Data: Czwartek, 19 stycznia 2006, 11:23

Google w radio


Google ogłosił, że wyda 1,24 miliarda dolarów na zakup firmy dMarc Broadcasting. Produkowane przez nią oprogramowanie umożliwia przesyłanie reklam bezpośrednio do lokalnych stacji radiowych. To kolejny dowód na to, że koncern chce wyjść poza rynek mediów elektronicznych.

W ramach umowy z dMarc Broadcasting Google zapłaci 102 miliony w gotówce. Reszta pieniędzy - 1,14 miliarda USD - będzie płacona przez trzy lata, a ostateczna wysokość kwoty będzie zależała od tego, jak zakupione przedsiębiorstwo będzie osiągało wyznaczone przez Google'a cele.

Internetowy gigant testował system, który ułatwiał umieszczanie reklam w gazetach i prowadzi negocjacje w sprawie wejścia na rynek reklamy telewizyjnej.

Oprogramowanie produkcji dMarc ma zostać zintegrowane z istniejącym systemem, tak by korzystać z niego mogło 40 000 klientów Google'a.
| Drukuj | Zamknij |