Data: Piątek, 16 grudnia 2005, 13:20
Pamięci flash NAND jak rakiety
Rosnąca popularność przenośnych urządzeń multimedialnych, wykorzystujących jako nośniki pamięci flash sprawiła, że zapotrzebowanie na ten sprzęt w wersji NAND poszybowało w górę, niczym przysłowiowa rakieta. W związku z tym dostawcy układów flash NAND zapowiadają, że mogą wystąpić na rynku niewielkie niedobory tych produktów.
Jak donosi firma iSuppi, rynek pamięci NAND wzrósł w porównaniu z danymi z roku ubiegłego o 32%, a wartość globalnej sprzedaży szacowana jest na 10,8 mld USD. W przyszłym roku zaś liczba ta wyniesie już 15,4 mld USD. Największy udział w rynku posiada Samsung, który kontroluje 50% sektora, na kolejnych miejscach plasują się Toshiba z wynikiem 22,8% oraz Hynix Semiconductor z rezultatem 13,2%. Największym odbiorcą pamięci flash NAND Samsunga jest Apple, które wykupuje aż 40% całkowitej produkcji koreańskiego giganta.
Wszystko wskazuje na to, że liderom sektora może przybyć jeszcze jeden konkurent, bowiem Intel zawiązał spółkę joint venture z firmą Micron Technology i ma w planach aktywnie wkroczyć na rynek.|
Drukuj |
Zamknij |