Środa, 18 stycznia 2006, 09:40
Microsoft otwarcie walczy z Google
Microsoft otworzył w Pekinie laboratorium badawcze, które będzie pracowało na potrzeby MSN adCenter. Laboratorium to ma pomóc Microsoftowi pokonać Google'a na rynku reklamy internetowej. Zatrudnienie znalazło w nim 50 osób, które będą pracowały nad tworzeniem technologii reklamowych działających na styku wideo, telewizji oraz urządzeń przenośnych z Internetem.Wspomniane adCenter zostało powołane do życia w ubiegłym roku. Pokazało ono już 19 z 40 technologii, nad którymi pracuje pekińskie laboratorium. Obejmują one m.in. techniki, które pozwolą reklamodawcom na wybranie grupy docelowej dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych czy wzorców zachowań.
Interesujący wydaje się również odnośnik wideo. Pozwala on na stworzenie odnośnika od prezentowanego na ekranie telewizora produktu do szczegółowych informacji o nim. Prace nad tą technologią rozpoczęto już pod koniec lat 90. ubiegłego wieku.
Rynek reklamy internetowej gwałtownie się rozwija i to właśnie na połączeniu wyszukiwarki z reklamą swoją potęgę zbudował Google.
Microsoftowa wyszukiwarka MSN ma "zaledwie" 14,6% rynku wyszukiwarek. Liderem jest oczywiście Google, do którego należy 39% rynku. Trzeci na liście jest AOL z 9,5-procentowym udziałem. W takiej sytuacji reklamodawcy zainteresowani są przede wszystkim współpracą z Google'em.
Microsoft, który przegrał ostatnio "bitwę o AOL", musi podjąć zdecydowaną walkę ze swoim konkurentem, jeśli chce zaistnieć na rynku reklamy internetowej.
Wersja do druku
Podobne tematy
Microsoft przyspiesza prace nad własnymi układami scalonymi
, 03.05.2022 r.
Google Chrome straciła udziały na rzecz... Microsoft Edge
, 14.11.2020 r.
Microsoft ogłosił rozpoczęciu Project HSD
, 27.09.2020 r.
Microsoft obiecuje, że wycofa cały węgiel, jaki wyemitował do atmosfery
, 19.01.2020 r.
Zadebiutowała przeglądarka Microsoftu z silnikiem od Google
, 19.01.2020 r.
Google przez trzy lata walczył z grupą usiłującą infekować aplikacje w Play Store
, 12.01.2020 r.
Sklep Google Play od lat zainfekowany programem szpiegującym
, 15.04.2019 r.
Popularne rozszerzenie przeglądarki Chrome zostało wycofane przez Google
, 20.02.2019 r.Starsze
Samsung i jego pierwsza lustrzanka, 9:38
Samsung sprzedaje największy telewizor DLP w Polsce, 9:33
Nowsze
Dopiero za półtora roku Service Pack 3 dla Windows XP, 9:42
Zegarek na moskity, 11:18
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 2.40 | SQL: 18 | Uptime: 182 days, 15:43 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl