heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 29 marca 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Piątek, 30 listopada 2007, 20:25

SDJ 12/2007 - C++ detekcja i rozpoznanie twarzy

Grudniowy Software Developer's Journal już w kioskach, a w nim...

SDJ 12/2007 - C++ detekcja i rozpoznanie twarzy
Joda Time API
Marcin Zając
Marcin w artykule zachęca czytelników do zapoznania się z biblioteką Joda - Time, którą przedstawia jako rozwiązanie zaawansowanie technicznie i bardzo obszerne funkcjonalnie. Zastosowany model opisu czasu bardzo dobrze odzwierciedla wszystkie te pojęcia w odniesieniu do czasu, którymi posługujemy się na co dzień. Z drugiej jednak strony różni się on dość znacznie od tego z czym zwykle miały do czynienia osoby używające standardowych możliwości Java SE czy rozwiązań konkurencyjnych

Detekcja i rozpoznanie twarzy w C++
Damian Ostraszewski
Damian w artykule opisuje jedną z metod jaką jest detekcja i identyfikacja osoby na podstawie obrazu twarzy przy wykorzystaniu biblioteki OpenCV. Autor przedstawia algorytmy: Haar'a like feature do wyodrębnienia twarzy z obrazu oraz Eigenface do identyfikacji osoby.

Cząsteczkowe generowanie ukształtowania terenu
Korneliusz Warszawski
Korneliusz przedstawia sposób zastosowania systemu cząstek do automatycznego generowania ukształtowania terenu bazującego na mapie wysokościowej. Metoda zorientowana jest na kompleksowe modelowanie powierzchni terenu, a dzięki temu, iż algorytm nie wymaga dużych mocy obliczeniowych, zadowalające rezultaty można osiągnąć w rozsądnym czasie również na komputerach osobistych.

Maszynowe tłumaczenie w Q - Query
Maciej Stanusch,
Autorzy w artykule zaprezentowali koncepcję algorytmu tłumaczenia maszynowego wykorzystywanego przez system raportujący Q - Query oparty o zapytania w języku naturalnym. System ten dokonuje translacji zapytania podanego użytkownika w języku polskim na język SQL. W artykule przedstawiono poszczególne fazy procesu tłumaczenia poczynając od analizy morfologicznej, poprzez analizę składniową, po analizę semantyczną. Autorzy zaprezentowali także podstawowe problemy, na jakie może natknąć się projektant podobnych systemów i jak ich uniknąć rozwijając własne systemy tłumaczenia maszynowego.

XNA - zarządzana platforma dla gier
Marcin Duszyński,
Marcin i Jacek prezentują nową zarządzaną platformę programistyczną ze stajni Microsoft. XNA, bo o niej mowa, jest przeznaczona do tworzenia gier dla systemów Windows i konsol Xbox. Nowa platforma jest następczynią Managed DirectX (MDX), a co za tym idzie łączy w sobie możliwości platformy .NET i biblioteki DirectX.

Rozszerzenie wzorców J2EE
Piotr Róg
Piotr w artykule miał na celu zaprezentowanie podejścia do tworzenia aplikacji (niekoniecznie webowych) opartej na przetwarzaniu obiektów DTO, które jest niezależne nie tylko od implementacji obiektów biznesowych ale nawet ich interfejsów.

CD / DVD
* MULTIMEDIALNY KURS JAVY CZ. II * EASY PROJECTS .NET * DESKTOP ORBITER * WEBSITE X5 SMART VERSION

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

30.11.2007 r.

Intel Nehalem zapowiedzią poważnych zmian, 14:14

Błękitna rewolucja, 14:13


Nowsze

30.11.2007 r.

Casio: Drukarka opisów na płytach, 20:33

Wodoszczelny odtwarzacz MP3, 20:39


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.96 | SQL: 14 | Uptime: 327 days, 21:33 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl