heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 26 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Czwartek, 12 listopada 2009, 10:30

Google przejmuje AdMob

750 milionów dolarów zapłaci Google za firmę AdMob, zajmującą się reklamą w telefonach komórkowych. Kwota ta jest kilkukrotnie wyższa od wartości całego rynku.

Firma Google jest głęboko przekonana, że reklamy wyświetlane w telefonach komórkowych stanowić mogą pokaźne źródło przychodów. Na rynku jest coraz więcej komórek umożliwiających dostęp do Internetu, także poprzez mobilne wersje popularnych przeglądarek. Użytkownicy smartphone'ów, których liczba także szybko rośnie, korzystają ponadto z Sieci znacznie częściej niż osoby, posiadające zwykłe telefony komórkowe.

Dlatego też Google postanowiła wyłożyć 750 milionów dolarów w swoich akcjach i kupić firmę AdMob, powstałą zaledwie 3 lata temu, której główna działalność skoncentrowana jest wokół reklamy w komórkach. Google jest już obecna w komórkach, ale tylko dzięki reklamom kontekstowym w wyszukiwarce.

AdMob ma obecnie około 15 tysięcy klientów, z którymi jednak nie ma podpisanych umów. Nie jest to zbyt bezpieczne rozwiązanie, oczekiwać można, że Google wprowadzi tutaj pewne zmiany. Warty odnotowania jest także fakt, że zeszłoroczne przychody AdMob wyniosły około 300 milionów dolarów, były więc przeszło dwukrotnie niższe niż zaoferowana przez Google cena.

Segment, w który zamierza wejść wciąż jest bardzo młody, jednak jego perspektywy wydają się być bardzo dobre. Google ma unikalną szansę wejścia na dopiero raczkujący rynek i przekształcenia go według własnych koncepcji.

W zeszłym roku wartość rynku reklam w urządzeniach mobilnych w Stanach Zjednoczonych wyniosła zaledwie 160 milionów dolarów, oczekuje się jednak wzrostu do 3,1 miliardów USD w 2013 roku - podaje Business Insider. Google nie chce obok takiej perspektywy przejść obojętnie.

Google nie spodziewa się, by zatwierdzenie umowy przez rynkowych regulatorów, zwłaszcza w Unii Europejskiej, napotkało jakiekolwiek problemy. Ten rynek jest bowiem, zdaniem firmy, wciąż za mały. Niemniej jednak Komisja Europejska zapewne blisko przyjrzy się tej transakcji, szukając ewentualnych zagrożeń dla konkurencji i konsumentów.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

10.11.2009 r.

Zabili Ozdoka, 18:55

Fujitsu F-10B - wodoodporna komórka z aparatem 12 Mpix, 17:34


Nowsze

12.11.2009 r.

News Corp. informacyjnym pasożytem?, 10:33

HP przejmuje 3Com, wypowiada wojnę Cisco, 10:35


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 4.23 | SQL: 15 | Uptime: 35 days, 4:00 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl