heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 3 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Co powinni mi dać: zwrot kasy czy inną karte??


62.179.70.* napisał:
Uwalił mi się radek 9700, odesłałem na gware, dzwonie dziś i kolo mówi że prawdopodobnie dadzą mi karte o zbliżonych parametrach technicznych, bo tego radka już nie produkują.....

Nie jestem zadowolony, dlaczego??

Jak wysyłałem do nich karte, typ od nich powiedział mi że dostane prawdopodobnie zwrot kasy wpisanej na fakturze (1040zł). Myślałem że za tą kwote kupie sobie 6800LE i zmoduje na 6800GT. A tu taki zonk, powiedzcie mi czy to możliwe żeby serwis polecił im dać mi takiego radka 9800Pro?? Czy ma do tego prawo, wydaje mi się że nie, jeżeli karta nie jest produkowana, powinienem dostać zwrot pieniędzy, bo nie są wstanie dać mi takiej samej.

Napiszcie mi jak się mam ew. z nimi kłócić, nie chce tego 9800Pro, wolał bym GF...

Pozdro

217.113.228.* napisał:
Ile czasu czekales na odpowiedz i ile czasu regulamin firmy daje na rozpatrzenie reklamacji

62.179.70.* napisał:
Wysłałem do nich karte 21.10, a odpowiedź ma być w poniedziałek o 14. Sklep to www.benchmark.pl.



Pogrubionego nie rozumiem. Przecież zawsze odsyłają podzespół do właściwego serwisu...

80.51.231.* napisał:
jak najbardziej możesz żądać zwrotu gotówki-masz takie prawo

83.27.251.* napisał:
O to samo chcialem zapytac... kupilem Randeona 9100 w Barwkompie... i padl mi na niej TV-OUT! Teraz zastanawiam sie, czy jak oddam karte do nich to oddadza mi kaske, dadza inna jaka bede chcial za doplata czy beda starali sie wcisnac mi jakies gowno pokroju Randeona 9200?

pzd.

81.190.212.* napisał:
J-A-J-O - mozesz miec problem - mi sie ostatnio uwalil R9500Pro i w zamian dali mi R9600Pro i nie mialem wyboru bo ta karta jest uznawana za odpowiednik :/ - calej kwoty to Ci na pewno nie zwroca - to tak jakbys kupil proca za 400zl a po 2 latach Ci sie uwalil i by mieli Ci oddac 400zl mimo ze jest wart tylko jakies 50-100 :/

No coz zycze powodzenia ale nie licz na wiele
Ja sie klucilem i chociaz wyklucilem wymiany kart zebym mogl znalez taka co sie bedzie dobrze :twisted:

83.26.34.* napisał:
kasy na pewno nie odzyskasz, a juz na pewno nie kwote jaka zaplaciles za karte, bierz tego radka i sie ciesz ze daja ci taka karte, chyba ze z nimi zagadasz i za doplata wezmiesz upgragniona karte, bo tak tez moze byc.

80.51.231.* napisał:
pracuje w handlu już 10 lat,muszą ci oddać wszystko jeżeli nie są w stanie wywiązać się z umowy gwarancjynej-czyli naprawa towaru albo wymiana na wolny od wad,na inny model to ty się możesz tylko zgodzić albo i nie, wiem że nie będzie łatwo bo sklepy walczą o swoje i bazują na niewiedzy klientów.nawet ostatnio miałem na sklepie zwrot płytek kupionych prawie dwa lata temu + koszty robocizny,a aktualna seria klientowi nie odpowiadała

83.30.100.* napisał:
kocurek ma full racje, albo TAKA SAMA karta [nowa/naprawiona], albo zwrot sumki wideniejącej na fakturze/paragonie z dnia zakupu... inne wyjście do sumki z dnia zakupu dopłata do lepszego modelu 8)

62.179.70.* napisał:
Dzięki, już się będe jakoś pewniej czuł, gdy będe dzwonił w poniedziałek. Jest jeszcze jeden argument, który przemiawia za tym żeby oddali mi kase - nie mogą mi dać nic innego jak 9800Pro, a najtańsze 9800pro w ich sklepie, kosztuje dokładnie tyle ile musieli by mi zwrócić, myśle że nie będą się kłócić.


Kiedyś już miałem podobną sytuacje, i też z R9700, padł mi, a po 3 tygodniach przesłali zwrot kasy, zaoszczędziłem wtedy ok. 200 zł i kupiłem to co odesłałem teraz :-P

148.81.117.* napisał:
kocureg madrze prawi ;]
Musza oddac albo karte (taki sam model) albo kase (tyle ile jest na fakturze).
Kiedys padl mi CDPlayer. Dalem na gware, po 2-3 tygodniach powiedziali mi ze nie potrafia naprawic. I oddali kase ;] ok 400zl, a wtedy byl wart moze z 50zl (porysowany, uzywany prawie przez 2 lata).

83.27.237.* napisał:


Jak chca mu dac karte o podobnych parametrach w podobnej cenie, to czemu niby kasy maja mu nie oddac wink.gif ?? To co, ze ta karta jest warta dzisiaj nawet 20 zl ?? Ty ja kupiles za 400zl i ma dzialac, a jak sie skopala to musza zadbac o to, zeby Ci cos zaproponowac o podobnej cenie i podobnych parametrach, albo zwrot kasy.

P.S. Masz Gainwarda i niewiesz, na czym polega gwarancja ?? smile.gif Ja tez bym chcial, zeby moje Ti4200 sie spsolo tongue.gif Bo dalem za niego prawie 1.200zł smile.gif A jak by mi dali 6800Le to bym go opchnol i sam ze swoich bym kupil x800 xt pe smile.gif Ale jakos umrzec mu sie niechce tak samo jak mi pomagac mu sie zepsuc wink.gif

83.26.25.* napisał:


nie no, moze zle sie wyrazilem, powinienem napisac tak: sklep zrobi wszystko zebys dostal obojetnie co oprocz pieniedzy biggrin.gif

195.205.228.* napisał:
J-A-J-O: uważaj by nie wkręcili Cię w opinie typu "uszkodzenie powstało z winy użytkownika, niewłaściwej eksploatacji lub konserwacji sprzętu".

83.24.74.* napisał:
Ci, którzy mówią, że należy się zwrot kasy mają trochę racji. Ale tylko trochę... Oddając kartę powinieneś zaznaczyć, że reklamujesz towar z powodu "niezgodności towaru z umową". Wtedy rzeczywiście jak nie mogą naprawić, to muszą oddać kasę. Ale ponieważ tego nie zrobiłeś, to obowiązują postanowienia gwarancji sklepowej, a w nich często jest właśnie zapis o wymianie towaru na zbliżony w razie zaprzestania produkcji kupionego modelu. Być może jest jeszcze szansa zmiany toku reklamacji (z gwarancji na "niezgodność..."), ale tego niestety nie wiem.

83.31.22.* napisał:


Z jego podpisu widać , że eksploatacja była niewłaściwa... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

62.179.70.* napisał:


Jak ja lubie gdy ktoś czyta ze zrozumieniem...

Gware na karte już mi uznali, teraz "podejmuą decyzje" co mi dać... Karta była kupiona jako 9700 i taka do mnie dotarła. Chodzi o to że jeżeli nie mogą dać takiej samej, niech dadzą kase.

83.16.35.* napisał:
Kiedys podobna dyskusja byla i ktos podal cytat z jakiegos paragrafu dotyczacy wlasnie reklamacji sprzetu ktory juz nie jest produkowany.
Wynikalo z niego, ze sklep moze dac artykul/rzecz/sprzet o wartosci rownej gdy kupowales swoj reklamowany.
Czyli kupowales rok temu R9700 za 1040 pln to teraz musza dac Ci pieniadze albo karte w wartosci 1040 pln.
Ty sie godzisz na karte lub nie (w koncu moga sobie ustalic cene 1040 pln nawet na FX5600 i beda probowali Ci pocisnac).

83.24.87.* napisał:
moj radek 9700 tez dal ciala (po wlaczceniu szachownica i przeklamania w grafice - nie zawsze ale coraz czesciej )

czytajac te posty liczylem na zwrot kasy ale jeszce nie bylem go oddac
moze w tygodniu pojde . zreszta i tak kupie GF 6800 a z tym radkiem to zobacze najwyzej go opyle na allegro(jak mi dadza np 9800PRO)

82.177.65.* napisał:
sam mialem podobny problem z benchamrkiem/komputronikiem. w grudniu 2003 kupilem radka 9800 se aiw, a we wrzesniu prawie mi sie spalil. zanioslem do serwisu i po tragicznie dlugim (2 miesiace) czekanie i doplacie 100 zl dostalem asuska V9999GT i tuner leadteka. jest to wiec chyba tylko kwestia sprzedawcy, czy zgodzi sie na propozycje serwisu czy tez wycofa rachunek/fakture i dostaniesz cala kwote. 1 rada: trzeba troche tego sprzedawce pognebic biggrin.gif .

212.182.122.* napisał:
8O 8O 8O POMOZCIE 8O 8O 8O BO MOZE DZIEKI WAM SAM ZYSKAM GF 6600GT AGP za DARMO biggrin.gif

Mam ( mialem ) GF 4 Ti 4200 Golden sample kupionego na allegro z gwara jeszcze 12 miechow. Niestety 2 miechy temu spalil sie, karte wymienili na nowa. 2 Tygodnie temu i ten model sie spalil, nowa karta czeka na mnie juz u gainwarda ale pytanie, czy jak zalatwie sobie fakture za tego GF 4 ti od tego faceta na allegro to moge zadac zwrotu kasy? PLZ odpiszcie szybko bo w poniedzialek chyba pojade albo bede dzwonic do kolesia z allegro 8)

81.190.135.* napisał:
polaczkowatość :?
nie dostaniesz kasy jezeli oddają ci taki sam towar jaki kupiłeś

212.182.122.* napisał:
Aco jesli caly czas dostaje GF 4 Ti z walnietej serii ? ;/ pomozcie bo juz nie wiem co robic, to bedzie moj czwartu GF 4 ti z walnietej serii i od tego czasu jade caly czas na GF 4 mx 64 bit ;/ Moge zadac GF 5700 ?

148.81.117.* napisał:
A moze to twoj komp pali te karty, wpadles na to ? ;]

62.121.80.* napisał:
W poniedzilek dam znac bo wreszcie mam znajomego ktory chetnie mi ja na swoim kompie przetestuje. Jesli znowu mi sie trafi lipa to naprawde zrobie raban w MMV

80.49.241.* napisał:
IMO wymiana towaru odbywa siępo aktualniej lub ostatnio notowanej ceny w cennikach danej firmy, w której kupowałeś kompa. Jeżeli chodzi o wymiane to jest ona możliwe tylko wtedy gdy obie strony są zgodne.

83.28.242.* napisał:
Ja tylko powtorze to, co pisalem w poscie o siriusie - w przypadku duzego sklepu, wymiana/zwrot kasy sa mozliwoscia do wyboru. W przypadku malych sklepow jest gorzej, bo wlasciciel majacy 5-10 klientow w miesiacu nie bedzie doplacal ogromnych kwot, bo klientowi sie chce, tylko odda klientowi to, co dostanie od serwisu, i tyle.





Towar jest niezgodny z umowa, jesli w momencie odebrania przesylki od kuriera/w sklepie towar odbieranynie jest tym, za co placiles, badz w momencie wlozenia do komputera nie dziala. Jesli dzialal przez dluzszy okres, to jak moze byc niezgodny z umowa?? Typowe polskie naginanie czegos co sie gdzies przeczytalo do wlasnych celow. Wlasnie dlatego w naszym kraju jest tak jak jest.

212.76.46.* napisał:
Niedługo będę oddawał moją kartę na gwarancję w komputroniku... jakieś sugestie?

83.24.120.* napisał:
pbuda - sam zobacz, tu jest wszystko opisane:
http://www.benchmark.pl/porady.html
Dziwnie to nazwali, ale działa w sposób podobny do dawnej rękojmi.

83.29.226.* napisał:
[quote]Niedługo będę oddawał moją kartę na gwarancję w komputroniku... jakieś sugestie?[/quote]

Ja też bedę oddawał na gwarę w Komputroniku.Ciekawe ile bedą trzymać..

83.28.236.* napisał:
Złoty - no wiem, czytalem to. Problem w tym, ze nie bardzo rozumiem, jak by te przepisy mogl wykorzystac koles, ktory reklamuje karte zakupiona najprawdopodobniej ponad 6 miesiecy temu.

[quote]Omawiając pojęcie "niezgodności towaru z umową" należy wspomnieć również o domniemaniu zaistnienia przesłanek odpowiedzialności sprzedawcy za jakość towaru w ciągu 6 miesięcy od daty wydania towaru, wynikającym z art. 4 ust 1 ustawy. Przepis ten stanowi, że jeżeli konsument w w/w. terminie zakwestionuje zgodność towaru z umową, nie musi wskazać przyczyn wystąpienia niezgodności, by móc dochodzić swoich roszczeń. Przyjmuje się, iż w takim przypadku niezgodność towaru z umową istniała już w chwili wydania rzeczy.[/quote]

W dodatku ustawa jest tak nieprecyzyjna, ze ustalenia tego typu sa tak pewne jak to ze w sierpniu spadnie snieg smile.gif Naprawde, wszystko zalezy od dobrej woli sprzedawcy. Ja osobiscie polecilbym dogadanie sie aby za doplata kupic inna, lepsza karte, bo faktycznie, radek 9800pro jest odpowiednikiem 9700.

Ja naprawde was nie rozumiem smile.gif Czasami jak czytam tego typu posty na forach, to sie zastanawiam, czy nie byloby fajnie nauczyc sie jak psuc karty zeby wygladalo to jak zepsucie 'bez ingerencji uzytkownika' i potem co roku wymieniac 'za doplata' (ktora by wynosila tyle ile kosztuja jedne z gorszych kart) karte na nowa smile.gif Badzmy fair w stosunku do sprzedawcow, oni (przynajmniej niektorzy) naprawde chca nas, klientow, uszczesliwic.

Sam sprzedaje komputery, ale tez przez dlugi czas bylem klientem takich sklepow. Nie zdazylo mi sie jeszcze, aby od 1996 roku (czyli od kiedy kupilem swojego pierwszego pc) cos mi sie w kompie zepsulo, a mialem w domu ich 4 + 2 mojego brata + 3 komputery rodziny smile.gif Moze nie rozumiem po prostu osob, ktore maja jakies problemy, ale z drugiej strony podchodze do tego troche obiektywnie, pomimo mojej profesji smile.gif

Trzeba zrozumiec, ze reklamacja to jest bol zarowno dla klienta jak i dla sprzedawcy. Klient jest zdenerwowany na sprzedawce, ze jego zakup nie dziala, a sprzedawca jest tym zmartwiony smile.gif Dodatkowo sprzedawca ma potem sporo roboty, zeby towar reklamowany zostal odpowiednio potraktowany. Pamietajmy tez, ze sprzedawcy nie psuja specjalnie waszych pozdespolow smile.gif Denerwujcie sie na producentow smile.gif

Dobra, koncze ten i tak juz za dlugi wywod.

83.24.120.* napisał:
Ten cytat, który podałeś, to tylko fragment. Chodzi o to, że prze 6 miesięcy użytkownik nie musi podawać powodu dlaczego oddaje sprzęt. Dziwne to, ale cóż... Natomiast jako niezgodność towaru z umową uważa się również nie działanie lub nieprawidłowe działanie przedmiotu (dziwne to, ale tak jest - chodzi o nazwę). Przepisy te obowiązują przez 2 lata. Czy zauważyłeś, że tak jakoś niby bez powodu bardzo wiele firm wprowadziło 2 letnią gwarancję zamiast rocznej? To dlatego, że jeżeli reklamujesz towar z tytułu niezgodności towaru z umową odpowiada za to (czytaj: za naprawę płaci) sprzedawca. Kto chciałby sprzedawać wyroby firmy objęte roczną gwarancją, a później przez rok dopłacać do serwisu zepsutego sprzętu, bo zmuszają go do tego przepisy? Przypominam jeszcze, że wspomniane przepisy działają niezależnie od gwarancji producenta. Trudno się dziwić sprzedawcom, że starają się jak mogą, żeby klient korzystał z gwarancji, bo wtedy oni nie płacą za serwis. To już inna sprawa, że wiele firm woli olać klienta, bo jeżeli przedmiot nie jest wartościowy, to nie pójdzie on do sądu.

83.31.235.* napisał:
to ja tesh zadam pytanie biggrin.gif
bo mi sie zepsul MSI FX 5700 z wejsciem i wyjsciem TV (vivo) i jak oddalem do actiona to mi zwrocili 5900 z tym ze bez kabelkow i instrukcji i jeszcze ten 5900 nie ma wejscia tv
czy mogli tak zrobic???

212.76.46.* napisał:
[quote]to ja tesh zadam pytanie biggrin.gif
bo mi sie zepsul MSI FX 5700 z wejsciem i wyjsciem TV (vivo) i jak oddalem do actiona to mi zwrocili 5900 z tym ze bez kabelkow i instrukcji i jeszcze ten 5900 nie ma wejscia tv
czy mogli tak zrobic???[/quote]

Ja bym się cieszył a nie zastanawiał czy tak mogli zrobić laugh.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 5.73 | SQL: 1 | Uptime: 521 days, 10:53 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl