Data: Środa, 11 czerwca 2014, 11:03

1800 km na pojedynczym ładowaniu


Nowa technologia, będąca połączeniem akumulatorów aluminiowo-powietrznych i litowo-jonowych, została przetestowana na torze Circuit Gilles-Villeneuve, po którym jeździł samochód Fiat 500e.

Część aluminiowo-powietrzna służy do wydłużenia trasy pojazdu. „Na co dzień akumulator litowo-jonowy pozwala na przejechanie 30-60 kilometrów. System aluminiowo-powietrzny włącza się, gdy litowo-jonowy wyczerpie baterię” - powiedzieli przedstawiciele izraelskiej firmy Phinergy. Pojedynczy akumulator aluminiowo-powietrzny korzysta z 50 aluminiowych płyt, z których każda zapewnia energię na około 30 kilometrów.

Akumulatory aluminiowo-powietrzne korzystają z elektrod, które pobierają tlen z otoczenia. W obecności wody, działającej jak katalizator, zachodzi dostarczająca reakcja pomiędzy aluminium i tlenem. Ponowne ładowanie akumulatora polega na dolaniu wody z kranu. Aluminium w akumulatorze powoli się zużywa, więc mniej więcej raz w roku akumulator trzeba wymienić na nowy. Stary zostanie poddany recyklingowi.

Mariusz Błoński
| Drukuj | Zamknij |