Środa, 11 marca 2009, 17:09
Przełomowy ray-tracing
Niewielka firma Caustic Graphics z San Francisco, ogłosiła przełom w sprzętowej akceleracji ray-tracingu. Przedsiębiorstwo zapewnia, że jej technologia już teraz jest w stanie 20-krotnie przyspieszyć związane z nim obliczenia, a na początku 2010 roku osiągnie 200-krotne przyspieszenie.Tak olbrzymi postęp możliwy jest dzięki specjalnym algorytmom, które są implementowane w układach scalonych. Opracowana przez Caustic Graphics platforma CausticRT umożliwi przyspieszenie ray-tracingu za pomocą GPU i CPU. Składa się ona z koprocesora CausticOne oraz API CausticGL bazującego na OpenGL. Dzięki nim powinny pojawić się niezwykle realistyczne efekty w grach i filmach.
Jon Peddie, z firmy Jon Peddie Research mówi: Caustic Graphics dokonało przełomu dzięki niewielkiemu akceleratorowi sprzętowemu i bardzo innowacyjnemu oprogramowaniu.
Caustic jest zarządzana przez osoby, które wcześniej pracowały w takich firmach jak Autodesk, Apple, ATI, Intel czy Nvidia.
Mariusz Błoński
Wersja do druku
Podobne tematy
Kolejny przełomowy laser
, 31.08.2009 r.
IBM dokonuje dwóch przełomowych odkryć
, 31.08.2007 r.
Rok 2009 przełomowy dla SSD?
, 18.06.2007 r.Starsze
Nagroda Turinga dla Barbary Liskov, 17:08
Asus Eee PC 1000HE pozwala na pracę do 9,5 godziny na baterii, 17:04
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.46 | SQL: 12 | Uptime: 142 days, 1:17 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl