TP przeciwko UOKiK
Telekomunikacja Polska uważa, że ma prawo pobierać od klientów kary za wcześniejsze rozwiązanie zawartej na czas określony umowy dotyczącej usługi Neostrada.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejrzewa natomiast, że spółka mogła złamać prawo, żądając takich opłat od klientów, którzy chcieli rozwiązać umowy przed czasem. W tej właśnie sprawie
UOKiK wszczął postępowanie administracyjne.
TP SA zamierza zmienić od 1 grudnia br. wzory umów o świadczeniu usługi Neostrada oraz cennik, wprowadzając zapisy o wysokości opłat dodatkowych, które musi uiścić klient, gdy chce przed czasem rozwiązać umowę.
Ponadto w najszybszym możliwym terminie dokonane zostaną zmiany w regulaminie świadczenia usługi Neostrada. Także tam zostaną wprowadzone zapisy o sposobie naliczania wysokości przyznanej abonentowi przez TP ulgi oraz opłat dodatkowych za wypowiedzenie przez abonenta umowy - powiedziała
rzeczniczka TP Barbara Górska.
Według niej TP nie zgadza się z twierdzeniem
UOKiK, że umowa o świadczenie usługi Neostrada zawarta na czas określony - bez skorzystania z jakiejkolwiek promocji - nie jest związana z żadną ulgą przyznaną abonentowi i wobec tego TP nie ma uprawnień do roszczeń wobec abonenta.
Umowa zawierana na czas określony jest typowym przykładem umowy, w której w zamian za zobowiązanie się abonenta do korzystania z usługi przez czas określony TP udziela mu obniżki w stosunku do oferty standardowej, jaką jest umowa na czas nieokreślony - zaznaczyła Górska