Data: Poniedziałek, 10 kwietnia 2006, 15:40

Koniec dysproporcji płci w Internecie


W skali całego świata kobiety stanowią już prawie połowę populacji Internautów. W Polsce już w grudniu 2005 roku, według badania Net Track kobiety stanowiły 50,05 proc., zaś mężczyźni 49,95 proc. liczby Internautów, liczącej 9 554 000 użytkowników. W Stanach Zjednoczonych struktura populacji internautów jest praktycznie odzwierciedleniem rozkładu płci w społeczeństwie. Azjatki dogoniły Azjatów.

Jak dowodzą wyniki badania Harris Interactive, mężczyźni stanowią 49 proc. wszystkich użytkowników Internetu w Stanach Zjednoczonych, kobiety pozostałe 51 proc.. Ten rozkład przypomina podział na mężczyzn i kobiety, którzy stanowią odpowiednio 48 proc. i 52 proc. obywatali tego kraju.

Firma Synovate na zlecenie MSN przeprowadziła panazjatycką ankietę, której wyniki dowodzą, że trend wyrównywania liczby mężczyzn i kobiet, a nawet zdobywania przez kobiety delikatnej przewagi, jest obecny nie tylko w Ameryce Północnej i Europie.

Jak na całym świecie, najwięcej Internautek jest w młodszej części populacji. Ponad 74 proc. respondentek badania w wieku 25-34 lat ma dostęp do Internetu, w tym 66 proc. internautek korzysta z dobrodziejstw szerokiego pasma. W ciągu ostatniego roku dysproporcja między liczbą kobiet i mężczyzn w internecie zatarła się zupełnie, czego nie omieszkali zauważyć reklamodawcy. Coraz więcej kobiecych marek jest reklamowanych w internecie, w tym Christian Dior, LOreal, Lancome, oraz "kobiece" modele Nokii, Sony Ericsson czy Nike.

Szczególnie podatne na reklamy internetowe są mieszkanki Hong Kongu, z których większość nie tylko uznała, że reklamy są dobrym źródłem informacji, ale aż 56 proc. wyrażało zamiar zakupu reklamowanego produktu.

W ciągu roku liczba internautów w Azji skoczyła ponad dwukrotnie - o 218,7 proc.. Dla całego świata wzrost wyniósł 165 proc.. Penetracja Internetu w Azji wynosi niecałe 10 proc.. Dla porównania - w krajach Unii Europejskiej - 50 proc., Ameryce Północnej 68 proc., ale już dla Afryki 2,5 proc. (wg Internet World Stats).
| Drukuj | Zamknij |