heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 29 marca 2020 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Środa, 26 sierpnia 2009, 10:03

Facebook: Zwiększamy zatrudnienie o 50 procent

Obsłużenie ponad 250 milionów użytkowników wymaga nie lada nakładów finansowych, a także odpowiedniego personelu. Dlatego też, mimo że wokół większość zwalnia, Facebook zamierza zatrudniać.

Podczas, gdy większość graczy branży IT tnie zatrudnienie, Facebook zapowiada jego gwałtowne zwiększenie. Kryzys gospodarczy w państwach zachodnich także mocno dotknął branżę nowych technologii, nie oszczędzając nawet takich gigantów jak Microsoft, Intel czy Google. Obniżanie poziomu zatrudnienia, w związku z mniejszą sprzedażą czy jako środek zapobiegawczy, uznane zostało za najskuteczniejszy sposób przetrwania.

Mający już ćwierć miliarda użytkowników Facebook musi jednak zatrudniać. Utrzymanie infrastruktury potrzebnej do obsłużenia tak wysokiej liczby internautów wymaga ogromnych nakładów, a także odpowiedniego poziomu zatrudnienia. Dlatego też ma ono wzrosnąć w najbliższym czasie o 40-50 procent. Firma obecnie zatrudnia około tysiąca osób.

Największy konkurent - MySpace - w czerwcu zapowiedział zwolnienie aż 300 z 450 osób zatrudnionych w jego oddziałach zagranicznych.

Mark Zuckerberg powiedział agencji Bloomberg, że mimo takiego wzrostu koszty mają pozostać pod kontrolą, gdyż jednym z celów jest osiągnięcie w przyszłym roku pozytywnego wyniku finansowego. Facebook spodziewa się 70-procentowego wzrostu przychodów w tym roku do poziomu 500 milionów dolarów.

Inwestorzy, widząc jednak potencjał tkwiący w tym serwisie społecznościowym, nie szczędzą pieniędzy na jego funkcjonowanie. Niemniej jednak oczekują, że inwestycja w końcu zacznie na siebie zarabiać. Wciąż nie został wypracowany jednolity model biznesowy funkcjonowania tego typu serwisów. Logicznym rozwiązaniem wydaje się jednak utrzymanie bezpłatnego pakietu podstawowego i wprowadzanie płatnych usług dodatkowych. Nie bez znaczenia są także dochody z reklam.

Przeprowadzane jednak w tym zakresie badania wskazują, że internauci są raczej negatywnie do tego nastawieni. Pytanie tylko, czy będą gotowi płacić za prawie wszystkie usługi, gdy ze stron znikną banery. Wszystko kosztuje, kapitalizm nie daje nic za darmo.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

26.08.2009 r.

Atak na byłego ISP The Pirate Bay, 10:02

Ponad milion sprzedanych telefonów LG Arena KM900, 10:00


Nowsze

26.08.2009 r.

Motorola: Wojskowa technologia w słuchawce Endeavor HX1, 17:19

Windows 7 nadal zużywa baterię szybciej, niż XP, 17:19


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2020 | Prywatność | Load: 1.01 | SQL: 14 | Uptime: 65 days, 20:47 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl