Czwartek, 13 sierpnia 2009, 15:13
Czas na płatne e-maile?
Do dzisiaj nie znaleziono skutecznego sposobu na walkę ze spamem, który stanowi już ponad 90% wszystkich e-maili. Jedną z proponowanych metod jest pobieranie opłaty za każdy e-mail, co powinno uczynić wysyłanie spamu nieopłacalnym.Yahoo! rozpoczęło właśnie testy systemu, w ramach którego osoba korzystająca z poczty zapłaci 1 centa za każdy wysłany list. Firma wierzy, że system CentMail odniesie sukces, gdyż zebrane pieniądze będą przekazywane organizacjom charytatywnym. Internauci pogodzą się z płatnym mailem, jeśli będą wiedzieli, że wydawane przez nich pieniądze są przeznaczane na szczytny cel.
Kilka firm próbowało już albo pobierać opłaty, albo zabezpieczać maile np. poprzez system CAPTCHA. Jednak pomysły takie nie zdobyły zwolenników, gdyż internauci nie chcieli wydawać pieniędzy, ani tracić czasu na odcyfrowanie tekstu zabezpieczającego.
Yahoo! proponuje, że w zamian za opłatę, do każdego maila zostanie dołączony cyfrowy "znaczek", czyli krótki tekst z informacją, na jaki cel zostanie przeznaczona pobrana opłata. Ponadto taki "znaczek" może być sprawdzany przez filtry antyspamowe, a opatrzone nim listy będą traktowane jako zaufane.
Metoda Yahoo! może przyczynić się do znacznego spadku liczby niechcianych listów. Ich autorzy musieliby bowiem wydawać setki milionów dolarów na wysyłanie spamu. Na systemie CentMail skorzystają również operatorzy poczty elektronicznej, gdyż zmniejszenie liczby samu znacznie zmniejszy koszty ich działalności.
Mariusz Błoński
Wersja do druku
Podobne tematy
Czas porzucić Windows XP
, 01.11.2013 r.
Nokia: Czas na zyski przyjdzie później
, 17.11.2011 r.
Gąbczasty metal ulepsza baterie
, 22.03.2011 r.
Samsung: 27-calowy monitor Full HD z czasem odpowiedzi 1 milisekunda
, 01.09.2010 r.
Czas realizacji przelewów ważny dla Polaków - raport Kiedykasa.pl
, 29.07.2010 r.Starsze
FeDRAM - nowy pomysł na pamięci, 15:12
Opera 10: Jest trzecia wersja beta, 15:10
Nowsze
Najtańszy netbook na świecie, 16:50
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.54 | SQL: 13 | Uptime: 141 days, 23:58 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl