heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 19 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Środa, 16 stycznia 2008, 12:03

EcoMotors: 50-procentowe mniejsze zużycie paliwa

Co można uzyskać, łącząc liczące sobie siedemdziesiąt lat konstrukcje ze współczesną technologią? Jeśli wierzyć obietnicom firmy EcoMotors, efektem takiego mariażu będą samochody spalające 2,4 litra paliwa na sto kilometrów.

Firma ma zamiar wprowadzić na rynek opracowany przez APT Technology silnik wysokoprężny, przypominający napęd samolotów Junkersa z lat trzydziestych ubiegłego wieku. Mowa o silnikach, w których jeden cylinder o podwójnej długości mieści dwa przeciwsobne tłoki. Dzięki wykorzystaniu współczesnej wiedzy, mechanizmy takie mają być łatwe w produkcji masowej i zawierać niewielką liczbę części.

Silnik, nazywany obecnie OPOC (ang. Opposed Piston/Opposed Cylinder), ma budowę modułową. Każdy moduł składa się z dwóch cylindrów ułożonych poziomo i połączonych wspólnym wałem. Przedstawiciele EcoMotors zapewniają, że konstrukcja zapewnia 40% do 50% skromniejszy apetyt na paliwo (w porównaniu z typowym dieslem) oraz 30% mniejszą masę silnika. Dzięki niewielkiej wysokości, napęd umożliwia tworzenie samochodów o bardziej opływowej sylwetce, co przyniesie dalsze oszczędności oleju napędowego. Ponadto motor jest doskonale wyważony (wibracje wzajemnie się znoszą), dzięki czemu znacznie poprawiła się jego kultura pracy. Kolejna zaleta to standardowa procedura serwisowa - do obsługi pojazdów wyposażonych w OPOC nie potrzeba będzie specjalnych narzędzi, olejów ani części znacznie różniących się od obecnie spotykanych.

Opisywany silnik ma być dostępny już w 2011 roku. Oprócz samochodów, może on zasilać każde urządzenie wymagające mocnego silnika - od generatorów po śmigłowce.

Przemysław Kobel


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

15.01.2008 r.

Zewnętrzne urządzenia eSATA bez kabli zasilających, 19:36

Intel: 15 procesorów Montevina w maju, 19:35


Nowsze

16.01.2008 r.

Apple MacBook Air o grubości 2 centymetrów, 13:46

Acer jednak stawia na małe, 16:02


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.84 | SQL: 9 | Uptime: 90 days, 10:58 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl