Data: Piątek, 20 września 2013, 15:01

Poczta Polska wprowadza elektroniczne awizo


Poczta Polska konsekwentnie cyfryzuje swoje usługi. Dziś poinformowała o udostępnieniu bezpłatnego awizo elektronicznego o nazwie eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie może doręczyć listu lub paczki, Poczta może wysłać wiadomość z numerem przesyłki i adresem placówki, w której można ją odebrać.

Skorzystanie z nowej usługi wymaga złożenia w placówce pocztowej pisemnej dyspozycji do otrzymywania elektronicznych powiadomień. Można wybrać jedną formę powiadamiania - SMS albo e-mail.

Co więcej, Poczta Polska informuje, że od przyszłego roku klienci będą mogli zgłosić dyspozycję otrzymywania za pośrednictwem internetu zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym. Każdy klient będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto na stronie WWW, otrzyma do niego login i hasło. Dzięki temu będzie mógł monitorować przesyłki, obserwować historię nadań i właśnie złożyć dyspozycję na e-awizo.

Polska Poczta informuje ponadto, że klient indywidualny, nadając list polecony, może skorzystać także z elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu przesyłki. Wystarczy, że wpisze numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania.

Marcin Maj
| Drukuj | Zamknij |