heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 16 stycznia 2021 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Czwartek, 4 kwietnia 2013, 10:58

Disney wstrzyma produkcję gier w firmie LucasArts

Pod koniec października ubiegłego roku Disney przejął firmę Lucasfilm, producenta filmów z serii Gwiezdne Wojny. Kosztowało to 4,05 mln dolarów, a w wyniku przejęcia Disney dostał wszystko - produkcję filmów, system sprzedaży towarów, technologie efektów.

Być może Disney ma wielkie plany filmowe, ale na rynku interaktywnej rozrywki się nie popisze. Korporacja zdecydowała o zamknięciu LucasArts, czyli producenta gier należącego do LucasFilm.

Mówiąc ściślej, firma LucasArts nie przestanie istnieć, ale po prostu nie będzie ona produkować gier. Serwis GameInformer cytuje oświadczenie Disneya w tej sprawie i wynika z niego, że LucasArts zajmie się jedynie sprzedażą licencji na gry. Taki model jest według Disneya mniej ryzykowny niż samodzielna produkcja interaktywnej rozrywki

Disney wyraził też szacunek dla utalentowanych inżynierów, którzy przez lata pracowali w LucasArts. Niestety będą oni musieli szukać nowej pracy. Według doniesień serwisu Kotaku chodzi o 150 osób.

Pierwsze prasowe informacje o zamknięciu LucasArts sugerowały, że gry rozwijane przez studio zostaną całkowicie porzucone. Była wśród nich obiecująca produkcja Star Wars 1313, która według wielu komentatorów mogła odbudować pozycję LucasArts na rynku. Możliwe, że ta produkcja jeszcze przetrwa i ujrzy światło dzienne, ale tylko jeśli znajdzie się nabywca licencji. Wewnętrzny rozwój gier w LucasArts to już historia.

Już wcześniej spodziewano się, że Disney może w ten sposób potraktować LucasArts. Oceniając sytuację w kategoriach biznesowych, trzeba przyznać, że gry nawiązujące do Gwiezdnych Wojen nie odnosiły ostatnio sukcesów i nie można wykluczyć, że inni producenci gier zrobią lepszy użytek z kultowego tytułu.

Mimo wszystko można odczuwać żal i nic dziwnego - LucasArts istnieje od roku 1982, a duże sukcesy odnosiła w latach 90. Firma miewała potem okresy stagnacji, ale zawsze stanowiła istotny element rynku gier, z którym trudno ot tak się pożegnać.

Marcin Maj


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

02.04.2013 r.

Zaostrza się konkurencja pomiędzy producentami kości ARM, 14:41

Baterie z gwarancją 10 lat mocy, 14:35


Nowsze

04.04.2013 r.

Blue to Windows 8.1, 10:59

09.04.2013 r.

Jakie telewizory kupują Polacy?, 15:48


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2021 | Prywatność | Load: 0.55 | SQL: 11 | Uptime: 178 days, 10:45 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl