heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 25 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Środa, 27 kwietnia 2011, 16:56

Google: Mobilna reklama dobra jak żadna inna?

49% odbiorców mobilnych reklam dokonuje zakupu pod ich wpływem - wynika z badań opublikowanych przez Google. Oznaczałoby to, że reklama mobilna jest skuteczna jak mało która, ale do wyników badań można mieć chyba poważne zastrzeżenia.

Google widzi dużą nadzieje w reklamie mobilnej. Przy okazji ogłaszania wyników za III kwartał 2010 r. firma po raz pierwszy wspomniała, że ten segment rynku nabrała rozpędu. Utrzymanie tego rozpędu zależy jednak od reklamodawców, więc Google zabrała się za przekonywanie ich, że nie ma reklamy lepszej od mobilnej.

Na blogu Google Mobile Ads pojawiły się wczoraj wyniki badań Google, rzekomo sprawdzone przez firmę Ipsos OTX. W ankiecie wzięło udział ponad 5 tys. dorosłych użytkowników smartfonów i wynika z niej, że:
  • 81% użytkowników przegląda internet, 77% wyszukuje informacji, 68% korzysta z aplikacji, 48% ogląda pliki wideo;

  • wyszukiwarki odwiedza 77% użytkowników i są to najczęściej odwiedzane strony mobilne;
  • 95% użytkowników smartfonów poszukiwało informacji lokalnych;

  • 74% osób używających smartfonów do zakupów dokonuje jakiegoś zakupu;

  • 79% użytkowników korzysta ze smartfona w czasie zakupów aby porównać ceny lub dowiedzieć się czegoś o produkcie;

  • 71% osób sięga po wyszukiwanie na telefonie pod wpływem reklamy;
  • 82% użytkowników zauważa reklamy mobilne;

  • połowa z tych, którzy widzą reklamy, podejmuje jakieś akcje przy czym 35% odwiedza stronę, a 49% dokonuje zakupu.

    Na pierwszy rzut oka statystyki robią wrażenie. Wysokie odsetki połączono z czynnościami kojarzącymi się z zarabianiem i sprzedawaniem. Jeśli jednak na spokojnie się nad tym zastanowimy, możemy uznać te wyniki za... hmmm... głupie.

    Niektóre ustalenia wyglądają dobrze, ale są faktami raczej niezaskakującymi. Nabywcy smartfonów z zasady chcą mieć telefon bardziej zaawansowany, służący nie tylko do dzwonienia. Nie ma nic nadzwyczajnego w tym, że 81% użytkowników takich urządzeń przegląda internet. Jak mają się oni do grupy użytkowników wszystkich telefonów, którzy nie przeglądają internetu? Tego Google nie mówi.

    Co w kontekście badań Google oznaczają terminy takie jak "informacje lokalne" albo "podejmowanie akcji"? To dobre pytanie jeśli chcemy rozumieć wyniki badań.

    Czy pewne jest, że 49% osób zauważających reklamę dokonuje zakupu? W to najtrudniej uwierzyć. Być może Google miała na myśli, że 49% osób, które choć raz natknęły się na reklamę mobilną, choć raz dokonało zakupu pod jej wpływem. Brzmi to o wiele gorzej, ale bardziej realistycznie.

    Marcin Maj


    Wersja do druku
    Poleć znajomym: Udostępnij

    Podobne tematy


    Starsze

    26.04.2011 r.

    SETI przerywa poszukiwania pozaziemskich cywilizacji, 17:30

    Sony zapowiada dwa tablety, 17:29


    Nowsze

    27.04.2011 r.

    Microsoft jak Apple i Google, 16:59

    Nokia pozbędzie się 7000 pracowników, 16:59


    Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


    Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



    Autor:  










    Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.22 | SQL: 18 | Uptime: 106 days, 2:52 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl