Wtorek, 29 sierpnia 2006, 14:52
Analitycy z Kaspersky Lab badają klientów spamerów
Kim są spamerzy i kto korzysta z ich usług - to pytania najczęściej zadawane specjalistom zajmującym się zwalczaniem spamu. Podczas gdy firmy zabezpieczające przed niechcianą pocztą działają zwykle stosunkowo jawnie, równoległy światek spamerów, z całkiem zrozumiałych powodów, owiany jest tajemnicą.Biorąc pod uwagę niedawne wydarzenia (tj. wprowadzenie 1 lipca 2006 r. nowej ustawy o reklamie, stanowiącej pierwszy krok w kierunku wprowadzenia kontroli legislacyjnej nad zjawiskiem spamu w Rosji), firmy Kaspersky Lab i Subscribe.Ru przeprowadziły badanie dotyczące klientów usług spamerów.
Celem badania nie było zdemaskowanie nielegalnych spamerów a raczej ustalenie, kim jest typowy klient tego typu usług i czy nowa ustawa będzie miała na niego jakikolwiek wpływ.
Na podstawie danych z działu firmy Kaspersky Lab zajmującego się zwalczaniem spamu utworzono listę 500 firm. W okresie, w którym przygotowywano badanie, wszystkie z nich wykorzystywały spam jako narzędzie reklamy. Liczba firm zaliczających się do poszczególnych obszarów działalności została wybrana na podstawie ilości spamu wykorzystywanego do reklamowania tych obszarów za pośrednictwem RuNetu (rosyjskiego segmentu Internetu).
„Osoby korzystające z usług spamerów są w pełni świadome, że mimo pewnych pozytywnych reakcji mogą wywołać irytację lub złość pozostałych odbiorców masowych wysyłek (których mogą być tysiące lub miliony)” - mówi Victor Dronov, autor raportu. „Masowa wysyłka nie kosztuje dużo. Mimo to żaden z respondentów nie potrafił oszacować zarówno pozytywnych, jak i negatywnych efektów wykorzystania masowych wysyłek. Klienci spamerów nie analizują odbiorców spamu. Wysyłki masowe zamawiane są zgodnie z zasadą: są tanie, dlaczego więc z nich nie skorzystać”.
Pełny raport pod adresem: http://viruslist.pl/analysis.html?newsid=292
Wersja do druku
Podobne tematy
Trzy szpitale w Alabamie zaatakowane przez ransomware Ryuk
, 10.10.2019 r.
Kaspersky Lab ujawnia złe nawyki użytkowników dotyczące haseł
, 24.02.2017 r.
Google za ponad 3 mld dolarów przejmie firmę Nest Labs
, 14.01.2014 r.
Analitycy o przejęciu Novella
, 23.11.2010 r.
Bell Labs: 300 Mbps w sieci DSL
, 22.04.2010 r.
Rok 2009 rekordowy pod względem liczby złośliwych kodów: 25 milionów nowych odmian - raport PandaLabs
, 12.01.2010 r.
Promocja cenowa Kaspersky Lab
, 30.07.2009 r.
Kaspersky: Linux i Mac są podatne na ataki
, 20.10.2008 r.
Kaspersky zaatakuje Intela
, 14.07.2008 r.
Analitycy o transakcji Yahoo! - Microsoft
, 02.02.2008 r.
Analitycy o telefonie Google'a
, 10.09.2007 r.
10-lecie Kaspersky Lab
, 30.07.2007 r.
Analitycy: Stagnacja na europejskim rynku transmisji danych
, 17.12.2005 r.Starsze
Filmy na Vista tylko w 64-bitowej wersji, 14:23
Core 2 Duo dla notebooków, 14:21
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 1.70 | SQL: 23 | Uptime: 164 days, 2:34 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl