Poniedziałek, 2 marca 2009, 15:53
Fałszowanie opinii w Internecie
Agencje marketingu, firmy PR a nawet producenci zatrudniają osoby, które mają reklamować w internecie dane towary w taki sposób, jakby je polecały znajomym, po uprzednim wypróbowaniu. W rzeczywistości tylko podszywają się pod internautów robiących zakupy.- Mamy z tym problem na co dzień. Gdybyśmy puścili to samopas, forum szybko zmieniłoby się w słup ogłoszeniowy - mówi Anna Siwińska opiekująca się forum Gazeta.pl.
Pokusa fałszowania opinii jest silna, bo rekomendacje znajomych to dziś główne źródło wiedzy konsumentów o produktach i usługach. Zwłaszcza w internecie. Z danych z grudniowego raportu firmy Nielsen Online, których wynika, że aż 81% kupujących w internecie czytało opinie innych konsumentów.
Agencje, które zatrudniają płacą za podszywanie się wynajętym internautom 10-20 groszy od wpisu. Same dostają dużo więcej: kilka- luba nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Należy pamiętać, że fałszowanie opinii podlega ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Jeśli konsument kupi telewizor na podstawie sfałszowanych opinii klientów, może poskarżyć się na fałszerzy do sądu, jednak sprawa jest trudna do udowodnienia.
Grzegorz Pietrzak
Wersja do druku
Podobne tematy
Pieniądze albo pliki – jak zapobiec wymuszeniom w internecie?
, 11.05.2017 r.
Płatne treści w polskim internecie
, 18.07.2012 r.
Skargi na zakupy w Internecie
, 12.10.2010 r.
Chiny: Żadnej prywatności w Internecie
, 15.07.2010 r.
Chcą inwigilacji w polskim Internecie
, 20.08.2009 r.
100 tys. USD za sfałszowanie wyborów?
, 16.08.2009 r.Starsze
RIM: Sprzedaż BlackBerry Bold wstrzymana w Japonii, 15:52
Kuloodporny żel, 15:49
Nowsze
Intel prosi TSMC o pomoc, 15:54
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 2.02 | SQL: 15 | Uptime: 326 days, 20:21 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl