FTC rozpoczyna kolejne śledztwo w sprawie praktyk biznesowych Google
Nowe śledztwo rozpoczęto kilka miesięcy po tym, jak Federalna Komisja Handlu i Google zawarły ugodę dotyczącą śledztwa poprzedniego. W jej ramach Google ma zmienić niektóre aspekty swoich działań związanych z rynkiem wyszukiwarek.
Teraz FTC chce sprawdzić doniesienia, jakoby Google wykorzystywał swą pozycję na rynku reklamowym do wywierania nacisków na swoich klientów, by ci korzystali także z innych usług wyszukiwarkowego giganta. Śledztwo skupi się na narzędziach, jakie
Google nabył w 2007 roku wraz z kupnem firmy DoubleClick. Na postępowanie Google skarżą się konkurencyjne firmy.
Google prowadzi obecnie negocjacje z Komisją Europejską w sprawie domniemanych nadużyć i oferuje zmianę części ze swoich działań. Ponadto kanadyjskie Biuro Konkurencji przygotowuje się do otwarcia śledztwa ws. praktyk Google na rynku wyszukiwarek.
Mariusz Błoński