heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 28 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Gf A6600td Problem Ps I Vs


81.190.34.* napisał:
Witam!
Kilka dni temu kupiłem sobie nową kartę graiczną - WinFast Geforce A6600 TD 128Mb i mam pewien problem. Zainstalowałem demo Far Cry (z CDA numeru 97), żeby podziwiać wspaniałą grafikę generowaną przez silnik CryTek. Niestety jednak nie było mi to dane icon_rolleyes.gif Gra się ładuje pojawiam się na pontonie, wszystko niby wygląda w porządku, ale nie ma... wody! Znaczy sie jest taki "niebieski ślad" ale nie ma tej cudownej błyszczącej się powierzchni (w ogóle nie ma żadnej powierzchni, a przynajmniej jej nie widać). W logu dema znalazłem takie linijki

Słyszałem, że było pare patchy do far cry'a więc myślałem, że to jakieś felerne demo, i któryś z patchy niweluje ten błąd. Włączyłem Half-Life 2. Wszystko wygląda pięknie. Na początku jest taki moment, gdzie ucieka się przed strażnikami (?) przez klatkę schodową, następnie przez strych i wybiega się na dach. Po prawej stronie znajduje się blaszany element dachu, który powinien się ładnie błyszczeć i mienić w słońcu (przynajmniej na mojej starej karcie graficznej tak było - R9100), jednak blacha wygląda zwyczajnie, jest tylko minimalny efekt błysku, jednak różni się diametralnie od tego co widziałem wcześniej. Więc wniosek jest jeden - moja karta nie chce ładować vertex shadera i pixel shadera. Najdziwniejsze jest to, że w 3dmarku 2k3 przy teście VS i PS jest wszystko ok, zarówno jak w teście nature (taki zlowik, motylek i pikna woda icon_wink2.gif ). Co jest nie tak? Instalowałem różne sterowniki
icon_arrow.gif firmowe leadteka (z cd dolaczonej do karty)
icon_arrow.gif najnowsze ze strony nvidii (66.93)
icon_arrow.gif forcewear'y 71.84
icon_arrow.gif oraz najnowsze ze strony leadteka 67.03
Ma ktoś pomysł w czym tkwi problem?
PS: spróbuje ściągnąć demko ze strony far cry'a i je sprawdzić .
PS2: Gry chodzą świetnie - Doom3 na ultra high bez problemu icon_biggrin3.gif icon_twisted.gif

217.96.156.* napisał:
To ciekawe bo u mnie ta blacha tez sie nie blyszczala - pamietam ze byl taki jeden filmik zapowiadajacy hl i tam rzeczywiscie ta blacha sie cala swiecila od slonca a u mnie byla wlasciwie zupelnie matowa ale myslalem ze po prostu ten efekt usuneli....


80.53.48.* napisał:
No bo z HL 2 pousuwali polowe efektow. Wieszkosc cieni i efektow swietlnych poszla sie grzac glownie cienie okablowania padajace na ziemie i poruszajace sie podczas wyjscia na ulice miasta. A w Far Cry woda nie odbija nieczego tak mi sie wydaje i jest niebieska (nie taka typu rtęć).

80.53.213.* napisał:
A masz patcha 1.3? Od tej wersji dodano obsługę kart z serii 6600

81.190.34.* napisał:

Mam demo ściągnięte z oficialnej strony. Myślałem, że dbają o takie rzeczy jak dodanie obslugi nowych kart w demach... blink.gif Niestety dema nie da się spaczować... Chciałem sobie pograć i kupić oryginał jak mi się spodoba, ale widzę, że dali plamę... Zniechęcili mnie tym mad.gif

217.96.156.* napisał:
No ok ale czemu na jakims starym radku dach sie blyszczy a na 6600 sie nie blyszczy? unsure.gif

81.190.34.* napisał:

też już zwątpiłem czy na radku się to błyszczało... kiedyś widzialem filmik z hl2 i może to mi utkwiło w głowie dry.gif A może po prostu hl2 też jeszcze w pełni nie obsługuje tego geforca, jak będę miał czas to trochę pogram i zobaczę jak wygląda woda unsure.gif Ma ktoś jakiegoś radka i mógłby to sprawdzić??? rolleyes.gif Trochę mnie to wkurza bo karta jest nowa obsługuje wszystkie efekty, a tu taki zonk icon_neutral2.gif

217.96.156.* napisał:
Mi sie wydawalo ze ten efekt usuneli u kolegi na gf fx tez sie nie blyszczalo. Poza tym wiele efektow usuneli - np dzwi od samochodow(wrakow) nie gniota sie tak jak na filmikach pod uderzeniem z dzialka gunshipa itp

83.28.20.* napisał:
z demem farcry nie porzadzisz.. musisz sobie skolowac pelna wersje farcry i najnowszego patcha do niej - wtedy wszystko cudownie smiga, hl2 powinien dobrze chodzic :/ a ze na FX sie nic nie blyszczy to prosta sprawa, przeciez HL2 domyslnie rozpoznaje gfFX jako karte dx8.1; )

83.28.252.* napisał:
i slusznie, bo tylko na tych ostatnich mozna w hl2 normalnei pograc blink.gif przy jakichs normalnych detalach, co do problemu shaderow to sciagnij pelna wersje, jak nie bezie chodzic to sie bedziesz martwic, co do hl2 to dziwne bo u mnie sie racej sporo swieci, kazda wlasciwie blacha wystawiona na slonce, sprawdzasz na oryginale czy na czyms nieco wczesniejszym? icon_wink3.gif

217.96.156.* napisał:
Ja mam oryginal. I tez mi sie wszystko ladnie blyszczy. Ale ta blacha na tym dachu o ktorym on mowi to w filmiku reklamujacym hl2 (source.avi czy cos takiego) tak sie blyszczala jakby to bylo prawie lustro! Nawet nie ze sie blyszczala ona sie wrecz swiecila jakby ci ktos slonce odbijal w lustrze i swiecil po oczach. A tego ani na FX ani na 6600 nie ma mi sie wydawali ze to jak wiele innych rzeczy usuneli...

81.190.34.* napisał:
tez mam oczywiscie oryginala (hl2)

wracajac do farcry, wyslalem posta na ich forum i otrzymalem taka odpowiedz:


83.29.31.* napisał:
nic nie piszą o demku icon_razz.gif

a co do hl2 to ja zobacze jak to sie ma u mnie tylko znajde chwilke czasu zeby zagrać

217.96.156.* napisał:
Zeby nie bylo nieporozumien - chodzi o miejsce przy poczatku gry kiedy ucieka sie przez zolniezami combine i wychodzi sie na dach i na budnyku obok jest jakby miedziany dach ktory w filmiku sie swiecil jakby swiecil bardzo mocnym jasnym swiatlem. Nie chodzi o zaden polysk czy cos w tym stylu.

83.29.2.* napisał:
dobra masz moze textury na high i reflect all?? bo z tego co wiem inaczej nie bedzie takiego efektu. Różnica miedzy textures middle a high jest kosmiczna wiec .... ale sprawdze

217.96.156.* napisał:
Oczywista wszystko na high reflect all +anizo 8x aa 4x

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.55 | SQL: 1 | Uptime: 4 days, 8:55 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl