Data: Czwartek, 6 czerwca 2013, 14:55

Google stał się największym lobbystą świata IT


W I kwartale 2012 roku Google wydał na lobbing ponad 5 milionów dolarów, czyli więcej niż łączne wydatki Microsoftu, Apple, Facebooka i Amazona w tym samym czasie. W całym 2012 roku firma wydała na lobbying 18,2 miliona dolarów.

Koncern starał się wpłynąć na kształt przepisów imigracyjnych, poprawek do Electronic Communications Privacy Act, przepisów mających utrudnić życie trolom patentowym oraz ustaw mających na celu utrudnienie organom ścigania dostępu do e-maili.

Od 2012 roku szefem zespołu lobbystów Google'a jest Susan Molinari. Jej praca opłaca się koncernowi. To dzięki niej śledztwo, prowadzone przez dwa lata przez Federalną Komisję Handlu, zakończyło się ugodą, w ramach której Google nie poniósł żadnej kary finansowej. Obecnie dla Google'a pracuje 14 lobbystów.

W bieżącym roku Google wydało na lobbing 4,1 miliona USD i znajduje się na 16. pozycji największych lobbistów.

Mariusz Błoński
| Drukuj | Zamknij |