Data: Piątek, 7 października 2005, 09:32

Reklama internetowa atrakcyjniejsza od billboardów


Wydatki na ogłoszenia i reklamę internetową przekroczą w 2005 roku w Wielkiej Brytanii 1 mld funtów. Oznacza to, iż reklamodawcy więcej wydadzą w internecie niż w radiu czy tzw. reklamie typu outdoor.

Według raportu tych firmy PricewaterhouseCoopers oraz organizacji Interactive Advertising Bureau (IAB), w I półroczu tego roku na reklamę internetową przeznaczono 490 mln funtów, czyli aż o 62 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i więcej niż w całym roku 2003.

W tym samym okresie cała branża reklamowa Wielkiej Brytanii zanotowała tylko 3-procentowy wzrost. Udział rynku reklamy internetowej w całym rynku reklamowym wzrósł do 5,8 proc. Jest to już więcej niż wynoszący 5,1 proc. udział reklamy zewnętrznej (m.in. billboardy, ogłoszenia na przystankach, pojazdach). Także mniejsze są udziały reklamy radiowej, wynoszące po I półroczu 3,6 proc.

Wielka Brytania jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, gdzie wydatki na reklamę internetową przekroczyły - w przeliczeniu - 1 mld euro rocznie.

Jedną z przyczyn rozwoju rynku reklamy internetowej jest wręcz eksplozywny rozwój dostępu szerokopasmowego, podaje serwis ZDNet - w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba użytkowników dostępu szerokopasmowego w Wielkiej Brytanii podwoiła się, przekraczając 8 mln osób. Posiadacze dostępu szerokopasmowego spędzają kilkakrotnie więcej czasu w Internecie niż posiadacze modemów, którzy muszą się liczyć z wysokimi kosztami rachunków telefonicznych.
| Drukuj | Zamknij |