Data: Wtorek, 11 kwietnia 2006, 13:28

Orkla Press przejmuje 90,32% NetSprint.pl


Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności.

W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkę Orkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów w najpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowej NetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zaawansowany sposób zasoby polskiego Internetu, oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby biznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarówno uznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jak również międzynarodowe korporacje korzystające z ich usług wyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwo IDG).

NetSprint.pl był wielokrotnie nagradzany za swój produkt, wygrywając choćby w latach 2004 i 2005 kolejno czwartą i piątą edycję „Teraz Internet” w kategorii na najlepszy serwis wyszukiwawczy. W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jest również obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwis Netsprint.lt

Wraz z początkiem 1990, Orkla Media stara się konsekwentnie realizować strategię rozwoju posiadanych przez siebie aktywów. Aktualnie w Polsce Grupa Orkla Press skupia udziały w gazecie „Rzeczpospolita” wydawanej przez spółkę Presspublica oraz 13 gazetach regionalnych.

Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orkla rozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakiety firm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jak twierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital: "NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszego działania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce".
| Drukuj | Zamknij |