Data: Czwartek, 24 października 2013, 08:17
Microsoft rozpoczął testy urządzenia podobnego do Google Glass
Źródło, na które powołują się dziennikarze The Wall Street Journal, mówi, że koncern z Redmond, który bardzo późno dołączył do wyścigu na rynku smartfonów, tym razem nie chce zostać w tyle z Google'em, Apple'em oraz Samsungiem i interesuje się rozwojem ubieralnej elektroniki. A ten zaczyna rozwijać się coraz bardziej.
W ubiegłym miesiącu Samsung pokazał Galaxy Gear, zegarek, który obsługuje aplikacje i łączy się ze smartfonami. Rosnące zainteresowanie Microsoftu elektroniką jest zrozumiałe w świetle rozpoczętej przez Steve'a Ballmera dużej restrukturyzacji firmy, w wyniku której ma się ona zmienić w przedsiębiorstwo zajmujące się urządzeniami i usługami (devices and services).
Zdaniem Gartnera rynek elektroniki ubieralnej będzie do roku 2016 warty 10 miliardów dolarów.
Elektroniczne okulary będą jeszcze przez co najmniej 3-5 lat niszowym produktem. Specjaliści zwracają też uwagę na tak istotny czynnik, jakim jest cena. Google Glass będą prawdopodobnie kosztowałyby około 1500 dolarów, a to zbyt dużo, by zainteresować szerokie rzesze odbiorców.
Mariusz Błoński
|
Drukuj |
Zamknij |