Data: Niedziela, 30 października 2005, 06:06

Kraków promuje się w Niemczech


Prawie 1 mln zł przeznaczy Kraków na swoją promocję, wykorzystując billboardy, reklamy radiowe i internetowe. Władze chcą zwiększyć napływ turystów z Niemiec. Niedługo można się spodziewać promocji kolejnych polskich miast.

Kampania promocyjna przeprowadzona przez władze Krakowa jest największą tego typu promocją w Polsce. Obejmie zarówno kraj, jak i zagranicę. Reklamy miasta zawisną na 400 billboardach firmy outdoorowej Ströer w największych miastach środkowej i południowej Polski, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, na Śląsku. To jednak nie wszystko. Kraków chce ściągnąć także turystów z Niemiec.

– Promocja u zachodniego sąsiada obejmie swym zasięgiem najważniejsze metropolie Niemiec: Berlin, Kolonię, Stuttgart, Hamburg oraz Dortmund – twierdzi Katarzyna Gądek, dyrektor ds. promocji Urzędu Miasta Kraków. I dodaje, że wybierano te miasta, z którymi łączą Kraków tanie połączenia lotnicze.

Kampania w Niemczech potrwa do końca października, będzie kosztować Kraków prawie 1 mln zł i zostanie sfinansowana ze środków własnych.

Akcja Krakowa nie będzie odosobniona. Już niedługo ruszy promocja Wrocławia na billboardach w całej Polsce. Przetarg wygrała firma reklamowa AMS. Prowadzone są także rozmowey ze Ströerem w sprawie kampanii wizerunkowej w Niemczech. O podobnych akcjach myśli także Gdańsk, który chce jednak reklamować się w innych państwach Europy, nie tylko w Niemczech.
| Drukuj | Zamknij |