Wtorek, 24 kwietnia 2007, 15:08
Kto pobiera multimedia na komórki?
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych obejmujących okres styczeń 2006 – marzec 2007, w tym analizy zachowań i preferencji kilku milionów klientów firmy, dzięki której po raz pierwszy udało się zdefiniować profil polskiego użytkownika multimediów na komórkę.Według danych wynikających z raportu, z mobilnych multimediów w niemalże równym stopniu korzystają kobiety i mężczyźni. Proporcja ta podobna jest zresztą do struktury płci internautów, czyli odpowiednio - 48% i 52%. Najliczniejszą grupą są osoby w wieku 20 – 30 lat (aż 41%), otwarte na nowe technologie i nastawione na rozrywkę. Na drugim biegunie sytuują się osoby poniżej 10 roku życia, stanowiąc jedynie 1% wśród użytkowników produktów multimedialnych na komórkę, oraz ludzie w wieku powyżej 40 lat, których jest ok. 8%. Struktura wykształcenia wśród osób zamawiających multimedia jest zbliżona do ogólnej struktury w populacji.
Raport daje również odpowiedź na pytanie jakich telefonów używają osoby pobierające multimedia na swoje komórki. Niekwestionowanym liderem jest Nokia, która 2006 roku miała 36% udział wśród wszystkich telefonów, a w pierwszym kwartale tego roku jej udział wzrósł o 2%. Sony Ericsson z udziałem 20% plasuje się na drugim miejscu, lecz jego udział w transakcjach wzrósł 2007 o 4%. Trzecie miejsce zajmuje Samsung z udziałem 13%.
Z raportu wynika, że aż 43% wszystkich pobrań w 2006 roku dokonano na 10 modeli telefonów. Wśród nich 5 pierwszych pozycji zajmuje Nokia. Pozostałe to Sony Ericsson, Siemens oraz Samsung.
W Polsce operatorzy GSM od lat posiadają zbliżone do siebie udziały w rynku pod względem liczby abonentów. Okazuje się, że struktura pobrań zawartości Telecom Media nie odzwierciedla tych proporcji. Zdecydowanie mniejszą grupą klientów są posiadacze telefonów w sieci Era. Ich udział w całości zamówień wyniósł tylko 25%, podczas gdy udział pozostałych operatorów stanowi rząd 37% - 38%.
Autorzy raportu, analizując sprzedaż w ciągu ostatnich lat, zwracają uwagę na trendy produktowe na rynku multimediów na komórki. Proste usługi pozwalające jedynie personalizować swoją komórkę (dzwonki, tapety, grafiki etc.) odchodzą powoli do lamusa. Ich miejsce sukcesywnie zajmują zaawansowane technologicznie aplikacje multimedialne: video, programy użytkowe (np. słowniki), gry Java.
Raport, który publikujemy jest kompaktowym zbiorem wiedzy o użytkowniku telefonu komórkowego w Polsce i o jego zachowaniach w zakresie korzystania z usług multimedialnych – mówi Sławomir Szymański – prezes Telecom Media. Od lat specjalizujemy się w dostarczaniu konsumentom produktów i usług na telefon, multimedia cieszą się rosnącą popularnością, uznaliśmy więc, że nadszedł czas, aby przedstawić temat szerszej publiczności. Przez nasze serwery przepływa codziennie ogromny ruch SMS, duża jego część to zamówienia i pobieranie produktów multimedialnych. W naturalny sposób jesteśmy więc firmą, która może podzielić się swoimi spostrzeżeniami z rynkiem, chociażby po to, by uświadomić zainteresowanym, jak wielki jest potencjał i skala zjawiska. Mamy nadzieję, że raport spotka się z żywym zainteresowaniem.
Wersja do druku
Podobne tematy
Alibaba będzie projektowała własne układy scalone
, 24.04.2018 r.
Inno3D: kompaktowe chłodzenie GeForce GTX 1050 (1-slot Edition)
, 24.04.2018 r.
Kto jeszcze korzysta z Twoich serwerów? 70 000 zhakowanych serwerów - także z Polski
, 17.06.2016 r.
Sony: Projektor 4K do wyświetlania z bardzo małej odległości
, 15.04.2015 r.
AMD FX-9590 o taktowaniu 5 GHz
, 12.06.2013 r.Starsze
Strzel sobie bramkę... VoIP, 14:54
HP Edgeline - drukarki do wynajęcia, 11:05
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.23 | SQL: 13 | Uptime: 141 days, 20:38 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl