heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 26 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Piątek, 20 kwietnia 2007, 13:13

Nowy kierunek reklamy Internetowej

Najbliższe lata upłyną pod znakiem istotnych zmian w nastawieniu do reklamy w Internecie. Popularna, ale i bardzo uciążliwa reklama graficzna ustąpi miejsca reklamie w wyszukiwarkach i kontekstowej.

Rok 2006 dla Internetu jako medium reklamowego był bardzo łaskawy. Pod względem dynamiki wzrostu Internet wysuną się na prowadzenie pozostawiając daleko w tyle inne media. Prognozy wskazują, iż tendencja ta ma się utrzymać przez najbliższe 3 lata. Kolejne lata mają przynieść istotne zmiany w nastawieniu do reklamy w Internecie.

Jak wynika z raportu „Internet 2006” firmy Gemius w 2006 r. firmy najczęściej stosowały takie formy reklamy internetowej jak mailing (82%), banery, layery (57,4%). Powoli jednak będzie się odchodzić od irytujących internautów form reklamy tj. Toplayer, popunder, brandmark, mailing (SPAM), na rzecz bardziej łagodnych form promocji, do których należą m. in. pozycjonowanie stron WWW, linki sponsorowane i reklama kontekstowa.

Zmiany te są efektem zmęczenia ogólnie pojętą reklamą graficzną notorycznie nękającą internautów. Ponad 50 % internautów traktuje reklamę graficzną jako irytującą i nudną. Dla 54,9% internautów reklama ta pojawia się zdecydowanie za często.” – powiedział Wiktor W. Kammer, prezes firmy Mobile IT Group Poland sp. z o. o., właściciela marki Badzpierwszy.pl.

Niechęć internautów do tej formy promocji stawia przed firmami nowe wyzwanie. Firmy będą musiały przejść od reklamy typu „zamęcz internautę” do reklamy, którą można spokojnie nazwać reklamą na „zmówienie”. Należy do niej właśnie reklama w wyszukiwarkach a także reklama kontekstowa. Cechą wspólną tych form jest to, iż to internauta decyduje czy zaznajomi się z ofertą czy też nie.

Reklama w wyszukiwarkach to jedna najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Ponad 90% internautów korzysta z Internetu w celu zdobycia informacji o interesujących ich produktach czy usługach. W tej sytuacji brak promocji firmy w najpopularniejszych wyszukiwarkach to jak strzał do własnej bramki. W USA w 2006r 40% wydatków na marketing internetowy przeznaczono na SEM (ang. search engine marketing). Wg prognoz osiągniecie tego poziomu w Polsce możliwe jest już w roku bieżącym.

Kolejne lata mają także upłynąć pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę kontekstową. Na zachodzie i USA reklama kontekstowa stanowi ok. 45-55% wszystkich wydatków na reklamę internetową. W Polsce wydatki te kształtują się na poziomie 11%. Gemius w swoim raporcie zapowiada jednak jej intensywny rozwój.

Do głównych cech reklamy w wyszukiwarkach i reklamy kontekstowej należy przede wszystkim niska agresywność. Internauta sam bowiem decyduje czy kliknie na link i zaznajomi się z ofertą czy też nie. Główną korzyścią z tych form promocji jest zwiększenie liczby odbiorców, do których trafia reklama, przy zachowaniu wysokiej precyzji dotarcia. Przekaz reklamowy jest bowiem tematycznie dostosowany do tego, czego internauta szuka w sieci. Reklama w wyszukiwarkach i reklama kontekstowa stanowi szansę szczególnie dla sektora MSP. Dzięki niej przy stosunkowo niewielkich nakładach drobni przedsiębiorcy mogą skutecznie się zareklamować i dotrzeć z ofertą do swoich potencjalnych odbiorców.” – powiedziała Izabela Wieckowska, Brand Manager Badzpierwszy.pl.

Czasy, kiedy mailing i reklama banerowa wiodły prym odchodzą do lamusa. Jak donosi raport „Internet 2006” tylko 6,5% internautów mile widziałoby na swojej skrzynce maile z reklamą. Aż 21,2 % z nich zdecydowanie nie życzy sobie takich wiadomości. Podobnie jest z banerami. Liczne testy potwierdzają istnienie zjawiska „ślepoty banerowej”. Użytkownicy Internetu przyzwyczaili się już w takim stopniu do obecności reklam banerowych, że podczas przeglądania stron internetowych nieświadomie je ignorują.

Obecnie zdecydowana większość specjalistów ds. promocji reklamę w Internecie kojarzy głównie z reklamą graficzną i mailingiem. Jednakże większość internautów mówi tym formom promocji zdecydowane NIE. Dlatego też ukierunkowanie firm na nieagresywne formy promocji niewątpliwie najbardziej ucieszy właśnie codziennych użytkowników Internetu.

Katarzyna Krain


SEO/SEM (ang. search engine optimization/marketing) jest dziedziną reklamy internetowej opierającej się na pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwarek (ang. SERP - Search Engine Results Position) serwisów internetowych, tak aby po wpisaniu interesującej nas frazy kluczowej, promowany serwis odnalazł się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki.

Reklama Kontekstowa
Reklama kontekstowa to odmiana reklamy internetowej, oparta na zaawansowanym technologicznie systemie, umożliwiającym wyświetlanie na stronach serwisów partnerskich reklam kontekstowo dopasowanych do treści i charakteru serwisu.


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

19.04.2007 r.

Komputer nie startuje, co teraz? Praktyczny poradnik, 14:23

Zagrożenie epidemią robaka Email-Worm.Win32.Warezov.nf, 11:14


Nowsze

20.04.2007 r.

Debiut PDA Internet Group, 13:14

„Tydzień antypiracki” – kampania przeciwko kradzieży sygnału telewizyjnego, 13:16


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 5.46 | SQL: 18 | Uptime: 34 days, 20:12 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl