Środa, 11 czerwca 2014, 11:03
1800 km na pojedynczym ładowaniu
Nowa technologia, będąca połączeniem akumulatorów aluminiowo-powietrznych i litowo-jonowych, została przetestowana na torze Circuit Gilles-Villeneuve, po którym jeździł samochód Fiat 500e.Część aluminiowo-powietrzna służy do wydłużenia trasy pojazdu. „Na co dzień akumulator litowo-jonowy pozwala na przejechanie 30-60 kilometrów. System aluminiowo-powietrzny włącza się, gdy litowo-jonowy wyczerpie baterię” - powiedzieli przedstawiciele izraelskiej firmy Phinergy. Pojedynczy akumulator aluminiowo-powietrzny korzysta z 50 aluminiowych płyt, z których każda zapewnia energię na około 30 kilometrów.
Akumulatory aluminiowo-powietrzne korzystają z elektrod, które pobierają tlen z otoczenia. W obecności wody, działającej jak katalizator, zachodzi dostarczająca reakcja pomiędzy aluminium i tlenem. Ponowne ładowanie akumulatora polega na dolaniu wody z kranu. Aluminium w akumulatorze powoli się zużywa, więc mniej więcej raz w roku akumulator trzeba wymienić na nowy. Stary zostanie poddany recyklingowi.
Mariusz Błoński
Wersja do druku
Podobne tematy
Starsze
Telewizory są podatne na ataki hakerskie, 11:02
Creative Sound Blaster E1 , 10:59
Nowsze
Wskazówki dotyczące wyjazdu na mistrzostwa świata w Brazylii, 9:04
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.25 | SQL: 8 | Uptime: 142 days, 12 min h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl