Środa, 30 lipca 2008, 12:20
Kolejna awaria systemu Visa
Kilka tysięcy użytkowników kart płatniczych Visa ucierpiało z powodu awarii systemu księgowania. Problem dotyczy wypłat z bankomatów dokonywanych w ostatni czwartek, 24 lipca. Warto sprawdzić wyciąg z rachunku, bo niektóre transakcje zostały zaksięgowane podwójnie.To już druga awaria systemu Visa w tym roku. Poszkodowani zostali głównie klienci Kredyt Banku, PKO BP, GE Money Banku i BZ WBK. Przed skutkami awarii udało się uchronić instytucjom, które najbardziej ucierpiały w wyniku podobnego wydarzenia na początku roku - ustaliła Gazeta.pl. MultiBank i mBank wdrożyły już rozwiązania informatyczne pozwalające na bieżąco weryfikować poprawność przesyłanych plików z zapisem transakcji - po wychwyceniu nieprawidłowości odstąpiono od księgowania operacji klientów.
Chociaż problem pojawił się już w czwartek, a banki dowiedziały się o nim najpóźniej w piątek w miarę spływania operacji, to jeszcze w poniedziałek wieczorem część bankowych PR-owców nie wiedziała o zaistniałym problemie - informuje serwis Bankier.pl. W chwili pisania tego tekstu na stronie internetowej Visy nie było żadnej wzmianki o awarii. Krótkie oświadczenie operatora kart płatniczych można przeczytać w serwisie Money.pl:
- Z powodu zaistniałej usterki, niektóre transakcje wypłaty gotówki z bankomatu dokonane w zeszły czwartek, zostały zaksięgowane podwójnie. Problem został niezwłocznie odnotowany i obecnie we współpracy z dotkniętymi nim bankami działamy na rzecz skorygowania wszelkich błędów w zapisie transakcji. Zaniepokojeni użytkownicy kart płatniczych proszeni są o skontaktowanie się ze swoimi bankami-wydawcami kart. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogły się pojawić.
Bez wątpienia skala problemu jest mniejsza niż kilka miesięcy temu - podczas styczniowej awarii systemu Visa transakcje wypłat z bankomatów były księgowane po kilkanaście, a nawet po kilkadziesiąt razy, tym razem wystąpiły tylko podwójne księgowania. W Kredyt Banku z błędem zostało zaksięgowanych 199 transakcji, w GE Money Banku - 149. W przypadku klientów PKO BP problem dotyczy osób, które wypłacały pieniądze z obcych bankomatów - ich liczba nie została jeszcze ustalona.
Komisja Nadzoru Finansowego sugeruje, aby użytkownicy kart Visa przejrzeli historię rachunków i w razie wykrycia nieprawidłowości zgłosili się do banków z reklamacją. Instytucje finansowe mają zwykle 14 dni na jej rozpatrzenie. Osoby poszkodowane mogą też zwracać się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak informuje Gazeta.pl, dotychczas UOKiK nie otrzymał żadnej oficjalnej skargi.
Anna Wasilewska-Śpioch
Wersja do druku
Podobne tematy
Kolejna poprawka dla Windows 7 powoduje problemy
, 16.11.2015 r.
Kolejna próba wyłudzenia - uwaga na wiadomości od DHL
, 21.05.2015 r.
Kolejna inwestycja Foxconna w USA
, 23.11.2013 r.
Kolejna porażka Rambusa
, 05.03.2012 r.
Kolejna fabryka półprzewodników w stanie Nowy Jork?
, 31.12.2011 r.
Visa wprowadza kartę kredytową z wyświetlaczem LCD i klawiaturą numeryczną
, 18.11.2008 r.
Visa: Bezpieczeniejsze karty płatnicze
, 18.06.2008 r.Starsze
Kora wzrokowa jak komputer, 18:06
EA: Red Alert 3 nie będzie na PS3, 18:04
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.67 | SQL: 16 | Uptime: 141 days, 18:01 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl