heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 23 marca 2019 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Piątek, 24 lutego 2017, 00:24

Jedna osoba na dziesięć nagina prawdę na portalach społecznościowych, aby poczuć się lepiej

Aby przyciągnąć uwagę i zapewnić sobie dużą liczbę polubień, mniej więcej jedna osoba na dziesięć (12%) udaje, że jest gdzieś lub robi coś, co nie do końca jest zgodne z rzeczywistością. W przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 14%, co świadczy o tym, że wielu z nich woli za wszelką cenę zwrócić na siebie uwagę na portalach społecznościowych niż przedstawić realistyczny obraz swojego życia.

Badanie pokazuje, że mężczyźni przejmują się tym, ile polubień dostają na portalach społecznościowych, a w pogoni za coraz większą liczbą kciuków skierowanych w górę są bardziej skłonni niż kobiety ujawnić coś, co jest poufne lub może wprawić w zakłopotanie ich współpracowników, znajomych czy pracodawców. I tak, odsetek mężczyzn, którzy przyznali, że ujawniliby poufne informacje o swoim współpracowniku, wynosił 14%, podczas gdy w przypadku kobiet — 7%. Ponadto 13% mężczyzn jest skłonnych opublikować poufne informacje o swoim pracodawcy, a 12% ujawniłoby coś krępującego o swoim znajomym. Dla porównania wśród kobiet odsetek ten wynosił 6%.

Infografika: co robimy za like'a

Mężczyźni martwią się również, gdy nie dostają tylu polubień, na ile liczą — 24% obawia się, że jeśli niewiele osób doceni ich posty, znajomi pomyślą, że nie cieszą się oni dużą popularnością społeczną. W przypadku kobiet takie obawy ma 17%. 29% mężczyzn przyznało również, że czuje przygnębienie, jeśli ich posty nie zostają polubione przez ważną dla nich osobę.

Polując na polubienia, mężczyźni zwykle posuwają się dalej niż kobiety, publikując coś, co stawia ich samych oraz ich znajomych w niekorzystnym świetle, co, według Dr Astrid Carolus, psychologa mediów na Uniwersytecie w Würzburgu — zgadza się z założeniem, że mężczyźni w mniejszym stopniu dbają o harmonię społeczną, bardziej natomiast są skłonni podejmować ryzyko. Potwierdzają to wyniki badania — 15% mężczyzn przyznało, że opublikowałoby zdjęcie znajomych pod wpływem alkoholu, podczas gdy to samo zrobiłoby tylko 8% kobiet, 12% mężczyzn zamieściłoby swoje zdjęcie w skąpym ubraniu, a 9% zrobiłoby to, nawet jeśli na zdjęciu byliby nadzy. Dla porównania, odsetek kobiet gotowych na takie odsłonięcie się wynosił tylko 5%.

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

24.02.2017 r.

Kaspersky Lab ujawnia złe nawyki użytkowników dotyczące haseł, 0:23

Portale (nie)społecznościowe: zazdrość o znajomych internetowych pogarsza samopoczucie użytkowników, 0:22


Nowsze

24.02.2017 r.

Dzieci nie są zachwycone zachowaniem online swoich rodziców, 0:28

Ofiary cyberprzestępczości finansowej mają problemy z odzyskaniem wszystkich utraconych środków, 0:29


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2019 | Prywatność | Load: 2.19 | SQL: 13 | Uptime: 44 days, 17:40 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl