heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 20 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Seagate Barracuda 120gb Sata


83.22.34.* napisał:
Dokladnie wczoraj kupilem uzywany dysk na allegro. Pojechalem do ziomka po niego i wrocilem do domu. Dysk to Barracuda 120GB SATA I. Dysk byl sformatowany.
Testy wykonywalem programem HDTune. Rzecz ktora mnie troche zmartwila to przy "error scan" znalazl mi dwa bloki "damaged". Wielkosc jednego bloku 45 MB.
Tutaj screen:

[attachmentid=6731]

Jeszcze jedna rzecz ktora mnie nie zapokoila to ze w raporcie SMART jest na zolto podswietlone Spin Retry Count. Czy ktos bardziej kumaty moze mi powiedziec czy ta wartosc jaka tam jest podana jest w normie?

[attachmentid=6732]


Czy te bloki "damaged" to bad sectory? Jezeli tak to czy da sie je naprawic/usunac/ukryc? Jezeli tak to czym to moge zrobic?

W Partition Magic dalem "check for error" i nie znalazl mi bledow.
Pod winda odpalilem chkdsk i o to co mi wyskoczylo:

[attachmentid=6733]

Rozumiem ze nikt to nie jest jasnowidzem ale czy to oznacza ze dysk moze w kazdej chwili pasc? Koles od ktorego go kupilem mowil ze ma dwa lata. Wyslalem zapytanie o to czy ma na niego gwarancje (na barracude jest 3 lata) to jeszcze nie odpisal.
A moze dac sobie spokoj z dyskiem i powiedziec zeby mi oddal kase?
Co mi radzice zrobic?

149.226.255.* napisał:
Spin Retry Count jest ok, bardziej martwił bym się tym:
C5 - Current pending sector count = 6
C6 - Offline uncorrectable sector count = 6
Dysk jest faktycznie mało chodzony - zaledwie 1000h pracy, w związku z tym uszkodzenia powstały najprawdopodobniej na skutek "przypadkowego" zaliczenia gleby icon_lol.gif

Dysk jest walnięty. Jak długo pochodzi - niewiadomo, ale na twoim miejscu bym go oddał...



83.22.5.* napisał:
Musze to przemyslec, moze nie bedzie tak zle icon_wink2.gif Dysk uzywam jako dodatkowy, system mam na tym samym dysku tyle ze jest na ATA.

Probuje HDD Regeneratorem cos zdzialac ale starsznie zwalnia przy okolo 3 GB. Oczywiscie wykryl bad sectory.
Czy ktos moze mi powiedziec ktora wersja HDD Regeneratora miala mozliwosc skanowania dysku z poziomy systemu? Po prostuj jak skanuje z DOS'a to w tym momencie nic na kompie nie moge robic a jak wczesniej mowilem jest to dodatkowy dysk.

p.s. a ziomus z allegro cos nie odpisuje :/

83.21.234.* napisał:
Musze to przemyslec, moze nie bedzie tak zle icon_wink2.gif
Nie licz na to, rozsypie się na bank. A gwarancji nie masz.

83.22.16.* napisał:
Skontaktowalem sie ze sprzedawca, jutro ma mi dowiezc gwarancje icon_wink2.gif Sprawdzalem na stronie Seagate ze gwarancja jest do 2010 roku (to ze strony producenta).
Z tego co wiem w przypadku bad sectorw dostane nowy dysk. Ktos juz oddawal Seagate'a i moze mi powiedziec jak to wyglada?

83.17.115.* napisał:
oddawałem 2 nie tak dawno i bady jak najbardziej kwalifikują sie do tego żebys otrzymał nowy dysk. Prawdopodobnie sprawdzą w sklepie czy faktycznie bady są. Mi w sklepie powiedziano, że dyski z takimi uszkodzeniami idą na przemiał, ale na wszelki wypadek spisz sobie numery seryjne tego dysku.

83.22.10.* napisał:
wiec lipa... gwarancji nie ma. Dysku z powrotem tez nie wezmie "mozesz mi negatywa wystawic". Co robic? Producent podaje ze gwara jest do 2010 roku (wpisalem serial itd.). Czy moge probowac reklamowac go u producenta skoro u sprzedawcy minal okres gwarancyjny? Papierow tez nie ma na to ze jest gwaranacja...

83.17.115.* napisał:

wiec lipa... gwarancji nie ma. Dysku z powrotem tez nie wezmie "mozesz mi negatywa wystawic". Co robic? Producent podaje ze gwara jest do 2010 roku (wpisalem serial itd.). Czy moge probowac reklamowac go u producenta skoro u sprzedawcy minal okres gwarancyjny? Papierow tez nie ma na to ze jest gwaranacja...


spróbuj sie skontaktować z serwisem seagate`a i spytać, albo popytać w jakimś sklepie jakie jest rozwiazanie w takiej sytuacji. Moim zdaniem to że nie masz papierka ze sklepu to nie znaczy, że nie możesz oddać go do producenta. Zresztą najczęściej podstawą gwarancji jest naklejka na dysku, gdzie jest data zakupu.

83.21.250.* napisał:
wiec lipa... gwarancji nie ma. Dysku z powrotem tez nie wezmie "mozesz mi negatywa wystawic". Co robic? Producent podaje ze gwara jest do 2010 roku (wpisalem serial itd.). Czy moge probowac reklamowac go u producenta skoro u sprzedawcy minal okres gwarancyjny? Papierow tez nie ma na to ze jest gwaranacja...

Możesz podać link do aukcji?


83.22.33.* napisał:
O jednak sie zalogowalem... wczesniej mialem problemy z tym kontem.

A w jakim celu mam podac link do aukcji? Jako przestroga dla innych?
http://allegro.pl/item123718635_okazja_seagate_120_gbytes_serialata_bcm.html

Dysk moge smialo oddac i nie sa na to potrzebne zadne papiery czyli dokladnie tak jak pisal Wiggly.

W tym momencie mam dwa takie dyski w systemie w tym ze drugi Barracuda jest na ATA i smiga bez zarzutow ( jak dbasz tak masz icon_razz.gif ).
Mysle ze ta informacja przyda sie tez innym, bo ja np.o tym nie wiedzialem wczesniej a jest to dosc wazna wg mnie informacja.



Seagate = 5 lat gwarancji, punkt serwisowy w Warszawie


Wysyłając dysk Seagate do nowego centrum serwisowego w Warszawie:
- masz możliwość wykorzystania 5 letniej gwarancji Seagate;
- nie musisz szukać dokumentów gwarancyjnych - korzystając z formularza RMA producenta od razu otrzymasz informację, czy produkt jest na gwarancji, wystarczy tylko podać numer seryjny i model dysku;
- załatwiasz reklamację w najkrótszym możliwym terminie (bez pośrednictwa dystrybutora) - maksimum 7 dni;
- masz pełen podgląd reklamacji;
- możesz wskazać adres, na jaki Seagate powinien wysłać zrealizowaną reklamację (np. do klienta końcowego) ;
- koszt spedycji jest taki sam jak przy wysyłce do dystrybutora;

W przypadku awarii dysku należy zapoznać się dokładnie z informacjami na stronie producenta:
http://www.seagate.com/support/service/index.html

INSTRUKCJA REKLAMACJI BEZPOŚREDNIEJ W SEAGATE

1. KOLEJNE KROKI
1.1. Wejdź na stronę http://www.seagate.com/
1.2 . W grupie SUPPORT & DOWNLOADS kliknij na Warranty Support
1.3. Jeśli nie wiesz, jak odszukać na dysku jego numer seryjny i model przejdź do kroku 2 (Step 2) i kliknij na
model number and serial number
a po otworzeniu się strony
http://www.seagate.com/support/service/model_serial.html kliknij na top cover of the drive – w efekcie w sposób poglądowy zobaczysz, gdzie na dysku są powyższe dane


1.4. Jeśli nie wiesz, czy dysk posiada gwarancje producenta, powróć do strony poprzedniej
(http://www.seagate.com/support/service/index.html) i przejdź do kroku 3 (Step 3) i kliknij na Verify Your Warranty and Process a Return. Będziesz miał możliwość sprawdzenia gwarancji producenta na pojedynczy dysk.
Wypełnij pola według kolejności:
- w pole „Serial number” wpisz numer seryjny dysku (np. 5FB7F2QN)
- w pole „Model number OR part number” wpisz model dysku (np. ST340810a)
- w polu „Country” wybierz Poland
- kliknij na "SUBMIT"
- przejdziesz do strony zawierającej informację, czy dysk jest na gwarancji producenta i do jakiej daty (w kolumnie Warranty Status)
- jeśli do sprawdzenia masz więcej niż jeden dysk, cofnij się do strony poprzedniej i kliknij na multiple drive form - w tej opcji można sprawdzić naraz do 100 numerów seryjnych. Zasady wypełniania pól są podobne jak dla pojedynczego dysku z tym, że w dużym oknie w poszczególnych liniach należy wpisywać sekwencję Numer Seryjny – Spacja – Model dysku (w każdego dysku oddzielnie).
1.5. Jeśli dysk (dyski) jest na gwarancji producenta możemy wprost z okna o tym informującego przejść do operacji uzyskania numeru RMA.
W tym celu należy kliknąć na "CREATE RMA" i wypełnić pola User ID (login) i Passwword (hasło). W tym miejscu może system SEAGATE przypomnieć nam zarówno login jak i hasło ( Forgot your user ID? i Forgot your password?)
1.6. Jeśli to robimy pierwszy raz, należy na "REGISTER" tej samej stronie kliknąć na w celu zarejestrowania się i otrzymania loginu i hasła, którymi będziemy się później stale posługiwać. Należy wypełnić szablon rejestrowy (inne opcje zaznacza użytkownik końcowy a inne resseler czy też dystrybutor). Użytkownik końcowy wybiera jedynie kraj (Country) – Poland i zaznacza opcję End User.
1.7. Po zaznaczeniu właściwych opcji klikamy na "CONTINUE"
Pojawi się kolejne okno w którym musimy wpisać swoje dane osobiste lub dane firmy (pola oznaczone gwiazdką * muszą być wypełnione).
W dalszej kolejności wpisujemy własny login i hasło (z powtórzeniem go).
Wpisujemy także charakterystyczne dla nas pytanie i odpowiedź na nie (używane będzie, gdy zapomnieliśmy loginu, hasła). Po potwierdzeniu zapoznania się z warunkami producenta (na końcu strony) zaznaczmy ten fakt i klikamy na "CONTINUE"
1.8. Pojawi się następne okno, w którym można wpisać adresy wysyłki towaru i dokumentów, gdy są inne od adresów podanych podczas rejestracji. Gdy nie zmieniamy adresu w obu opcjach należy zaznaczyć Same as my registration address oraz Same as my shipping address (above) i klikamy na "SUBMIT"
1.9. Pojawi się okno z informacja o dokonanej rejestracji – klikamy na "LOGIN"
1.10. W kolejnym oknie wpisujemy swój login i hasło i klikamy na
1.11. Następnie przechodzimy do strony Returns
Jest to nasza strona z informacjami o uzyskanym numerze RMA.
Wybieramy Request RMA i przechodzimy do strony Request RMA: Confirm Address. Tam czymamy instrukcje pakowania (Seagate's Return Policy.), zaznaczmy fakt zapoznania się z nią i klikamy na Save & Continue.
W kolejnych krokach wypełniamy pola z modelem, numerem seryjnym i wskazujemy, gdzie będziemy wysyłać dysk (dyski) – wybieramy UPS SCS Warszawa. Wybieramy opcję z oświadczeniem, co zrobić z dyskiem w razie nie uznania reklamacji przez Seagate. Przyciskiem Submit potwierdzamy zakończenie procesu RMA
1.12. Z kolejnej strony drukujemy Packing list oraz return label

2. Wysyłka do centrum SEAGATE w Polsce
2.1. Dysk (dyski) pakujemy zgodnie z instrukcją SEAGATE i do środka wkładamy wydrukowany dokument „ i do środka wkładamy wydrukowany dokument „Packing list”.
2.2. „Return Label” przyklejamy na paczkę
2.3. Paczkę wysyłamy dowolnym spedytorem na koszt nadawcy do UPS SCS

3. Z chwilą dotarcia paczki i zarejestrowania w UPS SCS rozpoczyna się proces wysyłki sprawnego towaru z Holandii do klienta. Cały proces wymiany poprzez UPS SCS zamyka się w ciągu maksimum 7 dni, gdy na podany w rejestracji adres otrzymujemy wymieniony przez SEAGATE towar.


Zrodlo: tg.bmj.com.pl

I dane firmy:

UPS SCS (Polska) Sp. z o.o.
ul. Szyszkowa 35/37 02-285 Warszawa
Tel. (022) 573-10-00; Fax (022) 573-10-30


p.s. do moderatorow. Jezeli jest taka mozliwsc prosze usunac konto djhot bo wiem ze dublowanie kont jest zabronione. Na jakiej zasadzie mozna usunac konto?

83.21.250.* napisał:
CYTAT
A w jakim celu mam podac link do aukcji? Jako przestroga dla innych?
W celu sprawdzenia czy sprzedający nie napisał w aukcji np. "nie wiem czy działa" icon_wink2.gif

Miałeś szczęście, bo nie wszystkie dyski sprzedawane u nas są objęte gwarancją producenta (dotyczy to wszystkich producentów dysków, na OEM nie udzielają gwarancji użytkownikowi końcowemu). W przypadku kiedy udaje się zrobić RMA na stronie praktycznie masz pewność że dysk będzie wymieniony.

... a nega swoją drogą można wystawić, dysk był uszkodzony i miałeś prawo go zwrócić (aukcja zakończona 3 dni temu). Jak to się stało że nie sprawdziłeś towaru przed zapłaceniem, przecież byłeś u niego po dysk?
Nauczka na przyszłość icon_razz.gif

83.22.21.* napisał:
Tak, numer RMA juz otrzymalem icon_wink2.gif

Bylem po dysk, tyle ze odbieralem go na dworcu wiec nie bylo jak sprawdzic niestety. Zewnetrznie wygladal idealnie. Jak podpialem do kompa tez bez problemow dzialal. Odpalilem HD Tune i zaskoczenie icon_sad2.gif
Widzialem sie ze sprzedajacym wczoraj i dysku nie chce z powrotem bo jemu dzialal dobrze i sie na tym nie zna. Moze i lepiej skoro sa szanse ze ten naprawia/wymienia icon_wink2.gif
Skoro otrzymalem numer RMA i maile potwierdzajace (chyba z 3 doszly) to moge smialo wyslac dysk do Wawy?
Dysk spakowany, zabezpieczony domowymi sposobami icon_wink2.gif

p.s. Andrzej_T mozesz mi sprostowac znaczenie slowo "u nas". Chodzi Ci ogolnie o PL czy pracujesz w Seagacie?

83.21.238.* napisał:
Andrzej_T mozesz mi sprostowac znaczenie slowo "u nas". Chodzi Ci ogolnie o PL czy pracujesz w Seagacie?
Ogólnie, mam sporo do czynienia z dyskami ale nie pracuję w serwisie producenta.
O tym że Seagate ma serwis (dla klientów detalicznych) w Polsce dowiedziałem się dopiero po przeczytniu Twojego posta, sprawdziłem w informacjach dla serwisów i rzeczywiście jest taka opcja icon_wink2.gif

Na rynku jest sporo dysków sprowadzanych "nieoficjalnie", albo wręcz zakupionych hurtowo bez gwarancji producenta. Teoretycznie nie powinny trafiać do obrotu "luzem" tylko jako element zestawu - kupując z drugiej ręki warto się upewnić czy numer seryjny nie jest właśnie z takiej partii dysków. Chociaż na allegro widziałem i "hurtowe" sprzedawanie dysków OEM, co w razie uszkodzenia kończy się dla kupującego mało przyjemnie (zero szans na reklamację u producenta, sprzedawca przeważnie też ma to ... gdzieś).


83.22.45.* napisał:
Dsyk wyslany przed chwila priorytetem. Jezeli dojdzie tak do konca wrzesnia z powrotem to bede zadowolony icon_smile3.gif

Mam jeszcze jedna Barracude (120 GB) na ktorej pracuje teraz tyle ze jest ATA. Kupilem ja jako OEM. Czyli gwarancji koncowej od producenta juz nie mam?
Pozniej z ciekawosci zobacze czy na stronie Seagate'a jest gwarancja dla tego dysku.


Edit:

Na ten drugi dysk OEM tez mam gwarancje icon_smile3.gif Do 01-SEP-2009 icon_biggrin3.gif

83.22.29.* napisał:
Wieczorem Pocztex przywiozl dysk. Zastanawiam sie czy to nowy czy naprawiony... w kazdym badz razie badow nie ma icon_smile3.gif
Model ten sam, pare innych numerow tez takich samych jak wczesniej. Jedynie inny numer to P/N czy cos takiego.
Chyba jednak to byl naprawiony bo na dysku jest naklejka (chyba zakleili ta stara) ze "repair...".

p.s. w calkiem fajnym pudelku to wyslali icon_biggrin3.gif

83.21.250.* napisał:
Szybko ... wysłane do serwisu 11, odbiór 20 czyli praktycznie w tydzień się wyrobili icon_biggrin3.gif
Naprawiany, ale po testach i powinien być w 100% sprawny (nie spotkałem się żeby odsyłali ludziom buble). Sprawdź dla pewności do kiedy masz na niego gwarancję icon_wink2.gif

83.22.32.* napisał:
Gwarancja tak jak byla... maj 2010 icon_smile3.gif MAX zadowlony jestem icon_smile3.gif Seagate to byl jednak dobry wybor icon_wink2.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.29 | SQL: 1 | Uptime: 27 days, 23:26 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl