heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Środa 1 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Synchronizacja - WTF?


213.76.131.* napisał:
Witam
Nigdy się nie orientowałem o co chodzi z tymi synchronizacjami (panel sterowania>ekran>ustawienia>zaawansowane>ekrany>monitor>zaawansowane - są tam opcje: pionowa, pozioma, zespolona - to tak dla ogólnego info)
Obszukałem forum w nadziei, że jest to temat znany, ale nic nie znalazłem.
Może ktoś mi wyjasni o co chodzi z poszczególnymi ustawieniami?
Jak to działa i o co wogule w tym chodzi? Jak poustawiać także te parametry w zakładkach directx i opengl??
Czy i w jaki sposób wpływają te ustawienia na wydajność?
Jakie są najlepsze ustawienia dla wydajności, a jakie dla nie wiem czego/jakości? ?
Myśle, że takie info przyda się na pewno oprócz mnie paru innym osobom bo jak dotąd nic o tym nie słychać/nikt nic konkretnego nie wie...
Więc proszę o pomoc
pzdr

213.76.131.* napisał:
naprawde nikt nie może mi w tym temacie nic podpowiedzieć...

62.87.135.* napisał:
pewnie ci nic moja odpowiedź nie pomoże. ale...

synchronizacja pionowa. synchronizuje ilość FPS z odświerzaniem ekranu. czyli jak masz odświerzanie 85 to po włączeniu synchronizacji ilość fps bedziesz miał 85. proponuje zostawić tą funkcję na defaut lub zależną od aplikacji. niektóre gry wymagają synchronizacji pionowej. bez niej wyświetlają się takie załamania ekranu.

80.53.186.* napisał:
Synchronizacja (karta-monitor) powoduje to, że karta graficzna "czeka" aż obraz przez nią wygenerowany zostanie "narysowany" na ekranie. Wyłączenie może spowodować nieznaczny wzrost wydajności + błędy.

213.76.131.* napisał:
no z tego co mówicie panowie już trochę mi się rozjaśnia
słyszałem gdzieś, że np. aby załączyć tą "zespoloną" trzeba się najpierw zorientować, czy monitor obsługuje tą funkcję - ja przelukałem całą instrukcję od mojego i nic na ten temat tam nawet nie było...
to jak to najlepiej ustawić? jak Wy macie to poustawiane np. do testów i "na codzień"??

83.31.2.* napisał:
HEHEH nic podobnego synchronizacje masz caly czas "wlaczona" ze tak to ujme poniewaz ustawiasz sobie odswierzanie monitora pod ingownem na najwyzsze nieprawdaz a wiec ilosc fps w grze bedzie zalezala(przy wlaczonej funkcji w karcie badz w grze-> w UT2k3,4 wpisz: preferences i w ostatniej zakladce rendering masz funkcje UseVSync / w karcie to wiadomo w sterownikach jest wyraznie zaznaczona ta opcja) od sprzetu=) i od max odswierzania monitora.
I teraz Max odswierzanie karty w poszczegolnych rozdzielczosciach mozesz znalezc w instrukcji np:
GF2 Ti jakis tam:)
Supports super high resolution graphics modes

640x480 8/16/32 bit colors with 150Hz
800x600 8/16/32 bit colors with 150Hz
1024x768 8/16/32 bit colors with 120Hz
1152x864 8/16/32 bit colors with 120Hz
1280x1024 8/16/32 bit colors with 100Hz
1600x1200 8/16/32 bit colors with 85Hz
1920x1200 8/16/32 bit colors with 75Hz
2048x1536 8/16 bit colors with 60Hz

To samo sie tycczy monitowa:")
a wiec jezeli twoj monitor przy rozdzialce 1024 ma odswierzanie 85Hz to max fps w grze bedziesz mial 85 jezeli nie wierzysz w konsolce ut wpisz stat fps icon_smile3.gif i zobaczysz ze w glownym menu beedziesz mial wlasnie tyle ile odswierza twoj monitor.

83.28.6.* napisał:
Jest dokładnie tak jak mówi Speedy to jest przydatne np w grach które nie lubią dużej liczby FPS np NFS Under gdzie jak masz to wyłaczone to gra chodzi za szybko a jak właczysz synchro to da sie normalnie grac i w tunelach gra nie przyspiesza jak odrzutowiec icon_razz.gif

213.76.131.* napisał:
hm... to co piszecie chyba raczej nie wyklucza tego co napisali jacex i przeciwnik... przynajmniej ja tak to rozumiem...
Mimo to dalej nie wiem jak to poustawiać...
kombinowałem z róznymi opcjami, ale generalnie nie widzę różnicy pozatym że cza za każdym razem monitor kalibrować, a wyniki w smarkach różniły się w granicach błędu pomiarowego...

jak macie to poustawiane i do tego odpowiednio w d3d i opengl?

83.31.2.* napisał:
tak wiec: jak juz wczesniej powiedzialem w sterownikach ati( bo widze ze masz Radeona 9500) icon_smile3.gif : klikasz w dowolnym miejscu na pulpicie prawym klawiszem myszki wybierasz wlasciwosci:) zakladka ustawienia-> Zaawansowane->Direct3D/OpenGL-> przedostatnia opcja(albo zalezy od zainstalowanych sterownikow) Czekaj na synchronizacje pionową i tam suwaczkeim ustawiasz czy ma byc ona wlaczona czy wylaczona(do tego jak wczesniej napisalem w UT2k3/4 w preferences musisz ja wlaczyc - o ile chcesz zeby byla wlaczona - domyslnie jest wylaczona.
PS.Wkleil bym obrazek na forum ale nie umiem:D nigdy nie wstawialem:-) ktos na prv zeby tematu nei zasmieszac byl by laskawy mi napisac jak tosie robi icon_razz.gif dziekuje

83.28.6.* napisał:
albo poszukaj na ekranie "Catalyst Control Panel" kliknij na niego on sam przejdzie do zakladki Direck 3d i tam na dole powinno byc czekaj na synchronizacje pionową.

213.76.131.* napisał:
ja wiem gdzie sie to zmienia, napisałem to również zresztą w pierwszej mojej wypowiedzi, chodzi mi o konkretne ustawienie w zakładce ekrany zaawansowane i w d3d i opengl - co włączyć co wyłączyć i dla jakiego efektu?

83.31.2.* napisał:
icon_biggrin3.gif no mistrzu jak dasz sowaczek na : Zawsze właczony to synch. bedzie wlaczona ilosc FPS bedzie zalezaja od odswierzanai monitora (jak wtyzej napisalismy) no a jak dasz Zawsze wył. to nie bedzie karta sie liczyla z odswierzaniem monitora icon_smile2.gif a co konkretnie daje ta opcja synch. pionowej proste moge ci zademonstrowac na przykladzie : ja osobiscie gram sporo w ut2k3/4 i mam wlaczona synchronizacje bo i tak wiem ze karta mi nie wyda wiecej niz 100 FPS a obraz nie bedzie sie rozjezdzal przy szybszych obrotach myszka co mam konkretnie na mysli zauwazyles ze czasem w grach (przy wyla zonej sych.) pojawiaja ci sie poziome paski jakby troche sie obraz rozjezdzal?. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to opisalem:) Jezeli chcesz fachowa definicje tej funkcji to ci poszukam=]

213.76.131.* napisał:
no dobra spoko
siem tak dopytuje bo niektórzy sugerują wyłączenie pionowej dla lepszej wydajności - ja takiego wzrostu nie zauważyłem, więc myslałem ze coś nie było tak...
czyli standardowo zapodaje pozioma-, pionowa+, zespolona o,
i w d3d i ogl zapodaje zawsze włączona i poobserwuje efekty... chociaz siem specjalnych nie spodziewam hie hie
nie no jakoś ostatnio sie w mnie obudził jakiś perfekcjonizm - wszystko pięknie układam, komp wysprzątany, systemik czysty, cedeki sobie równiutko leza - nie wiem czy to nie jakas choroba, no i tu jakaś funkcja (ta synchronizacja) która nie wiem co robi i nie wiem jak ją poustawiać - musiałem sie wywiedzieć zeby mieś wszystko na glanc mistrzu:)
no i może jeszcze ktoś z tego skorzysta
pzdr

83.16.112.* napisał:
Ustawiłem synchronizację i odświerzanie monitora na 60Hz. Potem dałem na 85Hz. Wniosek jest taki że synchronizacja jako taka jest zapodawana; kiedy grałem obraz był "równy". Jakkolwiek z tego co przeczytałem, jeżeli odświerzanie jest na poziomie 85Hz, to gra będzie miała tyle klatek animacji/sek. Tak samo z 60Hz i wszystkimi innymi częstotliwościami. Jednakże ja różnicy niezauważyłem w samej prędkości gry. Czy tak powinno być? Bo pomiędzy 85 a 60 klatkami jest różniaca 25:/.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 5.45 | SQL: 1 | Uptime: 509 days, 14:55 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl