heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 19 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Czwartek, 10 września 2009, 11:26

Google: Nowości w reklamach

Mimo dalszego wzrostu na rynku reklamy w wyszukiwarkach, Google wprowadza zmiany. Wszystko po to, by oferta firmy była atrakcyjniejsza zarówno dla reklamodawców, jak i klientów.

Reklama internetowa wciąż uznawana jest za bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do klientów. Firmy z tej branży, z Google na czele, także jednak odczuwają kłopoty finansowe przedsiębiorstw. Wzrost przychodów amerykańskiego potentata wyszukiwarek spadł do poziomu jednocyfrowego, nienotowanego jeszcze w historii firmy. Mimo wzrostu kliknięć w reklamy, maleją generowane w ten sposób przychody (CPC).

Google nie zamierza jednak biernie przyglądać się rozwojowi sytuacji. Firma ogłosiła wprowadzenie zmian w swoich kampaniach reklamowych. Mają one być bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów, co powinno przełożyć się na ich większą skuteczność. Jednym z pomysłów jest umieszczanie reklam w klipach wideo czy na zdjęciach produktów.

Nick Fox, odpowiedzialny w Google za zarządzanie produktami, powiedział, że reklamy jego firmy od wielu lat wyglądają identycznie. Stąd konieczność ich uatrakcyjnienia. Przypomniał on, że w zeszłym miesiącu firma wprowadziła możliwość wyróżniania większej liczby linków w ramach jednej reklamy w zależności od produktu, którego on dotyczy.

Poinformowano także o trwających pracach nad reklamami stworzonymi specjalnie na potrzeby telefonów komórkowych umożliwiających surfowanie po internecie. Szczegółów jednak nie podano - informuje agencja Reuters.

Rynek zapytań w wyszukiwarkach mocno się trzyma - w lipcu br. ich liczba była aż o 41 procent wyższa niż rok wcześniej (łącznie obsłużono 113 miliardów zapytań). Najwięcej wyszukiwali Europejczycy - 32,1% wszystkich zapytań, jednak to mieszkańcy Ameryki Łacińskiej byli najbardziej aktywni - 130 zapytań na osobę.

Mimo tych optymistycznych danych, firmy nie mogą sobie pozwolić na brak aktywności. Branża internetowa należy do niezwykle innowacyjnych, stąd ciągła konieczność poprawiania oferty i wprowadzania nowych usług. Zawsze bowiem trzeba mieć na uwadze, że konkurent może to zrobić szybciej.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

09.09.2009 r.

Połączyli biologię z elektroniką, 16:16

Byłe patenty Microsoftu ochronią... Linuksa, 16:14


Nowsze

10.09.2009 r.

Google lekko zmienia wygląd, 11:28

Największa elektrownia słoneczna, 14:39


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 4.54 | SQL: 18 | Uptime: 89 days, 22:23 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl