Środa, 21 stycznia 2009, 17:37
Przemysł muzyczny zmienia strategię
Koncerny muzyczne, po latach walki z piractwem, zaczynają stosować nową strategię. Wzięły sobie do serca hasło "jeśli nie możesz ich pokonać, dołącz do nich" i coraz częściej podpisują umowy z dostawcami Internetu czy usług i produktów telekomunikacyjnych. W ramach tych umów część pieniędzy, które klient płaci za towar lub usługę wędruje do kasy koncernów muzycznych, a w zamian za to konsument ma prawo do pobrania dowolnej liczby plików muzycznych.Przykładem takiego działania jest oferowana przez Nokię usługa Comes With Music. Posiadacze niektórych modeli telefonów Nokii lub też osoby korzystające z konkretnych taryf, mają prawo do nieograniczonego korzystania z katalogu zawierającego ponad 4 miliony utworów.
Podobne umowy oferowane są dostawcom Internetu, a ci coraz częściej z nich korzystają. W obu opisywanych przypadkach za pobieranie muzyki płacą ci, którzy chcą, czyli osoby korzystające z wybranej przez siebie usługi bądź urządzenia.
Niestety opłatę będą jednak wnosili wszyscy klienci, niezależnie od tego, czy mają zamiar pobierać pliki z Internetu.
Mariusz Błoński
Wersja do druku
Podobne tematy
SSD do zastosowań przemysłowych
, 24.06.2019 r.
Operacja Ghoul: cyberprzestępcy biorą na celownik organizacje przemysłowe, wykorzystując gotowe szkodliwe oprogramowanie
, 23.08.2016 r.
Sąd odrzuca "absurdalne" żądania przemysłu muzycznego
, 28.03.2011 r.
Przemysłowe tablety Xplore
, 26.05.2010 r.
Nanorurki na skalę przemysłową
, 04.11.2009 r.Starsze
Canon PowerShot A480, 19:35
ioSafe Solo - ognio- i wodoodporny dysk twardy, 19:31
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.53 | SQL: 13 | Uptime: 142 days, 1:01 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl