heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 2 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Perspektywa W Gf6xxx


194.150.197.* napisał:
Poniewaz w temacie o GF6600GT nikt nie odpowiedzial porusze temat tutaj - czy da sie w sterownikach lub gdzies indziej zmienic ustawienie, ktore wyeliminuje takie sytuacje, jak skokowe polepszanie sie geometrii obiektow (np CSS, dust2 - ide z respa terro na brame i skaly za brama w jednym momencie zmieniaja sie na bardziej szczegolowe) lub samych tekstur (np zblizam sie do ogniska w MoH PA i wybrane obiekty, np kamien, w pewnym momencie zyskuja efekty oswietlenia przez ogien lub inne zrodlo swiatla bedac wczesniej zacienione). U kolegi z GF6800 jest to samo. Bylbym wdzieczny za pomoc bo troche to denerwujace.

83.29.38.* napisał:
to nie karta to silnik gry icon_biggrin3.gif

bardzo dobre roziwązanie ... jeden model jest zapisany w trzech stopniach detali ... jak coś jest daleko i i tak nie widać jego szczegółów to po co ma obciążać proc i grafe skoro mozna zmniejszyć jego szczególowość i bedzie to samo? I tak właśnei jest zrobiony silnik source ... coś jest daleko to ma najsłabsze detala.. im bliżej tym wieksze detale ... dopiero w najbliższej odległości silnik wybiera nabardziej szczegułowy model ...

proste cool.gif

194.150.197.* napisał:
No czy proste i czy dobrze to nie wiem. Z tego co pamietam to na 99% na Radku 9550XT tak nie mialem icon_confused2.gif A jesli bylo, to nie rzucalo sie w oczy icon_confused2.gif W MoH jest inny silnik i to samo. Mysle ze to musi sie dac jakos zmienic, przeciez jesli masz 6800GT to source nie powinien robic takich walow - no chyba ze tak jest zrobiony pod nVidie a pod Ati normalnie.

83.29.26.* napisał:
a moze tylko ci sie wydaje bo uważasz ze przy takiej grafie powinno być wszystko git ... nie wiem ....

zainstaluj od nowa stery moze pomorze

194.150.197.* napisał:
Sterowniki mialem rozne, format nawet byl i zonk. Dziwna sprawa.

194.150.197.* napisał:
Może wypowiedzial by sie jakis posiadacz karty ati - czy tez sa takie "efekty" a ja po prostu slepy bylem?

Pisze w nowym poscie, zeby troche odswiezyc temat icon_smile3.gif


83.27.17.* napisał:
GregK mam podobny sprzęt do twojego i nie wiem czemu ale mi się tak nie dzieje, przynajmniej nie zauważyłem jeszcze takiej sytuacji. ALE MAM PYTANKO DO CIEBIE - JAK NA TWOIM SPRZĘCIE CHODZI "CSS" I NA JAKICH DETALACH?
ILE MASZ ŚREDNIO FPSÓW JAK GRASZ PO NECIE GDZIE NA JEDNYM SERWIE GRA OKOLO 20 OSÓB?

Bo u mnie jest taka lipa, że na minimalnych i maksymalnych ustawieniach nie ma różnicy w fpsach, a nieraz spadają nawet do 15, (średnio jest ich około 40) TO ZDECYDOWANIE ZA MAŁO NA TĄ KARTE. Moja wersja sterów to 75,90 Extreme.

Mój sprzęt:
Płyta główna - EPOX 8RDA3+PRO nForce2
Procesor - AMD Sempron 2500+ (1750Hz podkręcony do 2100Hz)
Pamięć - 512 MB DDR Kingstom "400"
Karta graficzna - WinFast A6600 GT od Leadteka AGP
Zasilacz - HuntKey BS3000 300W ale on działa jak 400W (zresztą mam tylko 1 napęd)

194.9.78.* napisał:
w prawdzie nie mam gf6600gt ani nie gram w cs:s
za to lubie grać w hl2 - a tam silnik jak wiadomo taki sam
szczeże mówiąc nie zoabserwowałem takiej sytuacji ale gram tylko na aax2 i anizo x8 (jeśli dobrze pamiętam - ustawiałem już dawno temu) - może to jest problem - za wysoko postawiona poprzeczka?
a z drugiej strony to bardzo możliweże taki jest silnik, to miałoby sens - poco obciążać kompa skoro i tak tego nie zobaczysz mellow.gif
a jakiego radka miałeś wcześniej i na jakich ustawieniach pykałeś?


217.96.156.* napisał:


No i masz winowajce - procesor. Silnik source potrzebuje silnego procesora. Taki athlon na 2700mhz powinien starczyc do w miare komfortowego grania.
Mialem raz sytuacje ze 8 terro biegnie woda a 8 closhardow zaczyna do nich walic i sie robia rozpryski wody - wtedy mi spadlo do 12 fps przez moment icon_smile3.gif Ale poza tym incydentem to chodzi mi dobrze. Nigdy nie spada ponizej 20 fps a bardzo zadko ponizej 30.

Aha no i przydalo by sie 1024 ramu...

194.150.197.* napisał:


Z fps bywa roznie - ale przy wiekszej jatce spada czasem ponizej komfortu gry (1024x768, wszystko na max, AFx8). Widac wyraznie ze to nie wina grafy - na pustej mapie zalozmy fps od 70 do 120 a jak jest ekipa 20 chlopa to robi sie ciezko (20 - sporadycznie do 120, srednio 40-50 jak jest mniejsza walka). Sprawdz na dust2 - widac to najwyrazniej. Idziesz od terro w kierunku bramy, patrz ciagle na skaly, zmienia sie ich geometria dosc znacznie (1 czy 2 skoki). Nawet jak przejdziesz przez brame to jeszcze jest jeden skok. Daj znac czy tez tak masz. Sterowniki nadal 71.84 WHQL.

Ouara - mialem GeCube 9550XT i gralem w tych samych ustawieniach z tym, ze rozdzielczosc czesciej byla 800x600.

80.118.245.* napisał:
Ten "(d)efekt" bardzo dobrze widać w riddicku. Można wyczaić taki punkt, po którego przekroczeniu model postaci nieznacznie się zmienia. I tak robisz kroczek w tył gostek robi się troszeczkę grubszy. Kroczek do przodu i powraca do wcześniejszej postaci, a zależy to raczej na pewno od silnika gry. Na moim starym FX 5600 w Far Cray' u też tak miałem ale jakoś nie zwracałem uwagi na grafe (bo z tą grafa nie było za bardzo na co icon_lol.gif ).

83.238.7.* napisał:
ja mam leadtek 6800 gt i nie zauwazylem czegos takiego z teksturami jak pisaliscie ...
ponadto w css mam najmniej kolo 50fps ale to musi juz byc jakas bardzo ciezka sytuacja a normalnie mam ponad 100 a czasami nawet ponad 200 przy czym ustawienia to detale na absolutne maximum aa i af na full i rozdzialka 1024

194.150.197.* napisał:


Z tym ze grajac wczesniej na Ati w ogole takiego czegos nie zauwazylem dry.gif TO wyglada jak jakas "optymalizacja" wlaczona z poziomu sterownika, albo tak dzialaja niektore silniki growe pod ta karta (to by byla porazka). Mam nadzieje ze cos sie da z tym zrobic.

Lcs - chyba masz mocniejszego proca icon_smile3.gif

83.27.5.* napisał:
GregK - włączyłem dusta2 i tak jak mówiłeś poszedłem przez brame i faktycznie zauważyłem, że te skały sie troche zmieniają jak podejde bliżej ale wczesniej tego nie widziałem i powiem ci że to tak bardzo mi nie przeszkadza. Ale jeżeli by była taka możliwośc to chciałbym to zmienić. ALE NAJBARDZIEJ TO MNIE DENERWUJE TO ŻE MAM TAK MAŁO FPSÓW.

80.118.247.* napisał:
Procek, procek i jeszcze raz procek!
Sam swojego będe próbował kręcić (Barton 2600+, skubaniec z zablokowanym mnożnikiem icon_sad4.gif ).
W tym teście w CSS mam z moim GF 6800 GT 85 fps przy wszytkim na maxa 8 anizo 4 aa co obłędnym wynikiem nie jest....

194.150.197.* napisał:


Widzisz, cos nie gra. Wielki problem to nie jest ale powoduje pewien niesmak. Szczegolnie, ze wystepuje tez w innych grach. Cos trzeba na to poradzic.

No a te fps to niestety procek. U kumpla zmiana na A642.4GHz (czy cos kolo tego) spowodowala przyrost o ponad 40fps icon_smile3.gif

Zielonyman - na tych ustawieniach w stresstest mam 80fps. Duzej roznicy w tym przypadku miedzy tymi kartami nie ma icon_biggrin3.gif

212.182.63.* napisał:
Ustaw w sterach wydajnosc na "Wysoka jakość" i sprawdz czy nadal to występuje.

Zwykle takie efekty polepszania tekstur i obiektów przy zblizaniu powoduje ustawienia sterow na wydajność.

194.150.197.* napisał:
Wlasnie tak mam ustawione i przez to mnie dziwia te efekty icon_confused2.gif

83.238.7.* napisał:
GergK: mam bartona mobile na 2,4ghz wiec nie wiele mocniejszy. W stress tescie mam 117 fps przy maksymalnych ustawieniach wszystkiego razem z aa i af

194.150.197.* napisał:
No ja to mierzylem przed formatem. Poza tym 200MHz wecej + wiecej cache moze robi dla source roznice i daje odpowiedni przyrost icon_smile3.gif Co do tych baboli na dust2 to mak777 ma tak samo na radku X800 wiec chyba problem rozwiazany i po prostu nie rzucilo mi sie to w oczy na poprzedniej karcie. Ale prosilbym jeszcze o potwierdzenie w innych grach (np moh pa).

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 10.69 | SQL: 1 | Uptime: 361 days, 17:22 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl