Czwartek, 1 września 2011, 11:12
Tablet Sony w ogniu krytyki
Mało udaną premierę zaliczył tablet firmy Sony. Urządzenie zostało mocno skrytykowane za cenę i sprzęt. Japońska firma wierzy jednak, że dzięki S niedługo zostanie numerem dwa na rynku tabletów.Marzenia japońskiej firmy Sony, by powrócić do pierwszej ligi w elektronice użytkowej, raczej się nie spełnią. Borykający się ze sporymi problemami koncern (trzęsienie ziemi i tsunami w Japonii, a później włamania do PlayStation Network) mocną nadwyrężyły nie tylko reputację firmę, ale także jej finanse. Szansą na odbicie miały być tablety, hit ostatniego roku. Agencja Reuters podaje jednak, że urządzenia z Japonii raczej rynku nie podbiją.
Pierwsze wrażenia tak analityków, jak i recenzentów gadżetów, są w przytłaczającej większości negatywne. Dwie wersje tabletu kosztują odpowiednio 499 i 599 dolarów, a więc tyle samo, ile podstawowa wersja iPada. Nie ma wątpliwości, że nikt nie zapłaci tyle, ile za iPada, otrzymując coś, co iPadem nie jest. Zwłaszcza, że, jak wskazują badania, cena jest podstawowym czynnikiem wpływającym na podjęcie decyzji o zakupie, czego najlepszym dowodem jest TouchPad Hewletta-Packarda, sprzedający się po ogromnej obniżce tak dobrze, że firma postanowiła wypuścić jeszcze jedną partię zanim projekt zostanie ostatecznie zamknięty.
Firma i tak jest już mocno spóźniona - iPad pojawił się półtora roku temu, a Galaxy Tab blisko rok temu. Odmienny wygląd i marka mogą okazać się niewystarczające, by przyciągnąć uwagę konsumentów. Howard Stringer, dyrektor generalny firmy, twierdzi jednak, że nie jest istotne, kto wypuści produkt pierwsze, ale czyj produkt będzie lepszy. Doświadczenie pokazuje jednak, że to Apple, mimo pewnej dozy krytyki, cały czas zbiera premię za pierwszeństwo, a także spienięża siłę swojej marki.
Nic raczej nie wskazuje na to, by tablety Sony miały wyznaczać standardy na rynku. Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku innych producentów tych urządzeń, japońska firma raczej starać się będzie utrzymać dystans do lidera niż nim się stać. Z negatywnymi recenzjami trudno będzie podbić rynek. Oczekiwania są bowiem duże.
Podkreśla się co prawda, że tablet S jest bardziej poręczny, jednak kwestionuje się zainstalowany sprzęt, a także łatwo rysujący się ekran. Urządzenie pracuje na systemie operacyjnym Android, co jest jego zaletą. Raczej nie wystarczy jednak do tego, by stać się numerem dwa na rynku tabletów do przyszłego roku, jak Sony to sobie zaplanowała. Za sukces uznać będzie można utrzymanie się na rynku.
Michał Chudziński
Wersja do druku
Podobne tematy
Sony OLED 4K HDR BRAVIA A1
, 19.09.2017 r.
Sony prezentuje telewizor 4K HDR z platformą Android TV
, 08.01.2016 r.
Sony HD-SP1 - bardzo odporny dysk zewnętrzny
, 28.10.2015 r.
Apple: Rynek tabletów się kurczy
, 24.07.2015 r.
Sony: Projektor 4K do wyświetlania z bardzo małej odległości
, 15.04.2015 r.
Cztery nowe modele słuchawek Sony z łączem Bluetooth
, 24.02.2015 r.
Microsoft Windows 8.1 za darmo na tablety
, 26.05.2014 r.
Nokia wstrzymała w Europie sprzedaż tabletu Lumia 2520
, 18.04.2014 r.
Intel dopłaca do tabletów
, 14.04.2014 r.
Firma Apple ma już mniej niż 1/3 rynku tabletów
, 01.11.2013 r.Starsze
CsF2 - najdokładniejszy zegar świata, 13:34
IBM: Największy na świecie system przechowywania danych, 13:33
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 1.47 | SQL: 18 | Uptime: 326 days, 20:26 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl