heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Poniedziałek 6 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Skandaliczna "rozsądna Gwarancja" Nokia Poland Sp. Z O.o.


80.48.128.* napisał:
jestem wlascicielem tel. Nokia 6020. mialem klopoty z rozmowami z tego aparatu a do tego jakosc fotek w porownaniu z poprzednimi modelami byla zadziwiajaco niska. tel. mialem z Plusa z 12 miesieczna gwarancja na karcie. wybralem sie do autoryzowanego pktu serwisowego (w Bielsku-Białej).

JESLI KTOS NIE CHCE SIE ZAGLEBIAC PROSZE PRZESKOCZYC SEKCJE W KRESECZKACH ALE LOOKNAC NA TLUSTY DRUCZEK

----------------------------------------------------
tam w czterdziesci minut sprawdzono aparat i stwierdzono ze usterke moze usunac jedynie serwis centralny i telefon musi jechac do Wawy. dostalem jakiegos kloca zastepczego i podpisalem dwa druczki: jeden to zgłoszenie do serwisu a drugi pokwitowanie przyjecia/zwrotu. do tego obowiazkowo zostalem wpisany do clubnokia (?) pierwsza rzecz ktora mnie zdziwila to sformulowanie w pokwitowaniu iz: "Zobowiązuję się do odbioru z Punktu Serwisowego mojego własnego telefonu Nokia oraz do jednoczesnego zwrotu do Punktu Serwisowego Telefonu zastępczego, w terminie pięciu (5) dni od daty powiadomienia o możliwości odbioru mojego własnego telefonu Nokia z Punktu Serwisowego. Przyjmuję do widomości, iż mój własny telefon Nokia, po dokonaniu naprawy, nie zostanie mi wydany bez jednoczesnego zwrotu Telefonu Zastępczego, co może spowodowa konsekwncje określone w punkcie 2." a w pktcie 2 czytam: KLAUZULA PRZEWŁASZCZENIA NA ZABEZPIECZENIE POD WARUNKIEM ZAWIESZJĄCYM 2.1 W celu zebazpieczenia zwrotu Telefonu Zastępczego w terminie określonym w Punkcie 1 powyżej, niniejszym przenoszę na spółkę Nokia Poland Sp. z o.o. w Warszawie prawo własności mojego własnego telefonu Nokia, przyjętego do napray przez Punkt Serwisowy, z zastrzeżeniem warunku zawieszającego określonego w ustępie 2.2. poniżej." a w 2.2: "W przypadku niezwrócenia przeze mnie Telefonu Zastępczego w stanie niepogorszonym do Punktu Serwisowego w terminie pięciu (5) dni od daty powiadomienia mnie o możliwości odbiorumojego własnego telefonu Nokia z Punktu Serwisowego, prawo własności mojego własnego telefonu Nokia, przyjętego do naprawy przez Punkt Serwisowy, przechodzi na spółkę Nokia Poland Sp. z o.o. w Warszawie w szóstym dniu po dacie powiadomienia mnie o możliwości odbioru mojego telefonu Nokia z Punktu Serwisowego. Tym samym, Nokia Poland Sp. z o.o. staje się właścicielem mojego telefonu Nokia, przyjętego do naprawy przez Punkt Serwisowy, na co niniejszym wyrażam zgodę." i dalej: "2.3. Niniejszym oświadczam, iż nie przysługują mi w stosunku do społki Nokia Poland Sp. z o.o. żadne roszczenia związane z przeniesieniem własności mojego telefonu Nokia na rzecz spółki Nokia Poland Sp. z o.o. w sposób wskazany powyżej.". Nie muszę chyba dodawac ze bez podpisania tych papierow nie bylo mowy o przyjeciu sprzetu na serwis.
tak wiec 27-10-2005 rozstaje sie z moim telefonem. po upływie około tygodnia dzwonie do tegoz Punktu Serwisowego - nikt nie odbiera. W ciagu kolejnego tygodnia dzwonie jeszcze 5 razy o roznych porach - nic! na zgloszeniu jest adres mailowy serwiscomtelok.pl pisze wiec maila w ktorym podaje numer zgloszenia i prosze o informacje co z moim telefonem bowiem mija juz 16 dni od daty dostarczenia go na serwis - do dzis nie otrzymalem zadnej odpowiedzi. w miedzyczasie otrzymuje karte czlonkowska z clubnokia (dwie kopie dzien po dniu aby bylo zabawniej). wpadam wiec na pomysl skorzystania z urokow tego serwisu w mojej sprawie. probuje rejestracji na www niestety stale wyskakuje mi blad rejestracji. jednak w ulotce jest rowniez numer telefonu do clubnokia - dzwonie. odbiera automat - w celu usprawnienia prosi o podanie numeru z karty clubnokia - mam dwie identyczne - wstukuje numer - automat twierdzi ze jest nr jest nieprawidlowy - stukam jeszcze raz - to samo - czekam na polaczenie z konsultantem - jest - odbral (!!!). Niestety nie zajmuja sie serwisem - do tego jest odrebny dzial - dosteje numer - odbiera kobieta - podaje numer zgloszenia - tak jest telefon - w Piasecznie i czeka na naprawe - jak dlugo? - nie wiem widocznie nie maja czesci - ale jak dlugo to moze potrwac przeciez sa chyba jeakies terminy w gwarancji - a kiedy zakupil pan telefon - sprawdzam 11-04-2005 - niestety od 1 Kwietnia 2005 nokia zmieniala warunki gwarancji wszystkich sprzedanych od tego moementu telefonow i nie ma terminu rozliczeniowego (informuje mnie Pani) i kieuje na strone http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/faq/ogolne/gwarancja.html#5 po czym dziekuje i rozlacza sie pieknie a ja z sluchawka w reku przegladam strone. co sie okazuje?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

wciaz czekam na powrot telefonu z ..erdolonego Punktu Serwisowego i czytam na wskazanej przez konsultantke stronie:

"Nokia gwarantuje, że podczas okresu gwarancyjnego Nokia lub autoryzowana firma serwisowa w rozsądnym czasie usunie bezpłatnie wady materiałowe, projektowe i wykonania.."

na dodatek

"W zakresie dopuszczonym przez obowiązujące prawo okres gwarancyjny nie zostanie przedłużony, nie rozpocznie się od nowa ani też nie ulegnie jakimkolwiek innym zmianom wskutek odsprzedaży ani autoryzowanej przez firmę Nokia naprawy lub wymiany produktu.."

na pocieszenie pozostaje deklaracja iz od 1-04-2005 wszystkie telefony maja 2 lata gwarancji (choc przypuszczam ze z moja karta gw. na ktorej mam 12 m-cy mialbym spore problemy z wyegzekwowaniem takiego roszczenia "/

wychodzi na to ze mam 5 dni na odebranie telefonu bo inaczej go strace a oni moga go naprawiac chocby z rok i oddac mi go pod koniec okresu gwarancyjnego dajac mi przy tym 60 dni jesli okres pozostaly do konca gw. jest krotszy. i niczego nie przedluzaja w zwiazku z opoznieniami w naprawie (!!!!!!!!!!!!!!)
dzis wciaz czekam na telefon i zastanawiam sie czy dzialania spółki Nokia nie balansuja na granicy prawa i jak moge to ukrocic. macie jakies pomysly? przeciez to SKANDAL!

217.98.190.* napisał:
Pomysły? --> rzecznik praw konsumenta.
Lecą sobie w kulki aż przykro czytać, ale w dwóch miejscach nie balansują na granicy prawa tylko ją przekraczają. Umowa zawierająca zapisy sprzeczne z prawem może być podstawą ... w sądzie icon_wink2.gif I na to liczą ustalając takie warunki gwarancji (niewielu klientów zdecyduje się oddać sprawę do sądu).
Jeśli nie kupiłeś tego aparatu (tzn. "dostałeś" go w promocji) to sytuacja jest bardziej skomplikowana, ale nie beznadziejna. Więcej informacji szukaj na stronie Federacji konsumentów i Rzeczników Prawa Konsumenta (są oddziały regionalne - miejskie, powiatowe itp).

80.48.128.* napisał:

Pomysły? --> rzecznik praw konsumenta.
Lecą sobie w kulki aż przykro czytać, ale w dwóch miejscach nie balansują na granicy prawa tylko ją przekraczają. Umowa zawierająca zapisy sprzeczne z prawem może być podstawą ... w sądzie icon_wink2.gif I na to liczą ustalając takie warunki gwarancji (niewielu klientów zdecyduje się oddać sprawę do sądu).
Jeśli nie kupiłeś tego aparatu (tzn. "dostałeś" go w promocji) to sytuacja jest bardziej skomplikowana, ale nie beznadziejna. Więcej informacji szukaj na stronie Federacji konsumentów i Rzeczników Prawa Konsumenta (są oddziały regionalne - miejskie, powiatowe itp).


niestety nie kupiem - nie posiadam rachunku tylko karte gwarancyjna mur.gif ale i tak wydaje mi sie ze to przegiecie i to DOTYCZĄCE WSZYSTKICH WŁAŚCICIELI APARATÓW TEJ MARKI

83.17.114.* napisał:
Przegięcie jest niezłe. Możnaby im całkiem kosztowny (dla nich) proces wytoczyć.
Jedyną pociechą dla klientów jest fakt, iż Nokie to nie są specjalnie awaryjne telefony. Miałem styczność z 3 (i nadal mam z 2) modelami z różnych lat i problemów ZERO. (8110-banan, 3310, 6100). Chociaż te nowe modele z małymi przyciskami i joystick-ami to jednak nie to samo, co nieśmiertelna 3310.

158.75.213.* napisał:
Na kwicie, ktory dostales od nich nie ma zadnej wzmianki o tym, jak dlugo moga taki telefon naprawiac? Zazwyczaj jest to 14-21 dni roboczych i wydaje mi sie, ze w tym przypadku to rowniez powinno obowiazywac.

80.48.128.* napisał:
na zgloszeniu do serwisu jest dodatkowa informacja iz jesli w ciagu trzech miesiecy od daty naprawy nie odbiore sprzetu z serwisu to zgodnie z art. 180 K.C. w zwiazku z art. 60 K.C. Autoryzowany Serwis Nokia potraktuje fakt jako wole wyzbycia sie wlasnosci, co skutkuje uznaniem sprzetu za porzucony. oprocz tego sa infomacje o tym ze nie odpowiadaja za utrate danych z telefonu i ze wyrazam zgode na przetwazanie danych osobowych. jest numer zgloszenia, data przyjecia do serwisu, dane klienta, info o sprzecie, opis zgloszenia podany przez klienta oraz adresy, podpisy i kod kreskowy. nic o 14-21 dniach. zreszta zerknij na oficjalna strone Nokia Poland (link w pierwszym poscie) - oni nie zartuja.


83.31.165.* napisał:
Warto by zajrzec w przepisy prawa w tym zakresie - pamietaj, ze zadna gwarancja, umowa itp. nie moze naruszac ustaw wyzszego rzedu, a zapisy te ustawy lamiace sa uznawane za niewazne.

Podepne sie pod propozycje kolegow o odesle Cie do federacji konsumentow/rzecznika praw konsumenta - oni beda wiedziec najlepiej.

Aha, przy zakupie telefonu powinienes dostac na niego fakture (ew. inny dowod zakupu), nawet jesli byl w promocji za 1zl - jesli nie ma oddzielnej, to zobacz, czy nie ma go wyszczegolnionego na jakiejs innej fakturze, ktora dostales przy zakupie. Mozesz tez przejsc sie do salonu firmowego i zapytac, czy jest szansa na duplikat takiej faktury/dowodu zakupu.

217.98.190.* napisał:

Aha, przy zakupie telefonu powinienes dostac na niego fakture (ew. inny dowod zakupu), nawet jesli byl w promocji za 1zl - jesli nie ma oddzielnej, to zobacz, czy nie ma go wyszczegolnionego na jakiejs innej fakturze, ktora dostales przy zakupie. Mozesz tez przejsc sie do salonu firmowego i zapytac, czy jest szansa na duplikat takiej faktury/dowodu zakupu.

Bardzo dobry pomysł, to uprościło by wiele spraw.
Zapomniałem - od wieków nie miałem fona z promocji.

80.48.128.* napisał:
szkopul w tym ze telefonik mam z Allegro i nie posiadam zadnego rachunku - jedynie gwarancje.


158.75.213.* napisał:

szkopul w tym ze telefonik mam z Allegro i nie posiadam zadnego rachunku - jedynie gwarancje.


Wszystko zalezy kiedy ten telefon byl kupiony i od kiedy jest gwarancja. Nowe przepisy weszly do maja, wiec jesli masz telefon kupiony wczesniej to powinni, a wlasciwie nawet musza uznac taka gwarancje.

80.48.128.* napisał:
nowe warunki obowiazuja od 1.04.2005 a ja mam date 11.04.2005 - mozesz to sprawdzic icon_arrow.gif link w pierwszym postcie do oficjalnej noty na stronie Nokia Poland

158.75.213.* napisał:
W takim razie sprawa jest dosc dyskusyjna. Pamietam, ze o nowych warunkach gwarancji poinformowano z pewnym opoznieniem mimo iz faktycznie mogly wejsc w zycie od 1 kwietnia. Stad tez wzial mi sie ten maj, od tego momentu skupujemy w serwsie tylko telefony z rachunkiem (nie dotyczy to tylko Nokii). Szczerze mowiac trudno mi oceniac prace serwisow Nokii, bo poprostu nie bede obiektywny. Z serwisem w moim miescie nie ma zadnego problemu i mysle, ze telefon z taka gwarancja powinni przyjac (zawsze mozna sprobowac nieco sie z nimi rozmowic), chociaz pewnie fakt, ze znam jednego z pracownikow rowniez ma z tym jakis zwiazek.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.57 | SQL: 1 | Uptime: 260 days, 8:33 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl