heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 26 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Niedziela, 2 listopada 2008, 16:19

Cisco: Internauci interesują się wyborami w USA

Firma Cisco przedstawiła wyniki badania Visual Networking Index, w ramach którego oceniano wpływ oglądania materiałów wideo w Internecie i zastosowanie innych mediów społecznych na zaangażowanie Amerykanów w politykę. Sponsorowane przez Cisco badanie zostało przeprowadzone przez Compete. Wyniki sugerują pięciokrotny wzrost wykorzystania materiałów wideo w Internecie w porównaniu z poprzednimi wyborami prezydenckimi w USA. Tylko telewizja wyprzedza Internet jako najczęściej używane źródło informacji o wydarzeniach politycznych.

Przeprowadzone badanie jest pierwszym projektem w ramach inicjatywy Cisco Visual Networking Index (VNI) Pulse, w ramach której Cisco będzie prezentować ilościowe informacje dotyczące zachowania konsumentów w sieci uzyskiwane w drodze bezpośredniego zbierania danych. Kilka miesięcy temu przedstawiono inicjatywę Cisco VNI Forecast, której celem jest prezentowanie prognoz wzrostu wykorzystania sieci IP na całym świecie opracowywanych na podstawie analiz własnych Cisco oraz prognoz niezależnych analityków.

W ubiegłym miesiącu przeprowadzona została ankieta, która objęła przeszło 1800 obywateli Stanów Zjednoczonych uprawnionych do głosowania. Każdy uczestnik wskazywał swoje preferencje polityczne: demokraci, republikanie, kandydaci niezależni lub brak preferencji.

Najważniejsze ustalenia:
  • Od roku 2004 liczba odwiedzin popularnych serwisów z materiałami wideo wzrosła pięciokrotnie

  • 62% respondentów wskazało Internet jako regularne źródło informacji i relacji z przebiegu kampanii prezydenckiej w 2008 r. Lepszy wynik osiągnęła jedynie telewizja (82% respondentów)

  • Około 30% osób uprawnionych do głosowania oglądało w Internecie relacje z wydarzeń mających miejsce w trakcie kampanii. 75% tych osób odniosło wrażenie, że dzięki oglądaniu materiałów wideo w Internecie mogli lepiej monitorować przebieg wydarzeń

  • Przy poszukiwaniu materiałów wideo w Internecie zwolennicy demokratów częściej korzystają z tradycyjnych serwisów informacyjnych i serwisów społecznościowych. Zwolennicy republikanów częściej od swoich politycznych przeciwników wykorzystują w tym celu wyszukiwarki

  • Osoby oglądające materiały wideo dotyczące aktualnej kampanii w Internecie sprawiają wrażenie bardziej zaangażowanych w jej przebieg od osób zwracających się ku telewizji. 62% osób oglądających materiały wideo w Internecie na bieżąco śledzi najnowsze informacje. W przypadku osób oglądających telewizję jest to tylko 37%. 68% internautów oglądało relację z konwencji obu partii. W przypadku telewidzów odsetek ten wyniósł jedynie 47%


  • Inne wyniki badania politycznego Cisco VNI Pulse, w tym wyniki przedstawione w podziale na płeć, grupę wiekową, poziom dochodów i preferencje polityczne, można znaleźć pod adresem www.cisco.com/go/vni.

    W nadchodzącym roku Cisco będzie przeprowadzać dalsze badania w ramach inicjatywy Cisco VNI Pulse, aby lepiej poznać zachowania i skłonności konsumentów odnośnie oglądania materiałów wideo w skali całego świata.

    Grzegorz Pietrzak


    Wersja do druku
    Poleć znajomym: Udostępnij

    Podobne tematy


    Starsze

    01.11.2008 r.

    Panasonic kupi Sanyo?, 14:43

    31.10.2008 r.

    Electronic Arts oferuje gry na platformę Google Android, 17:58


    Nowsze

    03.11.2008 r.

    Motorola idzie w ślady Sony Ericsson - UIQ pogrzebane, 13:54

    Sneakey - kopiowanie klucza z fotografii, 13:57


    Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


    Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



    Autor:  










    Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.16 | SQL: 23 | Uptime: 35 days, 6:07 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl