heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 27 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Gry i Pixel Shader


195.117.213.* napisał:
Czy wyszła już jakaś gra która w pełni wykorzystuje Pixel Shader? Bo ten Pixel Shader był jednym z powodów kupna radka a narazie niesłyszałem o takiej gierce która by to obsłużyła

217.96.208.* napisał:
No one lives forever 2, ut2k3, railli challange i jeszcze kilka ale nie pamietam.

80.55.115.* napisał:
Morrowind, Neverwinter Nights

195.117.213.* napisał:
a czy w Morrowindzie albo Neverwinternights trzeba włączać w opcjach jakos pixel shader czy on sie włącza automatycznie

217.96.208.* napisał:
Chodzi o to, ze w grach wykorzystujacych pixel shader nie zobaczysz pieknych detali jak nie posiadasz odpowiedniej karty. Nigdzie sie tego nie wlacza.

195.117.213.* napisał:
Moja karta posiada PIXEL SHADER

195.117.213.* napisał:
więc chyba będzie działało

80.55.115.* napisał:
po prostu większość gier wykorzystujących pixel shadery jest tak napisana że wykrywa automatycznie i włącza dodatkowe efekty. Poszukaj gdzieś testów Sis'a Xsabre 400 chyba frazpc.pl lub twojepc.pl - są tam screeny z Morrowinda z włączonym pixel shaderem i wyłączonym (ta karta emuluje go programowo)

80.55.115.* napisał:
user posted image
user posted image

195.117.213.* napisał:
dzięki, właśnie przeczytałem ten artykół o SIS Xabre 400 na twojepc.pl i widziałem te screeny. Morrowind z pixel shader jest o niebo lepszy

217.96.208.* napisał:
Kazda gra z pixel shaderem jest o niebo lepsza icon_biggrin3.gif
To nei tylko elekciarska woda. Zobacz wode w NOLF2 albo lod w railli chalange.

195.117.213.* napisał:
gra w demko ralli chalange tylko niewiem gdzie warunki atmosferyczne ustawić, w każzym razie Ralli Sport challange na najwyższych ustawieniach chodzi płynnie, uważam że programiści dobrze zoptymalizowali grę, tylko ta fizyka jazdy jakaś kiepawa

80.85.224.* napisał:
Świetny przykład Raptor
w Morrowindzie to dobrze widać

193.41.112.* napisał:
ZObacz gre I.G.I Project II . Tam masz zajo efekty

213.173.204.* napisał:
Ja p.... nieźle ta woda wygląda, nie myślałem że różnice mogą być aż tak widoczne.

212.244.57.* napisał:
Heh..z tego co pamiętam, to jak wyszedł Matrox G 400 też motyw był z wodą- gra Expendeble- identyczny motyw icon_razz.gif

217.97.48.* napisał:
Cholera chyba sprawie sobie jakas nowa karte icon_smile3.gif dla takich efektow warto wydac kase.

217.96.208.* napisał:
Ano icon_biggrin3.gif

213.77.139.* napisał:
jak zobaczylem te screeny z morrowinda to o malo szczeki nie zgubilem! chyba bede musial sobie jak najszybciej radka kupic icon_smile3.gif

212.244.103.* napisał:
nie tylko radek ma pixelka icon_razz.gif

62.233.163.* napisał:
ja też mam pixel shadera ale nie wiem którego ???? a właśnie widzieliście nowy silnik unreala ???? drzewa w far cryu wysiadają przy tym ...

83.22.51.* napisał:

masz ps 2.0, ale Twoja karta posiada go tylko w specyfikacji icon_razz2.gif icon_razz2.gif

80.53.163.* napisał:
masz PS 2.0, to FsziX czyli ma Dx9

kurcze a miałem strone odswiezyc icon_biggrin3.gif

81.168.228.* napisał:
Niech ktos pokaze roznice miedzy PS 2.0 a 3.0 to go ozloce icon_razz.gif

80.53.163.* napisał:
Model cieniowania 3.0 ma ułatwić programistom pisanie kodu dla jednostek cieniowania wierzchołków i pikseli. Mają oni większą swobodę, więc mogą w prosty sposób łączyć kilka mniejszych programów w jeden, co pozwoli na wzrost wydajności, a także umożliwi prostsze uzyskanie nowych efektów graficznych. Należy podkreślić, że nie ma efektów, które można uzyskać jedynie przy pomocy jednostek PS 3.0/VS 3.0. Te same efekty dostępne są na kartach z jednostkami PS 2.0/VS 2.0.

81.168.228.* napisał:
To sprecyzuje pytanie.Jaka jest roznica w wygladzie ??

80.53.163.* napisał:
ŻADNA!!! PS 3.0 jest po prostu wydajniejszy, gry oparte na nim maja wiekszy frame rate. NV szybko wypusciła karty z PS 3.0 poniewaz serie FX były dobre do rozbicia o kant [gluteus maximus].

---
edit: Będe ozłocony?? icon_biggrin3.gif

80.55.254.* napisał:
Pluskwa możesz pokazac jakis test gdzie ps3 jest szybsze od ps2b icon_razz2.gif

80.53.163.* napisał:
a proszę bardzo icon_smile3.gif

http://pclab.pl/art10688-1.html

80.55.254.* napisał:


co prosze bardzo, prosiłem o porównanie do ps2b



81.168.228.* napisał:
To dobra,to czemu w takim CT w kartach wykorzystujacych PS3.0 gra skacze jak glupia nawet na 6800 ??

80.53.163.* napisał:

mi sie wydaje ze to juz wina optymalizacji silnika graficznego.

217.113.239.* napisał:
Bardzo dobry artykul znajduje sie na PC Labie. Polecam przeczytac.

PS3 jest juz Riddicku. Czytalem ze cienie sa bardziej miekkie ale to bardzo negatywnie odbija sie na wydajnosci.

83.16.35.* napisał:
Myla Wam sie chyba pojecia.
To nie przez PS3.0 Riddick zwalnia.
Przez niego jedynie moze dostac kopa z FPS.
Jedynie HDR i miekkie cienie zra zasoby GF 6.

83.23.35.* napisał:

w Riddicku nie ma zadnego PS3...jest tylko roszerzenie ogl'a nazwane SM2.0++, ale nie ma to nic wspolnego z SM3.0


83.16.178.* napisał:
Zastanawia mnie, gdzie w tym http://pclab.pl/art10688-4.html podział się X800XT PE! icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif Ja się domyślam a Wy? icon_lol.gif icon_lol.gif

PS. Pewnie X800XT PE wymiótł albo był na równi z PS3.0 i dla tego wstyd było pokazać ile przyspieszył PS3.0 względem X800XT PE!!! w tych specjalnie zbudowanych demkach! hehehe icon_razz3.gif Ten test jest do [gluteus maximus]! icon_wink3.gif

80.53.163.* napisał:

Ati tez ma HDR, w sumie niewykorzystany.
Polecam program "rthdribl" przy okazjii dobrze wygrzewa karty i wykrywa artefakty.

83.23.35.* napisał:
co sie tak wszyscy zaczeli umarsczac nad jakimis wykopaliskiem(06-07.2004)? juz dawno wszyscy zapomnieli o patchu1.2, o sterach na ktorych byly robione testy i o ogolnej atmosferze wokol tych testow...
polecam to
http://www.firingsquad.com/hardware/splinter_cell_chaos_theory_1/
przynajmniej jest o czym porozmawiac i jest to na czasie. imho SM2.x zniknie zanim sie dobrze rozkreci, a to za sprawa nowych konsol z SM3.0...a ze SM3.0 wymaga mocnego sprzetu (play3, xbox2, r5xx, SLi), no coz tak to juz jest z ewolucja i wplywu na to nie mamy zadnego, mozemy sie tylko przylaczyc lub przygladac sie z boku bo zatrzymac tego nie jestesmy w stanie...

83.29.49.* napisał:
No wlasnie czemu HDR w ati np9800 sie nie wykorzystuje, przecie jest i to calkiem niezly co widac na demkach ze strony ati(fajne sa niektoore).

81.168.228.* napisał:
Widzieliscie Chimpa ?? Czemu takiej grafy z taka plynnoscia nie ma w grach.Fakt,ze tam poza woda motylkiem malpka i roslinnoscia nic prawie nie ma,ale np jak nacisne guzik W (posiadacze ATi z DX9 pewnie wiedza o co chodzi) to tez mi nie skacze a to mw takie same wykorzystanie mocy obliczeniowej co taki dzisiejszy D3 (z nacisnieciem guzika W),wiec mi powiedzcie,why

83.23.38.* napisał:

tak wszystko ok, tylko, ze to sa demka tech. nakierowane na pokazanie mozliwosci ukladu przewaznie na jednym obiekcie. jak bys mial miec takiego np. far cry gdzie na drzewach siedzialyby takie "chimpy" to zapewniam cie, ze oprocz pokazu slajdow niewiele z takiej gry mialbys przyjemnosci...




83.24.229.* napisał:
Radze zagrać w Splintera Chaos Theory tam jest już ten wasz P.S 3.0 , niewiem jak wygląda ale na moim radziu 9200 gra wymiata : icon_wink3.gif Za jakies 2 miechy bede mial cos z seri GF6 ale wciąż się zastanawiam po co mi te efekty i bajery , przecież w gry sie gra , a nie je ogląda icon_confused2.gif .....Chyba wezme starego 7500 dopiero bedzie wymiatac icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif icon_biggrin3.gif

217.96.156.* napisał:
No wiec korzysci z ps 3.0 sa takie - gry ktore wykorzystuja ps 3.0 chodza na nim szybciej niz na 2.0. Na razie to dwie gry - far cry, splinter cell c.t. i tam po wlaczeniu ps 3.0 (dostepny tylko na gf 6xxx) gra ma wiekszy wydajnosc niz na nizszych shaderach.
Kolejna korzysc to mozliwosc wprowadzenia do uzytku bajerow typu hdr, soft shadows, parallax mapping ale niestety dwa pierwsze bajery sa bardzo obliczeniozerne i jak na razie malo kto moze sobie pozwolic na wlaczenie soft shadows(hdr i parallax mapping jeszcze moze byc) bo karty sa za slabe do takich bajerkow.

EDIT:



Cos ci sie pomylilo. Gra przyspiesza po wlaczeniu ps 3.0. Troszke zwalnia po wlaczeniu parallax mapping wiecej zwalnia po wlaczeniu hdr ale jak wlaczysz soft shadows to juz jest kiszka z tymi trzema efektami to juz sie nie da grac.

81.168.228.* napisał:
A jak posiada ktos maszynke taka jak Jordi tylko powiedzmy z gf6800 ultra ??

81.210.3.* napisał:

za slabe..miejscami w 1280x1024 0xfsaa 8xanis jest 15fps, dopiero SLi umozliwia plynna gre >30fps...

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.32 | SQL: 1 | Uptime: 76 days, 8:26 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl