heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 2 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Ppu - Nowy Chip W Komputerach


80.51.224.* napisał:
Firma AGEIA w której udziały posiada TSMC, Bank'o'America i wiele innych przedstawiła chip PPU (Physics Processing Unit) o nazwie PhysX dedykowany obsłudze fizyki. Układ składa się ze 125 mln tranzystorów, wyposażony jest w 128MB pamięci GDDR3, zużywa 25W prądu i do komputera wpinany jest w złącze PCI lub PCI-Express.

user posted image

Co potrafi PhysX ? Jeśli chodzi o ciała stałe to potrafi obliczać fizykę dla 32000 cząsteczek (zwanych kośćmi), w przypadku płynów obsłuży 50000 takich "kości". Dla porównania współczesne procesory klasy Pentium 4 czy Athlon 64 obliczają fizykę co najwyżej dla kilkuset "kości". Prosty przykład zastosowania w grach to np. realistyczne poruszanie każdego źdźbła trawy podczas chodzenia po niej, czy możliwość pełnej interakcji otoczenia takiej jak efektowne i zgodne z prawami fizyki niszczenie każdego obiektu w grze.

AGEIA planuje sprzedaż samych chipów do firm trzecich, które zajmą się produkcją i sprzedażą gotowych kart. Pierwsze karty zobaczymy w sprzedaży pod koniec tego roku.
Za sprzętem idzie silne wsparcie programistyczne. Takie kolosy jak Epic, czy najsłynniejsi w branży John Carmack i Gabe Novell zapowiedzieli wsparcie dla tego układu w swoich nowych grach.
Pierwsze gry wykorzystujące układ PPU pojawią się jeszcze w tym roku. Czekamy z niecierpliwością.

81.190.145.* napisał:
jestem ciekaw ile sobie policzą za taką rewolucje;]

85.198.192.* napisał:
O tej karcie mowil juz pare miesiecy temu. W sumie nie glupi pomysl ale jest to kolejna karta, ktora trzeba bedzie dokupic. Mozliwe ze bedzie to rewolucja na miare pierwszych akceleratorow 3D. Potem moze zostanie to zintegrowane z karta graficzna?
Ale taka karta moze pokrzyzowac plany Intelowi, ktory juz od badzo dlugiego czasu obiecuje ze jeden procesor wystarczy. Moze zajmowac sie grafika, muzyka, fizyka itd. Szkoda ze narazie to tylko schizy Intela icon_wink2.gif bo narazie to mu jakos to nie wychodzi a jak dobrze pamietam to Intel obiecywal nam to wraz z premiera PII albo jeszcze wczesniej icon_wink2.gif. A tutaj nowy procek w kompie zajmujacym sie tylko fizyka. Ojoj ciekawe czy Intel przewidzial to icon_wink2.gif.
Od dwana wiadomo ze jesli cos jest do wszystkiego to jest do niczego no ale moze w koncu Intelowi uda sie zrealizowac swoje marzenia senne icon_wink2.gif.

80.53.134.* napisał:
Kupie sobie.....

Za kilka lat icon_razz.gif

83.29.5.* napisał:
oooo to moze być mega wyczesane w kosmos, już sobie wyobrażam ta trawe, hohoho normalnie cód miód wsam raz na miare hl3 ^^

80.48.254.* napisał:
Mój Boże jestem ciekaw ile to będzie kosztowało.

81.190.145.* napisał:
na głównej pisze że 300$
jak dla mnie to zadużo o jedno zero icon_razz.gif

83.28.77.* napisał:
300 dolców a jak wyprodukuje asrock to 600-700zl w Polsce icon_wink2.gif
dobra cząsteczki cząsteczkami ale jak to zwiększy wydajność w dzisiejszych grach, jesli nikt o tym nie mowi to czuję ,że nie zwiekszy.

Wszystko jest przygotowywane pod gry typu Unreal 3

a wogole to jest karta pci?

ciekawe jaki minimalny procek żeby zwiększona wydajność była zauważalna

już widzę te pierwsze "pseudo testy" na jakichś "kupionych serwisach i te hasła ,że to przyszłość cyfrowej rozrywki, że bez tego nie możesz grać po prostuy musisz to kupić ,,,,...SLI (VPU) , PPU, 5 rdzeni, 4 kanałowe pamięci , głośniki 8.1 z audigy 16 , RAID 25 (2.0ns dostępu do danych - word sie nie zamuli) powoli mam tego dosyć ale konsoli nie kupię nigdy , programiści niech się skupią żeby korzystać maxymalnie z tego co jest a nie z tego co nie ma , lepiej im to wyjdzie i nam też

osobiście jestem wynalazcą , sam się dziwię co napisałem ....
ale kurka ile można wydawać kasy żeby grać..??????....

83.17.45.* napisał:
Gry to nie przyspieszy dzieki temu:
Jak strzelisz w np:
lustro to sie lustro ładnie rozbije
telewizor to ładniej wybuchnie
Jak potracisz szklanke na stole to ładniej upadnie
Jak po trawie bedziesz w grze chodził to sie ładniej ruszac bedzie icon_smile3.gif

A tak pozatym zadna gra niemoze jeszcze spozytkowac w pełnym stopniu takiego nawet Athlonka 2500+, a oni nam juz wciskaja dodatkowy procesor mówiac ze ze ten kilka razy szybszy i wydajniejszy. Tylko pytam po jakiego !! niech najpierw sie postaraja o gre co seriobedzie takiego p4/athlona chodziby 3000 wykozystywała.

83.145.184.* napisał:
To jest paranoja. A potem co, specjalizowany chip do animowania postaci? A może do realistycznego kumkania żab w grach dziejących się na bagnach?
W Deus Ex: IW fizyka była cacy i wszystko rozbijało się ładnie (na żywo, a nie tylko w przygotowanych miejscach, jak w HL2) bez takich dupereli. Trawa to się uginać nie musi, wolę sensowną fabułę.
A w ogóle pora zmienić standard, te piece to chyba rozwijają się w złym kierunku.

217.96.156.* napisał:

Taa pewnie tylko ze do hl2 czasem i p4 3,5ghz to za malo...

62.255.32.* napisał:
Tak, ponieważ gry są strasznie badziewnie pisane pod pieca i tyle.

81.15.184.* napisał:
No cóż, takie życie. Pewnie wielu z Was nie pamięta nawet, że chyba pierwszą grą, która wywołała takie emocje był Comanche. Pojawiały si wtedy podobne komentarze: "Po jaką cholerę kupować 386 do gier?" Jakby nie współpraca producentów gier i sprzętu, to dalej bylibyśmy w epoce kamienia łupanego (286). A że chodzi tylko o kasę, to inna sprawa.

PS. Ja też wolę gry, które są "miodne" i niekoniecznie muszą walić po oczach cukierkową grafiką (np. T.O.M.E., do którego pod względem rozbudowania świata i fabuły nie dorasta żadna nowa gra cRPG z grafiką).

217.113.231.* napisał:
Sporo informacji:
-zdjęcia
-filmy
-artykuły
-nowinki

http://personal.inet.fi/atk/kjh2348fs/ageia_physx.html


212.76.39.* napisał:
Niedawno widziałem fajną animację trójwymiarową, która trwała 15min no i ten program zajmował 64KB icon_smile3.gif. Był napisany w Assemblerze. Moim zdaniem to jest przyszłość, bo nasze komputery mają już wystarczającą moc. Jestem pewien że taki Doom 3 mógłby zajmować 1CD a nawet 100MB, a tu taka checa bo aż 3CD :/. Oczywiście pociąga to za sobą konsekwencje dłuższy kod= potrzeba mocniejszego sprzętu, większy dysk itd. Jak zwykle my za to zapłacimy icon_sad2.gif.
Znowu wymyślili badziewie które jest potrzebne! Ale tylko przez pośpiech programistów piszących gry bo przecież czas to pieniądz icon_sad2.gif.

83.24.200.* napisał:

spawacz to nie kod ale filmy, dzwiek i tekstury zajmuja tyle.
end.
pzdr

83.27.112.* napisał:
no tak, bo jak np. taki ut mial textury max 256 na 256 pixli, to teraz ut03/04 ma 2048 na 2048. a 2007 ile bedzie mial? 8192x8192??? jeszcze jak by tak za tym szla rozdzielczosc monitorow... a poza tym to od kiedy obiecuja wprowadzenie karty odpowiedzialnej za zapachy? i co? i nic. poczekamy, zobaczymy, poczekamy, az stanieje i potem jeszcze troche poczekamy az stanieje i jak bedzie kosztowac te 2tys zl to zaczniemy kupowac;] icon_wink3.gif

80.55.254.* napisał:
Dla mnie te całe Ppu to kupa [color=red][ciach!][/color]a tylko po to zrobiona aby wyciągnąć od ludzi resztki kasy, jak by nie mogli zrobić w karcie graficznej dodatkowego procka, a nie od razu nowa karta i do tego cena, słyszeliście ile ma to kosztować 300$, rozumiem 50-100$ ale nie 300$

wiem że aby gry się rozwijały potrzeba nowych pomysłów i rozwiązań technologicznych, ale to będzie trochę za drogie, sama karta graficzna to dla mnie wydatek rzędu 1200zł a dojdzie pewnie do tego te całe PPU icon_sad2.gif i co my w tedy zrobimy, olejemy i przejdziemy na konsole mur.gif

aby chociaż zarobki w naszym kraju rosły równolegle do wydatków

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.39 | SQL: 1 | Uptime: 361 days, 22:22 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl