heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 26 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Sobota, 4 listopada 2006, 10:45

Rynek e-commerce do 2010 r. wzrośnie w Polsce o 300 proc.

Według prognoz do 2010 roku wartość polskiego handlu w internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300 proc. - powiedział podczas konferencji prasowej Robert Hałacz z firmy Gemius.

Polska w 2005 roku była na 8 miejscu w Europie pod względem wartości e-commerce. Obroty wyniosły 1,1 mld euro i były o pół miliarda euro większe niż w 2004 r.

Udział handlu internetowego - za pośrednictwem sklepów internetowych i platform aukcyjnych - wynosi w Polsce ok. 1 proc. wartości handlu detalicznego. W 2010 roku, według prognoz firmy Gemius, udział e-commerce w handlu detalicznym wyniesie ponad 4 proc.

Hałacz podkreślił, że na zwiększenie obrotów e-commerce powinien wpłynąć rozwój dostępu do szerokopasmowego internetu, spadek popularności sprzedaży przez zamówienia pocztowe, a także wzrost inwestycji samych firm handlowych w promocję sprzedaży internetowej, z dostawą do domu.

W Polsce jest obecnie prawie 800 sklepów internetowych. Tylko 100 z nich nie przyjmuje płatności kartą.

W 2006 r. z Internetu korzysta już 37,31 proc. Polaków (wg badań SMG/KRC ), to wzrost o prawie 10 pkt. proc. od ub.r., gdy z Internetu korzystało 28,8 proc. Polaków. Dla porównania - w 2001 r. ten odsetek wynosił 11,93 proc. Wg prognoz Międzynarodowej Unii Telekomunikacji, w 2010 z Internetu będzie korzystać 50 proc. Polaków.

Spośród Polaków korzystających z Internetu, 33 proc. robi zakupy w sieci. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 71 proc., ale we Włoszech - 25 proc., a w Hiszpanii - 19 proc.

Wśród osób, które kupują w Internecie, przeważają mężczyźni. Hałacz zwrócił jednak uwagę, że od 2005 r zwiększył się odsetek kobiet wśród klientów e-commerce. W 2005 r. wynosił on 35,8 proc., w 2006 - 38,7 proc.

Zakupami w internecie są zainteresowani przede wszystkim ludzie młodzi, od 15 do 24 lat. Rośnie jednak odsetek osób w wieku 25-34 lat i powyżej 45 roku życia, które kupują w sieci. Np. od 2005 r. udział grupy osób powyżej 45. roku życia wśród kupujących w Internecie wzrósł z 18,5 proc. do 28,6 proc. obecnie.

Hałacz dodał, że rośnie także grupa osób o niższych dochodach, które decydują się na zakupy w Internecie, coraz częściej też decydują się na to osoby ze średnim wykształceniem.

Decyzja o zakupach w Internecie zapada najczęściej podczas przeglądania stron www w domu - ta grupa stanowi 85,8 proc. kupujących w sieci.

Rośnie również odsetek osób, które kiedykolwiek kupiły coś w Internecie: w 2005 r. stanowił on 41 proc. badanych, w 2006 - już 54,6 proc.

Odsetek osób, które przynajmniej kilka razy w roku robiły zakupy w Internecie, wzrósł od 2005 r. z 30,8 proc. do 37,8 proc (w grupie kupujących w Internecie). Przynajmniej raz w tygodniu takich zakupów dokonuje 4,4 proc. (w 2005 r. ta grupa stanowiła 3,4 proc.).

Polacy najczęściej kupują w Internecie książki, płyty, filmy (64,3 proc.), sprzęt komputerowy (37,5 proc.) oraz telefony (30 proc.).

PAP

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

04.11.2006 r.

Ceny GeForce 8800, 10:44

IE7 pobrany 3 mln razy w 4 dni, 10:43


Nowsze

04.11.2006 r.

Już ponad 100 milionów stron w Internecie, 10:46

Google blisko pozycji lidera na rynku reklamy, 10:47


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.82 | SQL: 18 | Uptime: 35 days, 11:07 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl