całkiem zrozumiałych powodów, owiany jest tajemnicą.

Biorąc pod uwagę niedawne wydarzenia (tj. wprowadzenie 1 lipca 2006 r. nowej ustawy o reklamie, stanowiącej pierwszy krok w kierunku wprowadzenia kontroli legislacyjnej nad zjawiskiem spamu w Rosji), firmy Kaspersky Lab i Subscribe.Ru przeprowadziły badanie dotyczące klientów usług spamerów.
Celem badania nie było zdemaskowanie nielegalnych spamerów a raczej ustalenie, kim jest typowy klient tego typu usług i czy nowa ustawa będzie miała na niego jakikolwiek wpływ.

Na podstawie danych z działu firmy Kaspersky Lab zajmującego się zwalczaniem spamu utworzono listę 500 firm. W okresie, w którym przygotowywano badanie, wszystkie z nich wykorzystywały spam jako narzędzie reklamy. Liczba firm zaliczających się do poszczególnych obszarów działalności została wybrana na podstawie ilości spamu wykorzystywanego do reklamowania tych obszarów za pośrednictwem RuNetu (rosyjskiego segmentu Internetu).

Osoby korzystające z usług spamerów są w pełni świadome, że mimo pewnych pozytywnych reakcji mogą wywołać irytację lub złość pozostałych odbiorców masowych wysyłek (których mogą być tysiące lub miliony)” - mówi Victor Dronov, autor raportu. „Masowa wysyłka nie kosztuje dużo. Mimo to żaden z respondentów nie potrafił oszacować zarówno pozytywnych, jak i negatywnych efektów wykorzystania masowych wysyłek. Klienci spamerów nie analizują odbiorców spamu. Wysyłki masowe zamawiane są zgodnie z zasadą: są tanie, dlaczego więc z nich nie skorzystać”.

Pełny raport pod adresem: http://viruslist.pl/analysis.html?newsid=292
| Drukuj | Zamknij |