Wtorek, 6 grudnia 2005, 18:04
E-handel zdominowany przez wąską grupę użytkowników
Jak można przeczytać w podsumowaniu najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings dotyczących e-handlu, rynek ten zdominowany jest przez wąską grupę „sprawdzonych” użytkowników. Okazuje się, że zaledwie 20% najaktywniejszych kupujących przez Internet.Nielsen//NetRatings określa klientów wydających więcej pieniędzy na zakupy online, niż wynosi średnia, mianem „Najwartościowszych Kupujących” (MVP (Most Valuable Purchasers). Badanie prowadzone było pod kątem dwojakiego rozróżnienia klientów: tych, którzy wydają w sieci dużo lub mało, oraz tych którzy robią zakupy online często i sporadycznie. Do grona MVP zaliczonych zostało 18% respondentów badania, którzy łącznie wygenerowali 46% dochodów sektora. MVP kupują często i za duże sumy. Na przeciwnym biegunie znalazły się osoby, które w sieci kupują sporadycznie i za niewielkie sumy. Ta grupa zgromadziła w sobie aż 55% respondentów badania, którzy dokonali łącznie 21% wszystkich transakcji handlowych online.
Okazuje się, że MVP są atrakcyjni dla sprzedawców przez internet nie tylko z powodu sum, jakie wydają na zakupy w sieci, ale także dlatego, że jest to najbardziej wierna grupa klientów. Jeżeli się już przekonają do jakiegoś sprzedawcy, to nie zmieniają miejsca zakupów z błahych powodów. Ponadto, w opinii analityków są to osoby o wyższych niż przeciętne dochodach, które korzystają z szerokopasmowego połączenia z internetem, a w związku z tym dłużej przebywają w sieci i więcej czasu poświęcają na zakupy online.
Wersja do druku
Podobne tematy
Fiskus szykuje się na e-handel
, 07.05.2009 r.
Rośnie polski e-handel
, 07.01.2008 r.
Firmy kurierskie zabiją e-handel?
, 05.11.2007 r.
Europejski e-handel warty 133 mld USD
, 10.08.2007 r.Starsze
Nec wdroży 55-nanometrową technologię, 15:16
Google Mail filtruje pocztę, 15:14
Nowsze
Nowa tkanina elektryczna, 18:08
Rekordowa branża dyskowa, 18:12
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.11 | SQL: 13 | Uptime: 141 days, 23:37 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl