Data: Czwartek, 24 października 2013, 08:17

Microsoft rozpoczął testy urządzenia podobnego do Google Glass


Źródło, na które powołują się dziennikarze The Wall Street Journal, mówi, że koncern z Redmond, który bardzo późno dołączył do wyścigu na rynku smartfonów, tym razem nie chce zostać w tyle z Google'em, Apple'em oraz Samsungiem i interesuje się rozwojem ubieralnej elektroniki. A ten zaczyna rozwijać się coraz bardziej.

W ubiegłym miesiącu Samsung pokazał Galaxy Gear, zegarek, który obsługuje aplikacje i łączy się ze smartfonami. Rosnące zainteresowanie Microsoftu elektroniką jest zrozumiałe w świetle rozpoczętej przez Steve'a Ballmera dużej restrukturyzacji firmy, w wyniku której ma się ona zmienić w przedsiębiorstwo zajmujące się urządzeniami i usługami (devices and services).

Zdaniem Gartnera rynek elektroniki ubieralnej będzie do roku 2016 warty 10 miliardów dolarów.

Elektroniczne okulary będą jeszcze przez co najmniej 3-5 lat niszowym produktem. Specjaliści zwracają też uwagę na tak istotny czynnik, jakim jest cena. Google Glass będą prawdopodobnie kosztowałyby około 1500 dolarów, a to zbyt dużo, by zainteresować szerokie rzesze odbiorców.

Mariusz Błoński
| Drukuj | Zamknij |