Poniedziałek, 17 grudnia 2012, 09:46
Porażka eksperymentu z „The Daily”
Od tego tygodnia nie ukazuje się już internetowa gazeta „The Daily”. Należący do koncernu medialnego Ruperta Murdocha dziennik przynosił zbyt duże straty.Był to spory medialny eksperyment, który się nie powiódł. „The Daily” ukazywał się przez niecałe dwa lata. Był gazetą płatną, dostępną wyłącznie na tablety i smartfony.
– To był błąd – uważa Henry Blodget z portalu The Business Insider – nigdy nie rozumiałem tego pomysłu, bo przecież ludzie korzystają z internetu w komputerach stacjonarnych czy telewizorach. Takie ograniczenie nie miało sensu.
Cyfrową gazetę „The Daily” kupowało 100 tysięcy ludzi. Straty sięgały 30 milionów dolarów rocznie. Ostatni numer ukazał się w sobotę.
Przypomnijmy, że w Polsce wprowadzono podobny pomysł na płatną subskrypcję treści w kilku branżowych mediach. Dostęp do płatnej części serwisów kosztuje 19,99 złotych miesięcznie. Piano Media pobiera opłaty oraz i rozdziela pieniądze pomiędzy wydawcami. Część z płaconych przez internautów kwot słowacka firma zostawi dla siebie.
IAR
Wersja do druku
Podobne tematy
Starsze
Ładowarki USB od Sony, 11:55
Krytyczne luki dla Windows, 10:54
Nowsze
Linux kończy wsparcie dla procesorów 386, 9:47
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.80 | SQL: 12 | Uptime: 141 days, 21:47 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl