heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 4 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Gwarancja-znowu Sirius


217.99.126.* napisał:
Witam.Mam problem, mam epox 8rda, i wbudowana karta dźwiękowa na tej płycie nie wysyła dzwięku do obydwóch głosników,słuchawek czy kolumn wieży.Coś się w gnieździe sie spieprzyło.No teraz mam SB Live ale chciałbym go sprzedać a denerwuje mnie dźwięk dochodzący tylko z jednej strony.
I teraz pytanko gdy oddam płytkę do siriusa to na jaki czas oni mi ją wezmą ??
Drugie pytanko:Na SB mam radiator,czy odkleić go przed wysłaniem płyty ??
Trzecie: wymiana na nową chyba nie wchodzi w grę, a jeśli tak to na co, bo jak kupowałem to płaciłem 400 zł ??

217.97.48.* napisał:
Hey,

Generalnie termin rozpatrywania usterki wynosi 14 lub 21 dni ROBOCZYCH!!! (nie licz świąt, weekendów itd.). Niektórzy to mylą i liczą według normalnego tygodnia poniedziałek - niedziela.

Jeżeli podczas tego czasu, po oddaniu sprzetu na gwarancję nie uzyskasz odpowiedzi/powiadomienia od Sirius, osobe odpowiedzialną za rozpatrywanie Twojej gwarancji uznaje się, że sprzęt został przyjęty na gwarancję i jest w trakcie rozpatrywania (czyt. albo usterka jest naprawiana, jeżeli niemożliwe jest naprawienie usterki przysyłają Ci Nową tę samą płytę).

Radiator na SN jest Twój, montowałeś go sam na płycie? NIe był z oryginalnie dostarczoną płytą? Jeżeli tak to go usuń i zmarz ślady pasty itd. (w takich przypadkach, często zdarza się, że gdy wykryją, że ingerowałeś w układy płyty głównej, twierdzi się, że to jest powód usterki, która powstała z winy konsumenta (ponieważ ingerował fizycznie w sprzęt) i generalnie nici z gwarancji, więc stwierdzę, trochę niepoprawnie pisząc "zatrzyj ślady", jeżeli radiatora na SN standardowo nie ma zamontowanego.

Możesz ubiegać się o wymianę na nową płytę w przypadku (patrz pkt.1. mojej wypowiedzi, na temat gwarancji w przyp., gdy usterki nie da się naprawić), jeżeli również nie przyślą Ci nowej płyty to możesz ubiegać się o wymianę na jej równowartość pieniężną, ale NIE tę wartość, gdy kupowałeś płytę główną i wydałeś na nią 400zł, tylko w OBECNYM CZASIE, po OBECNEJ cenie rynkowej, cenie w sklepie, cenie u dystrybutora (sugerowanej cenie detalicznej - obecnie).

217.99.126.* napisał:
no ta płytka jest warta z 200 zł teraz.Czy jest sens oddawać ją na gwarę jeśli mi wymienią na gorszą, albo nic nie zrobią ??
Radiator był dodatkowo dołaczony

81.219.225.* napisał:
na gorsza ci nie moga wymienic , bo w przepisach jest napisane iz musi byc przynajmniej taka sama lub lepsza.

217.99.126.* napisał:
tzn. ja dodatkowo radiator nałozyłem, nie był dodawany z płyta

217.99.126.* napisał:
No ok powiedzmy ze im wyślę, koszty wysyłki przynajmniej 20 zł.
Naprawią mi odeślą i wszystko w porzaduk, ale jeszce bede musiał odczepic ten radiator.Czy to gra warta świeczki ??
Pewnie to naprawią, bo jakbym wiedział że wymienia na nową to co innego smile.gif

83.31.164.* napisał:
Wysylasz na koszt gwaranta. Ty nic za to nie placisz. A odczepic radiator musisz.

217.99.124.* napisał:
Czyli wysyłam za pobraniem tak ??

217.97.48.* napisał:
Wysyłasz na koszt odbiorcy (czyt. Firma, nie Ty) No i oczywiście Radiator odczepiasz i wycierasz pastę wink.gif

Sprawa gwarancji ze zwrotem pieniędzy jest warta świeczki, gdy cena sprzetu nie spadnie o te 40 lub więcej procent, późnie to można to sprzedać np. na Allegro, czasami więcej się zarobi niż sprzedając znajomemu wink.gif

217.99.124.* napisał:
No czyli chyba oddam jeśli mam drugiego kompa ??Co mi szkodzi ??Stracę tylko troche paste na ponowne naklejanie radiatora.Dobrze myślę ??

83.16.182.* napisał:
Allen: 1. wg kodeksu to jest 14 dni kalendarzowych a nie roboczych. oczywiscie, ze dystrybutorzy przyznaja sobie wiekszy czas, ale wlasciwe jest liczenie w dniach kalendarzowych.
2. Nie wartosc obecna a wartosc zakupu jest brana pod uwage przy korekcie finansowej. Nie ma innej mozliwosci - a podawanie takiej interpretacji jest oszustwem.

217.99.124.* napisał:
Panowie moze jednak ta dźwiekówka nie jest zepsuta.Rapra dał mi pomysł ze zworkami,i to chyba to.
Teraz mam nałożone dwie zworki na pinach 5-6 i 9-10.Mój problem objawia się graniem tylko jednej strony słuchawek.Spojrzałem w instrukcje i tam pisze cos takiego:
Settings:
Pins (5-6) & (9-10) Short (default)nly the Onboard Rear Audio Speaker can be used
Pins (5-6) & (9-10) Open: Only Front Panel Audio Speaker can be used
Mam je wyjąc ??Bo nie wiem co oznacza słowo short w tmy przypadku

217.97.48.* napisał:
[quote]Allen: 1. wg kodeksu to jest 14 dni kalendarzowych a nie roboczych. oczywiscie, ze dystrybutorzy przyznaja sobie wiekszy czas, ale wlasciwe jest liczenie w dniach kalendarzowych.
2. Nie wartosc obecna a wartosc zakupu jest brana pod uwage przy korekcie finansowej. Nie ma innej mozliwosci - a podawanie takiej interpretacji jest oszustwem.[/quote]
Ciekawe, we wszystkich przypadkach jakie poznałem, pkt. 1 jest właśnie wg mojej wersji (dni robocze). Pkt drugi raczej też wink.gif

To co wszystkie firmy, producenci, dystrybutorzy zmówili się, że łamią prawo?????? Brzmi niedorzecznie ;>

83.29.79.* napisał:
Te zworki wyciągasz wyłącznie gdy masz podłączony front panel audio do płyty głównej. Normalnie ich nie ruszasz, tak mają być. Mam to samo na mojej mobo.

A co do okresu rozpatrywania gwarancji to jeden napisał zasady gwarancji łamiąc/olewając prawo a reszta pewnie przepisała. Może to jest niedorzeczne, ale od kiedy łamania praw konsumenta w tym kraju jest czymś niezwykłym? Przecież żadne REALNE konsekwencje za to nie grożą więc czym się ma taki sprzedawca przejmować? A większość osób jest na tyle nieświadoma że nie ma pojęcia jakie są przepisy. Z tą wartością zakupu to raczej prawda, ponieważ ciężko to zrobić inaczej od strony fiskalnej.

83.25.227.* napisał:
jezeli dostaniesz nowa plyte to bedzie to 8rda3i/e czy inny shit ,w kazdym razie ta z dualem bo to jest nastepca twojej plyty

213.73.16.* napisał:
ja mialem ostatnio jazdy z pronoxem, bo mojego epoxa wyciagali za uszy z grobu i to dwa razy. raz to wymienili mi 70-80% kondensatorow na plycie glownej i ja odeslali. po odebraniu okazalo sie, ze plyty nawet nie wlaczyli po wymianie, bo byla ustawiona tak jak im ja odeslalem lacznie z taktowaniem i V dla proca. kit z tym gdyby mobo dzialalo, ale nawet na domyslnych ustawieniach procka mialo klopoty z dojsciem do boot magica a do biosu wchodzilo 3 na 10 razy :/ odeslalem jeszcze raz w ciagu 18 godzin od otrzymania jej z serwisu. plyta worocila po niespelna dwoch tygodniach z opisem "test OK", nawet sie nie umieja do bledu przyznac, i juz bylo wmiare ok, bo mobo sie protrafi na samym starcie zawiesic.
niby teraz dziala, ale....tak nei do konca. narazie dalem na luz, ale gware mam do lipca i kto wie co moze sie stac.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.71 | SQL: 1 | Uptime: 33 days, 21:32 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl