Data: Piątek, 20 września 2013, 15:01
Poczta Polska wprowadza elektroniczne awizo
Poczta Polska konsekwentnie cyfryzuje swoje usługi. Dziś poinformowała o udostępnieniu bezpłatnego awizo elektronicznego o nazwie eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie może doręczyć listu lub paczki, Poczta może wysłać wiadomość z numerem przesyłki i adresem placówki, w której można ją odebrać.
Skorzystanie z nowej usługi wymaga złożenia w placówce pocztowej pisemnej dyspozycji do otrzymywania elektronicznych powiadomień. Można wybrać jedną formę powiadamiania - SMS albo e-mail.
Co więcej, Poczta Polska informuje, że od przyszłego roku klienci będą mogli zgłosić dyspozycję otrzymywania za pośrednictwem internetu zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym. Każdy klient będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto na stronie WWW, otrzyma do niego login i hasło. Dzięki temu będzie mógł monitorować przesyłki, obserwować historię nadań i właśnie złożyć dyspozycję na e-awizo.
Polska Poczta informuje ponadto, że klient indywidualny, nadając list polecony, może skorzystać także z elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu przesyłki. Wystarczy, że wpisze numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania.
Marcin Maj
|
Drukuj |
Zamknij |