heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 26 maja 2019 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Niedziela, 17 października 2010, 19:35

Reklama online w Polsce - 18 procent w górę

Kryzys gospodarczy w branży był praktycznie niewidoczny. Wydatki w pierwszej połowie 2010 roku były o blisko 1/5 wyższe niż rok wcześniej. Całe 12 miesięcy powinno także dać przyzwoity wynik.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym monitoringowi wydatków na reklamę w sieci. Od roku 2007 realizowany jest we współpracy z PricewaterhouseCoopers. Opublikowany właśnie kolejny raport pokazuje dane za pierwszą połowę 2010 roku. Po danych wyraźnie widać, że kryzys tę branżę oszczędził.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na reklamę online wydano 777 mln złotych, co oznacza 18-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego i 26-procentowy w perspektywie dwóch lat. Bazując na danych z zeszłego roku można spodziewać się spadku w trzecim kwartale i znacznego wzrostu w trwających obecnie ostatnich trzech miesiącach roku.

Na tle Europy Polska prezentuje się całkiem dobrze - pod względem wzrostu wydatków w roku 2009 względem 2008 uplasowaliśmy się na trzecim miejscu (13 proc.). Jedynie Austria (14 proc.) i Grecja (49 proc.) zanotowały lepsze wyniki. Na całym kontynencie wzrost wyniósł zaledwie 6 procent. O wiele bardziej odstajemy od innych krajów, jeśli chodzi o udział reklamy internetowej w ogólnych wydatkach - polski wskaźnik (13 proc.) jest dwukrotnie niższy niż w Zjednoczonym Królestwie (27 proc.) czy Danii (26 proc.).

Dominującymi formami reklamy są display (47 proc.) oraz SEM (28 proc.). gdy popatrzymy na dane półroczne, ta pierwsza traci jednak na znaczeniu - w ciągu roku wydatki na nią wzrosły zaledwie o 2 proc., podczas, gdy na SEM aż o 30 proc. Jednak porównanie kwartału drugiego z pierwszym daje wzrost o 2 punkty procentowe. Sporym wzięciem cieszą się także ogłoszenia - reklamodawcy wydali o 22 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zasadniczo zmianom nie uległa struktura wydatków pod względem sektorów. 17 proc. wydatków generuje sektor finansowy (bez zmian), dalej motoryzacja i telekomunikacja (11 proc., spadek o 1 pkt. proc.), na trzecim miejscu są media, książki, CD i DVD (8 proc., -1 pkt proc.).

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

17.10.2010 r.

Radeon HD 6800 - specyfikacja, zdjęcia i ceny, 14:18

15.10.2010 r.

Nowa typologia hazardzistów, 11:28


Nowsze

18.10.2010 r.

Gates: Ujawnione przez WikiLeaks dokumenty nie zawierają danych wywiadowczych, 11:48

Procesor napędzany ciepłem, 11:57


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2019 | Prywatność | Load: 0.74 | SQL: 18 | Uptime: 3 days, 17:56 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl