heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 5 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

76 Kb W Uszkodzonych Sektorach - Reklamacja ?


81.190.202.* napisał:
Witam.
Ostatnio pojawiły mi się problemy z moim dyskiem Baracuda 120 8MB. Zaczęło się od zawieszania kompa ( wiecznie świecąca się dioda od HDD, błąd crc w pliku). Skopiowałem ( na szczęście jeszcze mi się udało ) wszystkie dane, usunąłem partycje, założyłem nowe i sformatowałem na NTFS. Sprawdzenie CHKDSK pokazuje mi za każdym razem 76 KB w uszkodzonych sektorach, natomiast HD TACH nie wykazuje odchyłek od normy. Dysk jest jeszcze na gwarancji do 11.2006 ma w tej chwili dwa lata. Jak sądzicie, czy niby nieduże bo tylko 76 KB ale jednak uszkodzenie kwalifikuje dysk do reklamacji czy jeszcze się trochę wstrzymać, co niestety w pewnym momencie może oznaczać utratę danych.

213.238.80.* napisał:
Jeśli wypiszesz dane wyświetlane przez SMART to będzie więcej info dla Nas.

81.190.202.* napisał:
Everest w SMART pokazał takie wartości:

ID Opis atrybutu Próg Wartość Najgorsze Dane Stan
01 Raw Read Error Rate 6 62 55 109085065 OK: wartość w normie
03 Spin Up Time 0 97 96 0 OK: zawsze pozytywnie
04 Start/Stop Count 20 100 100 97 OK: wartość w normie
05 Reallocated Sector Count 36 100 100 1 OK: wartość w normie
07 Seek Error Rate 30 81 60 153807792 OK: wartość w normie
09 Power-On Time Count 0 99 99 1556 OK: zawsze pozytywnie
0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartość w normie
0C Power Cycle Count 20 99 99 1633 OK: wartość w normie
C2 Temperature 0 31 45 31 OK: zawsze pozytywnie
C3 Hardware ECC Recovered 0 62 55 109085065 OK: zawsze pozytywnie
C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie
C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie
C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie
C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie
CA <specyficzne dla dostawcy> 0 95 248 5 OK: zawsze pozytywnie

czyli niby wszystko mieści sie w normie, fakt jednak pozostaje faktem, że bady na dysku są ...

217.98.190.* napisał:

Everest w SMART pokazał takie wartości:

ID Opis atrybutu Próg Wartość Najgorsze Dane Stan
01 Raw Read Error Rate 6 62 55 109085065 OK: wartość w normie
03 Spin Up Time 0 97 96 0 OK: zawsze pozytywnie
04 Start/Stop Count 20 100 100 97 OK: wartość w normie
05 Reallocated Sector Count 36 100 100 1 OK: wartość w normie
07 Seek Error Rate 30 81 60 153807792 OK: wartość w normie
09 Power-On Time Count 0 99 99 1556 OK: zawsze pozytywnie
0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartość w normie
0C Power Cycle Count 20 99 99 1633 OK: wartość w normie
C2 Temperature 0 31 45 31 OK: zawsze pozytywnie
C3 Hardware ECC Recovered 0 62 55 109085065 OK: zawsze pozytywnie
C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie
C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie
C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie
C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie
CA <specyficzne dla dostawcy> 0 95 248 5 OK: zawsze pozytywnie

czyli niby wszystko mieści sie w normie, fakt jednak pozostaje faktem, że bady na dysku są ...

Tu gdzie zaznaczyłem nie ma żadnej normy, za to wskazania są nie bałdzo ... icon_wink2.gif
Dysk sie sypie, użyj Seatools (program diagnostyczny Seagate). Jak wyświetli kod błędu po testach - reklamacja, jak nie - poczekaj jeszcze trochę (kwestia czasu, sam się nie naprawi)
Dla pewności wymień taśmy - zasilanie też - i sprawdź w innym kompie.

81.190.202.* napisał:
Zgodnie z sugestią zrobiłem testy za pomocą programów Seagata. Potwierdziły one uszkodzenie dysku. Oto wycinek z loga po zakończeniu testu :

DIAGATA.EXE Version 3.08.50328ML
Copyright © 2002 by Seagate Technology, LLC. All rights reserved.

-----------------------------------------------------------------
Timer Resolution: 0.000122
Long Test Begin: 09-Nov-2005 08:57:28
Cable Test - 0 Errors
Buffer Test - 0 Errors
Identify Data
Model Number: ST3120026A
Serial Number: *********
Firmware Revision: 3.06
Default CHS: 16383-16-63
Current CHS: 16383-16-63
Current Capacity: 16514064 Sectors
Total Capacity: 234441648 Sectors
Conductor Cable Reported
ID Method: CSEL
SMART Check: Passed
Full Scan (0 to 234441648) - Errors
---------------------------
|LBA |Error Register|
---------------------------
|6214609 |40h |
|6214744 |10h |
|6214749 |40h |
|6214750 |40h |
|6214755 |10h |
|6214771 |40h |
|6214785 |40h |
|6214801 |10h |
|6214811 |40h |
|6214816 |40h |
|6308115 |10h |
|6309805 |40h |
|6311096 |40h |
---------------------------
Long Test Failed: 09-Nov-2005 09:53:53

Testy robilem na dwóch kompach, zmieniałem taśmy. Wyniki testów były identyczne.
Czyli wszystko już jest jasne. Dysk już odniesiony do sklepu, pozostaje mi czekać na wymianę na nowy.


84.163.196.* napisał:
Czy ktoś mógłby coś powiedzieć na temat mojego raportu SMART Everest.Z góry dzięki.

[ ST3120026A (3LJ028XP) ]

01 Raw Read Error Rate 6 69 61 6327405 OK: wartości w normie
03 Spin Up Time 0 96 96 0 OK: zawsze pozytywnie
04 Start/Stop Count 20 100 100 868 OK: wartości w normie
05 Reallocated Sector Count 36 100 100 0 OK: wartości w normie
07 Seek Error Rate 30 83 60 218489926 OK: wartości w normie
09 Power-On Time Count 0 95 95 5112 OK: zawsze pozytywnie
0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartości w normie
0C Power Cycle Count 20 99 99 1178 OK: wartości w normie
C2 Temperature 0 40 51 40 OK: zawsze pozytywnie
C3 Hardware ECC Recovered 0 69 61 6327405 OK: zawsze pozytywnie
C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie
C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie
C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie
C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie
CA <specyficzne dla dostawcy> 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie



81.190.165.* napisał:
Skoro temat znowu wrócił to powiem tylko, że dostałem bez żadnych problemów nowy dysk, jednak dystrybutor traktuje to jako naprawę i gwarancji nie mam od początku a jedynie przedłużoną o czas naprawy. Trochę to dla mnie dziwne, czy faktycznie nie powinienem dostać pełnej gwarancji jak na nowy przedmiot ? Przecież dostałem nowy dysk.

217.74.68.* napisał:
ale nie zaplaciles za nowy dysk (w tym gwarancje)

81.190.202.* napisał:
A dlaczego miałem niby płacić za wymianę dysku ? Przecież nie gwarancja jest przedmiotem zakupu, ale urządzenie.

213.227.72.* napisał:

A dlaczego miałem niby płacić za wymianę dysku ? Przecież nie gwarancja jest przedmiotem zakupu, ale urządzenie.

No właśnie! A Ty ten drugi dysk kupiłeś?? Niee?? to o jakim przedmiocie zakupu mówisz??

83.25.251.* napisał:

Skoro temat znowu wrócił to powiem tylko, że dostałem bez żadnych problemów nowy dysk, jednak dystrybutor traktuje to jako naprawę i gwarancji nie mam od początku a jedynie przedłużoną o czas naprawy. Trochę to dla mnie dziwne, czy faktycznie nie powinienem dostać pełnej gwarancji jak na nowy przedmiot ? Przecież dostałem nowy dysk.


Nawet jakbys dostal nowy dysk to bys nie mial nowej gwarancji, Seagate juz dawno sie tak nie bawi.
Inaczej kazdy by psul dysk miesiac przed koncem gwarancji i mial darmowe dyski do konca zycia.

Kupujac dysk za pierwszym razem nabywasz prawo do gwarancji na 3lata i obojetnie ile dyskow bys w tym czasie mial gwarancja nie leci od nowa icon_smile3.gif

81.190.202.* napisał:
Dokładnie to samo stwierdził sprzedawca u którego nabyłem dysk. Swoją drogą to i tak dla mnie dziwne, ale cóż "życie to nie je bajka" jak mawia mój kolega icon_smile3.gif

81.219.113.* napisał:

Nawet jakbys dostal nowy dysk to bys nie mial nowej gwarancji, Seagate juz dawno sie tak nie bawi.
Inaczej kazdy by psul dysk miesiac przed koncem gwarancji i mial darmowe dyski do konca zycia.

Kupujac dysk za pierwszym razem nabywasz prawo do gwarancji na 3lata i obojetnie ile dyskow bys w tym czasie mial gwarancja nie leci od nowa icon_smile3.gif

Takie praktyki stosuje tylko Seagate czy wiecej producentow?

W przypadku WD, moj model to juz 4 taki sam (padaly w ~2-miesiecznych odstepach), ale za kazdym razem dostawalem nowy dysk i nowa 3-letnia gwarancje.

158.75.213.* napisał:

Takie praktyki stosuje tylko Seagate czy wiecej producentow?


Samsung chyba tez doszedl do podobnych wnioskow, bo ostatnio po tym, jak padl mi 3 tygodniowy dysk i dostalem nowke gwarancje przedluzyli mi tylko o czas, ktory dysk spedzil w serwisie.


CYTAT

W przypadku WD, moj model to juz 4 taki sam (padaly w ~2-miesiecznych odstepach), ale za kazdym razem dostawalem nowy dysk i nowa 3-letnia gwarancje.


Wczesniej mialem IBM, ktorego wymienialem sukcesywnie 3 razy. Za kazdym razem dostawalem wiekszy dysk i nowa gwarancje. Ostatecznie firma stwierdzila, ze dyski im najlepsze nie wychodza i przyslali mi WD, ktory poki co zyje ponad 3 lata icon_wink2.gif


Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.72 | SQL: 1 | Uptime: 514 days, 1:38 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl