Data: Środa, 25 stycznia 2006, 08:14
Najbardziej wpływowe marki roku 2005 są w sieci
Najnowszy sondaż serwisu Brandchannel.com zakończył się zdecydowanym zwycięstwem marek związanych z Internetem. Według sondażu najbardziej wpływowe marki minionego roku to Google, Apple i Skype.
Pozostałe internetowe marki, które zmieściły się w pierwszej dziesiątce to: Yahoo! (7 miejsce), Firefox (8) i eBay (9). Listę uzupełniają Starbucks (4), Ikea (5) Nokia (6), i Sony (10).
Rok temu w czołówce to "stare" marki stanowiły większość, a całej stawce przewodził Apple, który wyprzedzał Google.
Zwracają uwagę spektakularne debiuty Skype i Firefoksa - aplikacji, które w poprzednich latach były nieobecne nawet na poszerzonej do ponad siedemdziesięciu pozycji liście najbardziej wpływowych marek.
Sondaż objął 2528 osób z 99 krajów - czytelników serwisu brandchannel.com. Każdy z uczestników mógł wskazać do pięciu marek pochodzących z jego regionu. Pełne wyniki badania są dostępne na stronie brandchannel.com.|
Drukuj |
Zamknij |