Piątek, 10 kwietnia 2009, 09:55
InPost zaatakuje paczkomatami
Operator nie tylko chce walczyć o sprawiedliwy dostęp do skrzynek pocztowych, ale także o udział w rynku przesyłek. Zapowiada się rewolucja.Największy konkurent Poczty Polskiej wyraźnie nabrał wiatru w żagle. Kilka dni temu InPost złożył do sądów pozwy przeciwko 20 największym spółdzielniom mieszkaniowym, które wciąż nie wymieniły starych skrzynek na nowe, które ułatwiłyby pracę innym, niż Poczta Polska, operatorom.
Z kolei w grudniu 2008 roku głośno było o nowych firmach, które zamierzają wejść na rynek przesyłek dostarczanych ze sklepów internetowych. Jego wartość szacuje się na około 800 milionów złotych, jest więc się o co bić. Oprócz InPostu, zamiar tai wyraziły także Kolporter oraz Ruch. Obie firmy mają gęstą sieć saloników prasowych oraz kiosków.
Paradoksalnie z takiego obrotu sprawy powinien cieszyć się narodowy operatora, gdyż dla niego dostarczanie paczek oznacza straty. Wejście konkurentów mogłoby więc doprowadzić z jednej strony do obniżenia przychodów, drugiej jednak do większego spadku kosztów, a w konsekwencji do poprawy wyniku finansowego.
Rąbka tajemnicy co do swoich planów uchylił nieco InPost. Jak informowaliśmy w grudniu ubiegłego roku firma chce uruchomić sieć paczkomatów, czyli urządzeń działających na podobnych zasadach co bankomaty i wpłatomaty. Mają one umożliwiać nie tylko odbieranie paczek, ale także ich nadawanie. Ich niewątpliwą zaletą będzie fakt, że będą one dostępne dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Dodatkowo klienci będą informowani SMS-em lub e-mailem, gdy paczka znajdzie się w paczkomacie. Nie będzie więc konieczności samodzielnego sprawdzania. Dostarczenie przesyłki ma trwać nie dłużej niż 2 dni robocze.
Początkowo zostaną one ustawione w największych miastach, gdzie popyt na usługi pocztowe jest największy. W ciągu kilku najbliższych lat firma chce postawić na terenie całego kraju kilkaset takich urządzeń. InPost jest zdania, że dzięki wprowadzeniu tego innowacyjnego rozwiązania uda mu się przekonać do siebie klientów i powiększyć swój udział w rynku pocztowym.
Koszt inwestycji szacowany jest na około 30 milionów złotych, z czego 16,34 milionów firma pozyskała z unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Michał Chudziński
Wersja do druku
Podobne tematy
Starsze
Jennifer Lopez odzyskuje dwie domeny, 9:53
Super Talent: SSD o pojemności 512 GB, 9:52
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Kasia - 11 czerwca 2009, 09:56
Bardzo ciekawa pomysł z tymi paczkomatami. Widziałam ostatnio taki i zastanawiałam się co to jest :P
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.54 | SQL: 9 | Uptime: 142 days, 16 min h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl